Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Europees Jaar voor permanente educatie
Europees jaar voor levenslang leren
Levenslang leren

Traduction de «levenslang leren sociale » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Europees jaar voor levenslang leren | Europees Jaar voor onderwijs en opleiding tijdens de gehele loop van het leven | Europees jaar voor onderwijs en scholing tijdens het gehele leven | Europees Jaar voor permanente educatie

Année européenne de l'éducation et de la formation tout au long de la vie
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De onderwijsopdrachten betreffen zowel de initiële cursussen als het levenslange leren, ongeacht of het gaat om onderwijs met volledig leerplan of voor sociale promotie.

Les missions d'enseignement visent tant les cursus initiaux que la formation tout au long de la vie, qu'il s'agisse d'enseignement de plein exercice ou de promotion sociale.


Hoorzitting met : - de heer Jo Noppe, Adviseur Sociale Monitoring, Studiedienst van de Vlaamse Regering; - professor Bea Cantillon, Directeur van het Centrum voor Sociaal Beleid, Universiteit Antwerpen; - professor Ides Nicaise, Hoofd van de Onderzoeksgroep Onderwijs en Levenslang Leren, HIVA, KU Leuven; - professor Isabelle Pannecoucke, Departement Sociologie, UGent; - professor Daniëlle Dierckx, Centrum Ongelijkheid, Armoede, Sociale Uitsluiting en de Stad, (OASES) Universiteit Antwerpen ...[+++]

Audition : - de M. Jo Noppe, Conseiller Sociale Monitoring, Studiedienst van de Vlaamse Regering; - du professeur Bea Cantillon, Directeur Centrum voor Sociaal Beleid, Universiteit Antwerpen; - du professeur Ides Nicaise, Chef du Groupe de Recherche Onderwijs en Levenslang Leren, HIVA, KU Leuven; - du professeur Isabelle Pannecoucke, Departement Sociologie, UGent; - du professeur Daniëlle Dierckx, Centrum Ongelijkheid, Armoede, Sociale Uitsluiting en de Stad, (OASES) Universiteit Antwerpen ...[+++]


Hoorzitting met : - de heer Jo Noppe, Adviseur Sociale Monitoring, Studiedienst van de Vlaamse Regering; - professor Ides Nicaise, Hoofd van de Onderzoeksgroep Onderwijs en Levenslang Leren, HIVA, KU Leuven; - professor Daniëlle Dierckx, Centrum Ongelijkheid, Armoede, Sociale Uitsluiting en de Stad, (OASES) Universiteit Antwerpen; - mevrouw Anne-Catherine Guio, senior researcher bij het onderzoekscentrum ISER.

Audition : - de M. Jo Noppe, Conseiller Sociale Monitoring, Studiedienst van de Vlaamse Regering; - du professeur Ides Nicaise, Chef de Groupe de Recherche Onderwijs en Levenslang Leren, HIVA, KU Leuven; - du professeur Daniëlle Dierckx, Centrum Ongelijkheid, Armoede, Sociale Uitsluiting en de Stad, (OASES) Universiteit Antwerpen; - de Mme Anne-Catherine Guio, senior researcher auprès de l'ISER, centre de recherche.


De huidige opsomming van gemeenschapsbevoegdheden inzake opleiding en vorming in artikel 4 BWHI, namelijk post- en parascolaire vorming, de artistieke vorming, de intellectuele, morele en sociale vorming, de sociale promotie en de beroepsomscholing en -bijscholing, dekt onvoldoende de volledige lading van de recente ontwikkelingen inzake levenslang leren na het initieel onderwijs (niet-leerplichtigen).

L'énumération actuelle des compétences des communautés concernant la formation et l'éducation à l'article 4 de la LSRI, à savoir la formation postscolaire et parascolaire, la formation artistique, la formation intellectuelle, morale et sociale, la promotion sociale et la reconversion et le recyclage professionnels ne couvre pas complètement les développements récents concernant l'apprentissage tout au long de la vie après l'enseignement initial (non-scolarisables).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De huidige opsomming van gemeenschapsbevoegdheden inzake opleiding en vorming in artikel 4 BWHI, namelijk post- en parascolaire vorming, de artistieke vorming, de intellectuele, morele en sociale vorming, de sociale promotie en de beroepsomscholing en -bijscholing, dekt onvoldoende de volledige lading van de recente ontwikkelingen inzake levenslang leren na het initieel onderwijs (niet-leerplichtigen).

L'énumération actuelle des compétences des communautés concernant la formation et l'éducation à l'article 4 de la LSRI, à savoir la formation postscolaire et parascolaire, la formation artistique, la formation intellectuelle, morale et sociale, la promotion sociale et la reconversion et le recyclage professionnels ne couvre pas complètement les développements récents concernant l'apprentissage tout au long de la vie après l'enseignement initial (non-scolarisables).


In richtsnoer 15 ten slotte wordt de sociale partners verzocht akkoorden te sluiten betreffende het levenslang leren en meer bepaald voorwaarden te creëren die iedere werknemer vanaf 2003 in staat zouden stellen zich vertrouwd te maken met de informatiemaatschappij (2).

La ligne directrice 15 invitait enfin les partenaires sociaux à conclure des accords en matière de formation tout au long de la vie et notamment à mettre en place les conditions destinées à offrir à chaque travailleur la possibilité d'acquérir une culture de la société de l'information dès 2003 (2).


Het Waals Gewest heeft een globale en coherente strategie van levenslang leren opgesteld, die op zes pijlers steunt (informatie, oriëntatie, geschiktheid en kwaliteit van het aanbod, verbreding van de basisvaardigheden, stimuleren van opleiding en valoriseren van de verworvenheden) en rond drie principes draait : het in partnerschap organiseren van het aanbod (in het bijzonder met de sociale partners), nabijheid en toegankelijkheid van het aanbod en gelijkheid van kansen en van geslacht.

La Région wallonne avait élaboré une stratégie globale et cohérente de formation tout au long de la vie, reposant sur six axes (information, orientation, adéquation et qualité de l'offre, généralisation des compétences de base, incitants à la formation et valorisation des acquis) et fondée sur trois principes : organisation de l'offre en partenariat (en particulier avec les interlocuteurs sociaux), proximité et accessibilité de l'offre, et égalité des chances et des sexes.


9° de huidige stelsels van sociale zekerheid moeten werkgelegenheidsvriendelijker worden en meer bepaald moet de werkloosheidsregeling zich richten naar meer inzetbaarheid, o. a. door verschuiving naar levenslang leren en moeten de pensioen-, en gezondheidsstelsels hervormd worden tegen de achtergrond van de vergrijzing van de bevolking.

8° la stimulation de l'esprit d'entreprise indépendant; 9° les systèmes actuels de sécurité sociale doivent être plus favorables à l'emploi et, en particulier, le règlement en matière de chômage doit être adapté de façon à inciter les demandeurs d'emploi à un plus grand dynamisme, notamment en favorisant les études pendant toute la durée de la vie, et les systèmes de pension et de santé doivent être réformés afin de pouvoir faire face au vieillissement de la population.


38. is van mening dat de materiële werkingssfeer van de voorgestelde nieuwe richtlijn ter bestrijding van discriminatie in de zin van artikel 13 van het EG-Verdrag ruim moet zijn en alle terreinen moet omvatten die onder de bevoegdheid van de Gemeenschap vallen, en bovendien onderwijs, levenslang leren, sociale bescherming en sociale zekerheid, huisvesting en gezondheidszorg, alsmede het beeld van gediscrimineerde groepen in de media en de reclame en zich dient uit te strekken tot de fysieke toegang voor personen ...[+++]

38. se déclare fermement convaincu que le champ d'application matériel de toute directive concernant la lutte contre les discriminations au sens de l'article 13 du traité CE doit être large et couvrir des domaines relevant de la compétence communautaire tels que l'éducation, l'apprentissage tout au long de la vie, la protection sociale et notamment la sécurité sociale, le logement et les soins de santé, les images des groupes victimes de discrimination dans les médias et la publicité, l'accès physique des personnes handicapées à l'inf ...[+++]


36. is van mening dat de materiële werkingssfeer van de voorgestelde nieuwe richtlijn ter bestrijding van discriminatie in de zin van artikel 13 van het EG-Verdrag ruim moet zijn en alle terreinen moet omvatten die onder de bevoegdheid van de Gemeenschap vallen, en bovendien onderwijs, levenslang leren, sociale bescherming en sociale zekerheid, huisvesting en gezondheidszorg, alsmede het beeld van gediscrimineerde groepen in de media en de reclame en zich dient uit te strekken tot de fysieke toegang voor personen ...[+++]

36. se déclare fermement convaincu que le champ d'application matériel de toute directive concernant la lutte contre les discriminations au sens de l'article 13 du traité CE doit être large et couvrir des domaines relevant de la compétence de l'Union européenne tels que l'éducation, l'apprentissage tout au long de la vie, la protection sociale et notamment la sécurité sociale, le logement et les soins de santé, les images des groupes victimes de discrimination dans les médias et la publicité, l'accès physique des personnes handicapées ...[+++]




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'levenslang leren sociale' ->

Date index: 2021-08-29
w