Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanmelding van leerlingen
Arm
Armoede
Bestrijding van de armoede
Economisch zwak
Examens voor leerlingen afnemen
Examens voor leerlingen organiseren
Het welzijn van studenten garanderen
Het welzijn van studenten verzekeren
Inschrijving van leerlingen
Laagverrijkt uraan
Leraar hoogbegaafde leerlingen
Lerares hoogbegaafde leerlingen
Nieuwe arme
Onderwijsgevende hoogbegaafde leerlingen
Specialist hoogbegaafdheid
Voertuig bestemd voor het ophalen van leerlingen
Zorgen voor het welzijn van leerlingen
Zorgen voor het welzijn van studenten
Zwak bladweefsel
Zwak penetrerende straling
Zwak verrijkt uranium
Zwak zuur

Vertaling van "leerlingen die zwak " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
onderwijsgevende hoogbegaafde leerlingen | specialist hoogbegaafdheid | leraar hoogbegaafde leerlingen | lerares hoogbegaafde leerlingen

enseignante pour élèves intellectuellement précoces | enseignant pour élèves intellectuellement précoces | enseignant pour élèves intellectuellement précoces/enseignante pour élèves intellectuellement précoces


aanmelding van leerlingen | inschrijving van leerlingen

inscription d'élèves


examens voor leerlingen afnemen | examens voor leerlingen organiseren

faire passer des examens à des apprentis


voertuig bestemd voor het ophalen van leerlingen

véhicule affecté au ramassage scolaire


zwak penetrerende straling

rayonnement faiblement pénétrant






laagverrijkt uraan | zwak verrijkt uranium

uranium faiblement enrichi


armoede [ arm | bestrijding van de armoede | economisch zwak | nieuwe arme ]

pauvreté [ économiquement faible | indigent | lutte contre la pauvreté | nouveau pauvre | pauvre ]


het welzijn van studenten garanderen | het welzijn van studenten verzekeren | zorgen voor het welzijn van leerlingen | zorgen voor het welzijn van studenten

assurer le bien-être d'étudiants
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Leerlingen met een lage sociaaleconomische achtergrond zijn oververtegenwoordigd in de groep zwak presterende leerlingen, met het risico dat armoede en sociale uitsluiting van generatie op generatie worden overgedragen.

Les élèves provenant d’un milieu socio-économique défavorisé sont surreprésentés dans le groupe d’élèves affichant de faibles résultats générant un risque de transmission de la pauvreté et de l’exclusion sociale de génération à génération


Tegelijkertijd bepaalt de sociaal-economische status de prestaties van de leerlingen: maar liefst 33,8 % van de leerlingen uit de meest kansarme sociaal-economische milieus presteert zwak op school. Bij leerlingen uit de meest bevoorrechte milieus is dat slechts 7,6 %.

Dans le même temps, le statut socio-économique détermine la réussite des élèves: pas moins de 33,8 % des élèves issus des milieux socioéconomiques les plus défavorisés obtiennent des résultats médiocres, contre seulement 7,6 % de leurs camarades les plus privilégiés.


Leerlingen/studenten en/of hun ouders worden ingelicht over de kenmerken van de ziekte en over de maatregelen bij personen met een zwak immuunsysteem.

les élèves/étudiants et leurs parents sont informés des caractéristiques de la maladie et des mesures à prendre chez les sujets immunodéprimés.


Bijlage: Vooruitgang in het kader van de doelstelling van minder dan 15 % leerlingen die zwak presteren op het gebied van lezen, wiskunde en wetenschappen bij 15-jarigen[1]

Annexe: évolution vers le passage sous la barre des 15 % pour les élèves de 15 ans ayant une maîtrise insuffisante de la lecture, des mathématiques et des sciences [1]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Het EU-percentage van leerlingen die zwak presteren is van 20,3 % in 2006 gedaald over 17,8 % in 2009 tot 16,6 % in 2012.

Le pourcentage d'élèves de l'UE ayant une maîtrise insuffisante des sciences est passé de 20,3 % en 2006 à 17,8 % en 2009 pour atteindre 16,6 % en 2012.


Lezen: het percentage leerlingen dat zwak presteert is van 23,1 % in 2006 gedaald over 19,7 % in 2009 tot 17,8 % in 2012.

Lecture: le pourcentage d'élèves ayant une maîtrise insuffisante de la lecture est passé de 23,1 % en 2006 à 19,7 % en 2009 et 17,8 % en 2012.


Wiskunde: geen vooruitgang bij het verlagen van het percentage leerlingen dat zwak presteert op EU-niveau sinds 2009.

Mathématiques: le pourcentage d'élèves ayant une maîtrise insuffisante des mathématiques n'a pas diminué au niveau de l'UE depuis 2009.


Toch behoren vier lidstaten (EE, FI, PL, NL) tot de best presterende landen van de wereld met een percentage van zwak presterende leerlingen voor wiskunde onder de EU-doelstelling van 15 %.

Quatre États membres (EE, FI, PL, NL) occupent toutefois le haut du classement mondial avec un taux d'élèves ayant une maîtrise insuffisante des mathématiques qui est inférieur au critère européen de référence de 15 %.


Bij zijn arrest nr. 4/2011 van 13 januari 2011 heeft het Hof geoordeeld dat de decreetgever gebruik kon maken van een dergelijke rangschikking teneinde te bepalen of een leerling, naar gelang van zijn instelling voor lager onderwijs van herkomst, moest worden geacht over een zwak sociaaleconomisch indexcijfer te beschikken en bijgevolg de plaatsen moest genieten die in het eerste jaar van het secundair onderwijs aan die categorie van leerlingen zijn voorbehouden :

La Cour a jugé, par son arrêt n° 4/2011 du 13 janvier 2011, que le législateur décrétal pouvait recourir à une telle classification afin de déterminer si, en fonction de son établissement scolaire primaire d'origine, un élève devait être considéré comme disposant d'un indice socio-économique faible et bénéficier, par conséquent, des places réservées en première année d'enseignement secondaire à cette catégorie d'élèves :


Uit de bewoordingen van het middel blijkt dat de verzoekende partijen niet het beginsel bekritiseren volgens hetwelk een percentage van de in elke inrichting beschikbare plaatsen wordt voorbehouden aan leerlingen met een zwak sociaaleconomisch indexcijfer.

Il ressort du libellé du moyen que les parties requérantes ne critiquent pas le principe suivant lequel un pourcentage des places disponibles dans chaque établissement est réservé à des élèves considérés comme ayant un indice socio-économique faible.


w