Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com

Traduction de «lijnvak » (Néerlandais → Français) :

De gemeenten die willen dat op hun grondgebied een lijnvak van de RAVel-lijn ingericht wordt, richten zich rechtstreeks tot het Waalse Gewest.

Les communes qui souhaitent l'aménagement d'un tronçon de ligne RAVeL sur leur territoire s'adressent directement à la Région wallonne.


1. De wekelijkse bediening op de lijn 26 berust momenteel op 3 tot 4 klokvaste uurverbindingen, al naargelang het lijnvak in kwestie.

1. Actuellement, la desserte hebdomadaire de la ligne 26 repose sur 3 à 4 relations cadencées horaires suivant le tronçon de ligne concerné.


Van dit lijnvak met een lengte van 36 km, ligt een aanzienlijk gedeelte van het tracé ondergronds (6 505 m in tunnel en 3 017 m in gesloten sleuven) en ingegraven (10 810 m).

Ce tronçon de 36 km de longueur possède une partie importante du tracé en souterrain (6 505 m en tunnel et 3 017 m en tranchées couvertes) et en déblai (10 810 m).


1. Lijnvak grens gewest BRU/VL-station Leuven

1. Tronçon limite région BRU/VL-gare de Louvain


Het bestaat uit een basisrecht vermenigvuldigd met coëfficiënten voor: - de lengte van het lijnvak; - het commercieel belang van het lijnvak; - de technische uitrusting van het lijnvak; - de last van de trein; - de gevraagde prioriteit; - de dagen en uren van het verkeer. Het recht voor het gebruik van de stations en installaties bestaat uit een basisrecht vermenigvuldigd met coëfficiënten voor: - de aard en het belang van de betrokken installaties; - hun bestemming (reizigers of goederen); - het gebruikstype (station van oorsprong of bestemming of tussenstation).

Elle est constituée d'une redevance de base multipliée par des coefficients reflétant: - la longueur du tronçon; - l'importance commerciale du tronçon; - l'équipement technique du tronçon; - la charge du train; - la priorité demandée; - les jour et heure de circulation. la redevance d'utilisation des gares et installations est constituée d'une redevance de base multipliée par des coefficients reflétant: - la nature et l'importance desdites installations; - leur affectation (voyageurs ou marchandises); - le type d'utilisation (gare d'origine, terminale, intermédiaire).


Andere alternativen worden evenwel nog bestudeerd. b) Van 1997 tot 2000 wordt de dienstregeling van de HS-treinen geleidelijk uitgebouwd tot een trein per uur en per richting. c) Het is niet mogelijk de rendabiliteit van een nieuw lijnvak juist te beoordelen zonder de weerslag te kennen van de aanleg van dat lijnvak op het betrokken project in zijn geheel (in dit geval de verbindingen Parijs/Londen - Brussel-Keulen-Frankfurt/Berlijn).

D'autres alternatives sont cependant encore à l'étude. b) De 1997 à 2000, le service des trains TGV sera progressivement étoffé jusqu'à un train par heure et par sens de marche. c) La rentabilité d'un tronçon de ligne nouvelle ne peut pas être valablement estimée indépendamment des répercussions de la réalisation de ce tronçon sur l'ensemble du projet concerné (relations Paris/Londres - Bruxelles-Cologne-Francfort/Berlin, dans le cas présent).


Het reizigersverkeer is als volgt geëvolueerd: Periode Reizigers (in duizendtal) per km op het betrokken lijnvak, in de twee richtingen 1958-1960 20,1 1970 20,3 1980-1982 19,3 1989 17,5 1996 19,6 (laatste beschikbaar gegeven) Het totale aantal reizigers op lijn 124 Nijvel-Brussel is inderdaad gedaald ten opzichte van het begin van de jaren '60; de jongste jaren wordt op het lijnvak Nijvel-Brussel evenwel een stijging vastgesteld. 2. Het aantal goederentreinen in de twee richtingen op de as Brussel-Nijvel bedraagt in de week 9 overdag en 17 's nachts.

En ce qui concerne le trafic voyageurs, celui-ci a évolué comme suit: - Période Milliers de voyageurs par km sur le tronçon considéré, les deux sens réunis - 1958-1960 20,1 1970 20,3 1980-1982 19,3 1989 17,5 1996 19,6 (dernière donnée disponible) - S'il est vrai que le nombre global de voyageurs fréquentant la ligne 124 Nivelles-Bruxelles a effectivement diminué par rapport au début des années 60, ces dernières années sont néanmoins révélatrices d'un accroissement de la fréquentation du tronçon Nivelles-Bruxelles. 2. Le nombre de trains de marchandises circulant dans les deux sens de l'axe Bruxelles-Nivelles est, en semaine, de 9 la jou ...[+++]


Wanneer de NMBS de volledige investeringskosten voor de uitvoering ervan zelf zou moeten dragen, zou dat voor haar een ernstige vermindering van het rendabiliteitspercentage van het HST-project betekenen. d) Op het lijnvak Brussel-Noord - Luik-Guillemins zou de rittijd als volgt moeten verlopen : - huidige rittijd : 57 minuten; - HSL : 37 minuten; - winst : 20 minuten.

Si la SNCB devait supporter elle-même la totalité des investissements nécessaires à leur réalisation, elle serait confrontée à une forte diminution du traux de rentabilité du projet TGV. d) En ce qui concerne le tronçon Bruxelles-Nord - Liège-Guillemins, le temps de parcours devrait évoluer comme suit : - actuellement : 57 minutes; - LGV : 37 minutes; - gain : 20 minutes.


Het is overigens lager dan het percentage dat zou worden gehaald als de nieuwe infrastructuur in België zou worden beperkt tot het lijnvak Franse grens-Brussel.

Par ailleurs, il est inférieur à celui qui serait constaté si les infrastructures nouvelles en Belgique étaient limitées au tronçàn frontière française-Bruxelles.




D'autres ont cherché : grondgebied een lijnvak     naargelang het lijnvak     dit lijnvak     lijnvak     nieuw lijnvak     betrokken lijnvak     tot het lijnvak     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'lijnvak' ->

Date index: 2022-12-04
w