Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Collectieve machtspositie
EG Ministerraad
EU Ministerraad
Europees Jeugdfonds
Europese Ministerraad
Fondsen van de Raad van Europa
Machtspositie
Misbruik maken van een machtspositie
Misbruik van een machtspositie
Nationale Raad voor de verpleegkunde
Nationale raad van de paramedische beroepen
Onderneming met machtspositie
Ontwikkelingsbank van de Raad van Europa
Persoon die raad vraagt ten behoeve van een ander
Raad EG
Raad van de Europese Unie
Raad van de Unie
Solidariteitsfonds voor de mobiliteit van jongeren
Vestigingsfonds van de Raad van Europa

Vertaling van "machtspositie raad " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
machtspositie [ misbruik van een machtspositie | onderneming met machtspositie ]

position dominante [ abus de position dominante | entreprise en position dominante ]


misbruik maken van een machtspositie | misbruik van een machtspositie

abus de position dominante | exploitation abusive d'une position dominante




fondsen van de Raad van Europa [ Europees Jeugdfonds | Ontwikkelingsbank van de Raad van Europa | Solidariteitsfonds voor de mobiliteit van jongeren | Statuut van het Fonds voor sociale ontwikkeling van de Raad van Europa | Vestigingsfonds van de Raad van Europa ]

fonds du Conseil de l'Europe [ Banque de développement du Conseil de l'Europe | CEB | FEJ | Fonds de rétablissement du Conseil de l'Europe | Fonds de solidarité pour la mobilité des jeunes | Fonds européen pour la jeunesse | FSMJ ]


persoon die raad vraagt ten behoeve van een ander

Personne consultant pour le compte d'un tiers


Raad van de Europese Unie [ EG Ministerraad | EU Ministerraad | Europese Ministerraad | Raad EG | Raad van de Unie ]

Conseil de l'Union européenne [ Conseil CE | Conseil de l'Union | Conseil des Communautés européennes | Conseil des ministres européen ]


collectieve machtspositie

position dominante collective




Nationale raad van de paramedische beroepen

Conseil national des professions paramédicales


Nationale Raad voor de verpleegkunde

Conseil national de l'art infirmier
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
concurrentie concurrentievermogen prejudiciële rechtsvraag prijsovereenkomst rechten van de verdediging controle op concentraties machtspositie Raad voor de Mededinging concurrentiebeperking Dienst voor de Mededinging toegestaan kartel toegang tot de informatie beroepsgeheim vertrouwelijkheid concurrentiebeleid rechtsmiddel Europese samenwerking hogere rechtspraak nationale uitvoeringsmaatregel economische concentratie

concurrence compétitivité question préjudicielle accord de prix droits de la défense contrôle des concentrations position dominante Conseil de la concurrence restriction à la concurrence Service de la concurrence autorisation d'entente accès à l'information secret professionnel confidentialité politique de la concurrence voie de recours coopération européenne juridiction supérieure mesure nationale d'exécution concentration économique


rechtsmiddel gedragscode interconnectie van systemen vertrouwelijkheid radiocommunicatie regularisatie van de markt telecommunicatieregelgeving mobiele telefoon universele dienst telecommunicatie concurrentie fabrieksgeheim eerste hulp telecommunicatiemateriaal bescherming van de consument vrij verrichten van diensten machtspositie Raad voor de Mededinging digitale kloof Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie hogere rechtspraak kwaliteitsmerk administratieve sanctie nationale uitvoeringsmaatregel commercialisering provider

voie de recours code de conduite interconnexion de systèmes confidentialité télécommunication sans fil régularisation du marché réglementation des télécommunications téléphone mobile service universel télécommunication concurrence secret industriel premiers secours matériel de télécommunication protection du consommateur libre prestation de services position dominante Conseil de la concurrence fossé numérique Institut belge des services postaux et des télécommunications juridiction supérieure label de qualité sanction administrative mesure nationale d'exécution commercialisation fournisseur d'accès


In een recent verslag van het auditoraat van de Raad voor de Mededinging lezen we dat Belgacom zijn machtspositie misbruikt heeft door “wurgprijzen” toe te passen bij de lancering van het “Happy Time”-aanbod.

Dans un récent rapport de l'auditorat du Conseil de la concurrence, on apprend que Belgacom s'est rendu coupable d'un abus de position dominante en appliquant des « prix ciseaux » dans le cadre du lancement de son offre « Happy Time ».


prijsstijging aardgas elektrische energie Raad voor de Mededinging energieprijs machtspositie verwarming CREG

augmentation des prix gaz naturel énergie électrique Conseil de la concurrence prix de l'énergie position dominante chauffage CREG


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Belgacom Raad voor de Mededinging machtspositie Belgisch Instituut voor Postdiensten en Telecommunicatie concurrentiebeperking

Belgacom Conseil de la concurrence position dominante Institut belge des services postaux et des télécommunications restriction à la concurrence


EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009L0140 - EN - Richtlijn 2009/140/EG van het Europees Parlement en de Raad van 25 november 2009 tot wijziging van Richtlijn 2002/21/EG inzake een gemeenschappelijk regelgevingskader voor elektronischecommunicatienetwerken en -diensten, Richtlijn 2002/19/EG inzake de toegang tot en interconnectie van elektronischecommunicatienetwerken en bijbehorende faciliteiten, en Richtlijn 2002/20/EG betreffende de machtiging voor elektronischecommunicatienetwerken en -diensten (Voor de EER relevante tekst) - RICHTLIJN 2009/140/EG VAN HET EUROPEES PARLEMENT EN DE RAAD // van 25 november 2009 // ...[+++]

EUROPA - EU law and publications - EUR-Lex - EUR-Lex - 32009L0140 - EN - Directive 2009/140/CE du Parlement européen et du Conseil du 25 novembre 2009 modifiant les directives 2002/21/CE relative à un cadre réglementaire commun pour les réseaux et services de communications électroniques, 2002/19/CE relative à l’accès aux réseaux de communications électroniques et aux ressources associées, ainsi qu’à leur interconnexion, et 2002/20/CE relative à l’autorisation des réseaux et services de communications électroniques (Texte présentant de l’intérêt pour l’EEE) - DIRECTIVE 2009/140/CE DU PARLEMENT EUROPÉEN ET DU CONSEIL // du 25 novembre 2009 // modifiant les directives 2002/21/CE relative à un cadre réglementaire commun pour les réseaux et ser ...[+++]


Dat de Raad voor de Mededinging in zijn beslissing nr. 2004-C/C-26, genomen op 8 maart 2004, heeft vastgesteld dat de aanduiding van Electrabel Customer Solutions als standaardleverancier een versterking van de machtspositie van de kennisgevende partijen tot gevolg had, die op ernstige wijze de daadwerkelijke mededinging op de elektriciteits- sen gasmarkt belemmert;

Que le Conseil de la concurrence a constaté, dans sa décision n° 2004-C/C-26 du 8 mars 2004, que la désignation d'Electrabel Customer Solutions comme fournisseur par défaut avait pour effet le renforcement de la position dominante des parties notifiantes entravant de manière significative une concurrence effective sur le marché de l'électricité et du gaz naturel;


Art. 56. Indien de auditeur meent dat een daadwerkelijke mededinging op de Belgische markt of een wezenlijk deel daarvan op significante wijze wordt belemmerd, o.a. door het in het leven roepen of versterken van een machtspositie, zoals bedoeld in artikel 8, § 4, brengt hij hiervan de ondernemingen die aan de concentratie deelnemen op de hoogte, ten minste vijf werkdagen voor de indiening van het verslag bij de Raad overeenkomstig artikel 55, § 3.

Art. 56. Lorsque l'auditeur estime qu'une concurrence effective sur le marché belge ou une partie substantielle de celui-ci serait entravée de manière significative, notamment par la création ou le renforcement d'une position dominante, conformément à l'article 8, § 4, il en informe les entreprises qui participent à la concentration, au moins cinq jours ouvrables avant le dépôt du rapport auprès du Conseil, prévu à l'article 55, § 3.


Art. 34. Indien de auditeur meent dat een daadwerkelijke mededinging op de Belgische markt of een wezenlijk deel daarvan op significante wijze wordt belemmerd, o.a. door het in het leven roepen of versterken van een machtspositie, zoals bedoeld in artikel 9, § 4, brengt hij hiervan de ondernemingen die aan de concentratie deelnemen op de hoogte, ten minste vijf werkdagen voor de indiening van het verslag bij de Raad overeenkomstig artikel 33, § 3.

Art. 34. Lorsque l'auditeur estime qu'une concurrence effective sur le marché belge ou une partie substantielle de celui-ci serait entravée de manière significative, notamment par la création ou le renforcement d'une position dominante, conformément à l'article 9, § 4, il en informe les entreprises qui participent à la concentration, au moins cinq jours ouvrables avant le dépôt du rapport auprès du Conseil, prévu à l'article 33, § 3.


3. Uiterlijk aan het einde van het derde jaar na de in lid 1 bedoelde datum en vervolgens na elke drie jaar doet de Commissie aan het Europees Parlement, de Raad en het Economisch en Sociaal Comité een verslag toekomen over de toepassing van deze richtlijn, waarin zij, met name op basis van door de Lid-Staten te verschaffen specifieke informatie, onder meer de toepassing van het recht sui generis, met inbegrip van de artikelen 8 en 9, nagaat en meer bepaald onderzoekt of de toepassing van dit recht heeft geleid tot misbruik van machtspositie of andere aantastin ...[+++]

3. Au plus tard à la fin de la troisième année suivant la date visée au paragraphe 1, et ultérieurement tous les trois ans, la Commission transmet au Parlement européen, au Conseil et au Comité économique et social un rapport sur l'application de la présente directive, dans lequel, en particulier sur la base d'informations spécifiques fournies par les États membres, elle examine notamment l'application du droit sui generis, y compris les articles 8 et 9, et vérifie spécialement si l'application de ce droit a entraîné des abus de position dominante ou d'autres atteintes à la libre concurrence qui justifieraient des mesures appropriées, dont la mise en place d ...[+++]


w