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Bescherming van de bevolking
Gevaar voor de openbare orde en de nationale veiligheid
Met de openbare orde strijdige activiteit
Nationale veiligheid
Openbare veiligheid
Veiligheid in de horeca garanderen
Veiligheid in horecabedrijven waarborgen
Veiligheid op zee
Veiligheid van het luchttransport
Veiligheid van het luchtverkeer
Veiligheid van personen
Veiligheid van scheepvaarttransport
Veiligheid van vaartuigen
Veiligheid van vliegtuigen

Vertaling van "nationale veiligheid door " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
openbare veiligheid [ bescherming van de bevolking | nationale veiligheid | veiligheid van personen ]

sécurité publique [ sécurité des personnes | sécurité nationale ]


ernstige aanslag op de openbare orde of de veiligheid van het land | gedrag dat wordt geacht de openbare orde of de nationale veiligheid te kunnen schaden | met de openbare orde strijdige activiteit | schaden van de openbare rust, de openbare orde of de veiligheid van het land

activité contraire à l'ordre public | comportement préjudiciable à l'ordre public




mogelijke bedreigingen van de nationale veiligheid analyseren

analyser des menaces potentielles pour la sécurité nationale


gevaar voor de openbare orde en de nationale veiligheid

menace pour la sécurité nationale et l'ordre public


veiligheid van het luchtverkeer [ veiligheid van het luchttransport | veiligheid van vliegtuigen ]

sécurité aérienne [ sécurité des avions | sécurité des transports aériens ]


veiligheid op zee [ veiligheid van scheepvaarttransport | veiligheid van vaartuigen ]

sécurité maritime [ sécurité des navires | sécurité des transports maritimes ]


ervoor zorgen dat standaards voor gezondheid veiligheid en hygiëne nageleefd worden | naleving van de normen voor gezondheid veiligheid en hygiëne waarborgen | naleving van gezondheids- veiligheids- en hygiënenormen waarborgen | voor de naleving van gezondheids- veiligheids- en hygiënenormen zorgen

assurer la conformité avec les normes de santé sécurité et hygiène | garantir la conformité des normes de santé sécurité et hygiène | assurer le respect des normes de santé sécurité et hygiène | garantir le respect des normes de santé sécurité et hygiène


veiligheid in de horeca garanderen | veiligheid in het hotel- en restaurantwezen garanderen | veiligheid in het hotel- en restaurantwezen waarborgen | veiligheid in horecabedrijven waarborgen

assurer la sécurité dans un établissement d’hébergement de loisirs
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Kunt u ons - met inachtneming van uw discretieplicht met betrekking tot het vrijwaren van de nationale veiligheid - meedelen of dergelijke installaties zijn opgenomen in de veiligheidsprotocollen die door uw diensten worden toegepast?

Dans les limites du secret afférent à la préservation de la sécurité nationale, pouvez-vous nous indiquer si ce type d'installations est prise en considération dans les protocoles de sécurisation mis en oeuvre par vos services?


Gelet op de wet van 15 mei 2007 betreffende de civiele veiligheid, de artikelen 8 en 9, § 2, en § 5, tweede lid; Gelet op het advies van de Inspecteur van Financiën, gegeven op 4 februari 2016; Gelet op de akkoordbevinding van de Minister van Begroting van d.d. 5 februari 2016; Gelet op de wetten op de Raad van State, gecoördineerd op 12 januari 1973, inzonderheid op artikel 3, § 1, vervangen door de wet van 4 juli 1989 en gewijzigd bij de wet van 4 augustus 1996; Gelet op de dringende noodzakelijkheid; Overwegende dat er, omwil ...[+++]

Vu la loi du 15 mai 2007 relative à la sécurité civile, les articles 8 et 9, § 2, et § 5, alinéa 2; Vu l'avis de l'Inspecteur des Finances, donné le 4 février 2016; Vu l'accord du Ministre du Budget du 5 février 2016; Vu les lois sur le Conseil d'Etat, coordonnées le 12 janvier 1973, notamment l'article 3, § 1er, remplacé par la loi du 4 juillet 1989 et modifié par la loi du 4 août 1996; Vu l'urgence; Considérant, pour des motifs de sécurité nationale, qu'il y a lieu de mettre en oeuvre sans délai le plan d'urgence national relatif à l'approche d'une ...[+++]


2. Het BIPT ontving in de jaren 2011, 2012, 2013, 2014 en 2015 geen meldingen door diensten bevoegd voor nationale veiligheid over het gebruik van een stoorzenders.

2. L'IBPT n'a reçu dans les années 2011, 2012, 2013, 2014 et 2015 aucune notification des services compétents en matière de sécurité nationale sur l'usage de brouilleurs.


2. Hoeveel meldingen door diensten bevoegd voor nationale veiligheid over het gebruik van een stoorzender ontving het BIPT, in respectievelijk 2011, 2012, 2013, 2014 en 2015?

2. Combien de signalements relatifs à l'utilisation d'un brouilleur ont été transmis à l'IBPT par des services chargés de la sécurité nationale respectivement en 2011, 2012, 2013, 2014 et 2015?


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Bovendien zijn de federale staatssecretaris en de Dienst Vreemdelingenzaken geen vragende partij om bijvoorbeeld "de commissie van advies voor vreemdelingen" te activeren in dossiers van uitzonderlijk verblijf, de antwoorden om regularisatieaanvragen worden niet ernstig gemotiveerd en de wijze waarop het element "gevaar voor openbare orde en nationale veiligheid" wordt geïnterpreteerd en toegepast is de voorbije jaren niet meer onderzocht door het Parlement.

En outre, le secrétaire d'État fédéral et l'Office des étrangers ne sont pas demandeurs pour, par exemple, activer « la Commission consultative des étrangers» dans des dossiers de séjour exceptionnel. Les réponses aux demandes de régularisation ne sont pas dûment motivées et la manière dont l'élément «danger pour l'ordre public et la sécurité nationale» est interprété et appliqué n'a plus été étudiée par le Parlement au cours de ces dernières années.


Dat is een bekende uitzondering die ook in het afgeleide communautair recht al is aanvaard, maar als de « interne veiligheid » wordt vervangen door de « nationale veiligheid », wat ook de externe veiligheid omvat, dan komt men tot een vele ruimere beperking van de bevoegdheden van de Unie en van de rechtsmacht van het Hof.

C'est une exception connue, également admise en droit communautaire dérivé, mais si on remplace « sécurité intérieure » par « sécurité nationale », qui recouvre également la sécurité extérieure, on aboutit à une limitation beaucoup plus vaste des compétences de l'Union et de la juridiction de la Cour.


­ het buitenlands verwijderingsbesluit moet genomen zijn door de bevoegde administratieve overheid van een lidstaat van de Europese Unie (met inbegrip van de tien nieuwe lidstaten), het mag door deze overheid niet geschorst of ingetrokken zijn en het moet gegrond zijn op een ernstige en dadelijke bedreiging van de openbare orde of de nationale veiligheid of op het niet-naleven van de nationale wetgeving betreffende de binnenkomst of het verblijf van vreemdelingen.

­ la décision d'éloignement étrangère doit être prise par l'autorité administrative compétente d'un État membre de l'Union européenne (les dix nouveaux États membres inclus), elle ne peut avoir été suspendue ni retirée par cette autorité et elle doit être fondée sur une menace grave et actuelle pour l'ordre public ou la sécurité nationale, ou sur le non-respect de la législation nationale relative à l'entrée et au séjour des étrangers.


­ het buitenlands verwijderingsbesluit moet genomen zijn door de bevoegde administratieve overheid van een lidstaat van de Europese Unie (met inbegrip van de tien nieuwe lidstaten), het mag door deze overheid niet geschorst of ingetrokken zijn en het moet gegrond zijn op een ernstige en dadelijke bedreiging van de openbare orde of de nationale veiligheid of op het niet-naleven van de nationale wetgeving betreffende de binnenkomst of het verblijf van vreemdelingen.

­ la décision d'éloignement étrangère doit être prise par l'autorité administrative compétente d'un État membre de l'Union européenne (les dix nouveaux États membres inclus), elle ne peut avoir été suspendue ni retirée par cette autorité et elle doit être fondée sur une menace grave et actuelle pour l'ordre public ou la sécurité nationale, ou sur le non-respect de la législation nationale relative à l'entrée et au séjour des étrangers.


Uit een vergelijkende rechtsstudie over de extraterritoriale bevoegdheid die tussen 1984 en 1988 verricht werd door een comité van deskundigen van de Raad van Europa, is gebleken dat de Staten dit beginsel over het algemeen toepassen op belangen zoals de nationale veiligheid, de overheidsfinanciën, de veiligheid van de openbare dienstverlening, de bescherming van diplomatieke en consulaire missies of de bescherming van de openbare ...[+++]

Suite au travail comparatif réalisé entre 1984 et 1988 par un comité d'experts du Conseil de l'Europe sur la compétence extraterritoriale, il est apparu que sont généralement considérés par les États comme relevant de ce principe des intérêts tels que la sécurité nationale, les finances nationales, la sécurité du service public et de ses activités, la protection des missions diplomatiques et consulaires ou la protection de la foi publique (1).


Uit een vergelijkende rechtsstudie over de extraterritoriale bevoegdheid die tussen 1984 en 1988 verricht werd door een comité van deskundigen van de Raad van Europa, is gebleken dat de Staten dit beginsel over het algemeen toepassen op belangen zoals de nationale veiligheid, de overheidsfinanciën, de veiligheid van de openbare dienstverlening, de bescherming van diplomatieke en consulaire missies of de bescherming van de openbare ...[+++]

Suite au travail comparatif réalisé entre 1984 et 1988 par un comité d'experts du Conseil de l'Europe sur la compétence extraterritoriale, il est apparu que sont généralement considérés par les États comme relevant de ce principe des intérêts tels que la sécurité nationale, les finances nationales, la sécurité du service public et de ses activités, la protection des missions diplomatiques et consulaires ou la protection de la foi publique (1).




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Date index: 2025-06-09
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