Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Academie
Academisch onderwijs
Beroepsgeoriënteerd praktijkonderwijs
Beroepsgerichte vorming
Beroepsvorming
Grande école
Hoger onderwijs
Hogere vakschool
Hogeschool
In service-vorming
Initiële beroepsopleiding
Initiële beroepsvorming
Instelling voor hoger onderwijs
Instelling voor technisch onderwijs
Minister van Onderwijs
Ministerie van Onderwijs
Onderwijs
Openbaar onderwijs
Openbare school
Primair beroepsopleidende educatie
Schoolopleiding
Secundair onderwijs van het type I
Tertiair onderwijs
Vernieuwd secundair onderwijs
Voortgezette beroepsopleiding
Voortgezette beroepsvorming

Vertaling van "onderwijs en beroepsvorming " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
hoger onderwijs [ academie | academisch onderwijs | grande école | hogere vakschool | hogeschool | instelling voor hoger onderwijs | instelling voor technisch onderwijs | tertiair onderwijs ]

enseignement supérieur [ école supérieure | enseignement postsecondaire | enseignement tertiaire | grande école | institut d'enseignement supérieur | institut de technologie ]




openbaar onderwijs [ openbare school ]

enseignement public [ école publique ]


beroepsgeoriënteerd praktijkonderwijs | beroepsgerichte vorming | beroepsvorming

cours professionnels pratiques | enseignement professionnel


initiële beroepsopleiding | initiële beroepsvorming | primair beroepsopleidende educatie

formation initiale | formation professionnelle initiale


in service-vorming | voortgezette beroepsopleiding | voortgezette beroepsvorming

formation professionnelle continue


Minister van Hoger Onderwijs, Onderwijs voor Sociale Promotie en Wetenschappelijk Onderzoek

Ministre de l'Enseignement supérieur, de l'Enseignement de Promotion sociale et de la Recherche scientifique


Secundair onderwijs van het type I (élément) | Vernieuwd secundair onderwijs (élément)

enseignement secondaire rénové | enseignement secondaire de type I | type I


Minister van Onderwijs

Ministre de l'Education nationale


Ministerie van Onderwijs

Ministère de l'Education nationale
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
4. informatie overmaken, adviezen uitbrengen, beleidslijnen formuleren ten behoeve van de operatoren van het kwalificerend onderwijs (met inbegrip van de " CEFA's " ), de beroepsvorming, de inschakeling inzake het aanbod aan kwalificerend onderwijs en beroepsvorming;

4. transmettre des informations, rendre des avis, formuler des orientations aux opérateurs d'enseignement qualifiant (en ce compris aux CEFA), de formation professionnelle et d'insertion en matière d'offre d'enseignement qualifiant et de formation professionnelle;


4. informatie overmaken, adviezen uitbrengen, beleidslijnen formuleren ten behoeve van de operatoren van het kwalificerend onderwijs (met inbegrip van de « CEFA's »), de beroepsvorming, de inschakeling inzake het aanbod aan kwalificerend onderwijs en beroepsvorming;

4) transmettre des informations, rendre des avis, formuler des orientations aux opérateurs d'enseignement qualifiant (en ce compris aux CEFA), de formation professionnelle et d'insertion en matière d'offre d'enseignement qualifiant et de formation professionnelle;


Art. 10. § 1. Om de opvolging en de optimisering van het aanbod aan beroepsvorming en kwalificerend onderwijs in de KOVA-regio mogelijk te maken, de behoeften en de redundanties te onderscheiden waarborgt elke regio-instantie het samenbrengen, samenvatten, kruisen en contextualiseren van de gegevens in termen van behoeften inzake tewerkstelling, het bestaand aanbod aan kwalificerend onderwijs en beroepsvorming, per KOVA-regio en betreffende de verschillende specifieke aspecten in verband met de ontwikkeling van projecten van samenwerkingsverbanden bedoeld in artikel 18 van dit samenwerkingsakkoord.

Art. 10. § 1 . Pour permettre le suivi et l'optimisation de l'offre de formation professionnelle et d'enseignement qualifiant sur le bassin EFE, identifier les besoins et les redondances, chaque Instance bassin assure le recueil, la synthèse, le croisement et la mise en contexte des données relatives aux besoins d'emploi, à l'offre d'enseignement qualifiant et de formation professionnelle existante sur le bassin EFE ainsi qu'aux différents aspects spécifiques liés au développement des projets des pôles de synergies visés à l'article 18 du présent accord de coopération.


Art. 13. § 1. Om een aanbod aan kwalificerend onderwijs en beroepsvorming te garanderen dat optimaal inspeelt op de sociaal-economische behoeften van de regio, moeten de verschillende operatoren bedoeld in huidig samenwerkingsakkoord hun aanbod inzake kwalificerend onderwijs en beroepsvorming onderling afstemmen op grond van een gemeenschappelijke analyse van het bestaande aanbod en de behoeften.

Art. 13. § 1. Afin d'assurer une offre d'enseignement qualifiant et de formation professionnelle qui réponde de manière optimale aux besoins socio-économiques du bassin, les différents opérateurs visés par le présent accord de coopération doivent pouvoir orienter et favoriser l'adaptation de leur offre d'enseignement qualifiant et de formation professionnelle sur base d'w1e analyse commune de l'offre existante el des besoins.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
4. informatie overmaken, adviezen uitbrengen, beleidslijnen formuleren ten behoeve van de operatoren van het kwalificerend onderwijs (met inbegrip van de « CEFA's »), de beroepsvorming, de inschakeling inzake het aanbod aan kwalificerend onderwijs en beroepsvorming;

4. transmettre des informations, rendre des avis, formuler des orientations aux opérateurs d'enseignement qualifiant (en ce compris aux CEFA), de formation professionnelle et d'insertion en matière d'offre d'enseignement qualifiant et de formation professionnelle;


Projecten op het vlak van het technisch onderwijs en de beroepsvorming waren of zijn op dit ogenblik in uitvoering in de Democratische Republiek Congo, Oeganda, Burundi, Senegal, Rwanda en de Palestijnse gebieden.

Des projets relatifs à l'enseignement technique et la formation professionnelle ont été menés ou sont en cours en République démocratique du Congo, en Ouganda, au Burundi, au Sénégal, au Rwanda, dans les Territoires palestiniens.


Het Voorzitterschap en het Ondervoorzitterschap worden beurtelings verzekerd door een vertegenwoordiger van het Onderwijs bedoeld in de punten 1°, 4° en 5° van artikel 11, de eerste helft van het mandaat, en door een vertegenwoordiger van de Beroepsvorming bedoeld in de punten 6° tot 9° van artikel 11, de tweede helft van het mandaat.

La Présidence et la Vice-présidence sont assurées en alternance par un représentant de l'Enseignement visé aux points 1, 4° et 5° de l'article 11, la première moitié du mandat, et un représentant de la Formation professionnelle visé aux points 6° à 9° de l'article 11, la seconde moitié du mandat.


De uitvoerende cel is ook een orgaan dat voor aansluiting zorgt met andere regelingen van het kwalificerend onderwijs, van de beroepsvorming en van het Consortium voor de validering van de vaardigheden.

La Cellule exécutive est aussi un organe d'articulation avec d'autres dispositifs de l'Enseignement qualifiant, de la Formation professionnelle et du Consortium de validation des compétences.


Met niet-formeel leren wordt bedoeld het leren dat niet in een instelling voor onderwijs of beroepsvorming plaatsvindt en normaal gesproken niet tot certificering leidt, maar dat niettemin systematisch en vanuit het gezichtspunt van de leerling doelgericht is.

Pour sa part, l'apprentissage non formel est un apprentissage qui n'est pas dispensé par un établissement d'enseignement ou de formation, mais qui a un caractère systématique et intentionnel de la part de l'apprenant.


De rapporteur geeft heel duidelijk aan dat onderwijs en beroepsvorming beter toegankelijk moeten zijn, aangezien onderwijs in onze maatschappij een absolute voorwaarde is voor gelijke kansen, zelfontplooiing en het vermogen het eigen leven richting te geven.

Comme elle le dit si bien, dans nos sociétés, l'égalité des chances, l'épanouissement personnel et la capacité à se prendre en charge tout au long de sa vie passent par un meilleur accès à l'éducation et à la formation.


w