Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Bediening zonder instelling vooraf
Kredieten die niet zijn gebruikt
Neventerm
Niet vooraf vastliggend steungebied onder c)
Niet-geregistreerde opdracht
Ongebruikte kredieten
Periodieke explosieve stoornis

Traduction de «kredieten niet vooraf » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
Omschrijving: Andere vormen van duurzaam herhaald onaangepast gedrag die niet secundair zijn aan een herkend psychiatrisch syndroom, waarbij de indruk bestaat dat de betrokkene bij herhaling geen weerstand kan bieden aan de drang om het gedrag uit te voeren. Eraan vooraf gaat een periode van spanning, gevolgd door een gevoel van ontspanning ten tijde van de daad. | Neventerm: | periodieke explosieve stoornis

Définition: Autres variétés de comportements inadaptés persistants et répétés, non secondaires à un syndrome psychiatrique reconnu. Le sujet ne parvient pas, de façon répétitive, à résister à des impulsions le poussant à adopter ce comportement, avec une période prodromique de tension suivie d'un sentiment de soulagement lors de la réalisation de l'acte. | Trouble explosif intermittent


kredieten die niet zijn gebruikt | ongebruikte kredieten

crédits non utilisés


niet vooraf vastliggend steungebied onder c)

zone c non prédéfinie


bediening zonder instelling vooraf | niet-geregistreerde opdracht

commande perdue
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
IV. Overheidsopdrachten Art. 10. Binnen de perken van de beschikbare kredieten en onverminderd de toepassing van de wettelijke en reglementaire bepalingen betreffende de overheidsopdrachten voor werken, leveringen en diensten, worden de bevoegdheden voor het gunnen en uitvoeren van de opdrachten van werken, leveringen en diensten gedelegeerd: §1. aan de leidend ambtenaar en aan de adjunct leidend ambtenaar, die gezamenlijk optreden voor : - voor opdrachten waarvan het bedrag zonder belasting op de toegevoegde waarde 85.000 € niet overschrijdt, - voo ...[+++]

IV. Marchés publics Art. 10. Dans les limites des crédits disponibles et sans préjudice de l'application des dispositions légales et réglementaires régissant les marchés publics de travaux, de fournitures et de services, les pouvoirs en matière de passation et d'exécution des marchés de travaux, de fournitures et de services sont délégués : § 1. au fonctionnaire dirigeant et au fonctionnaire dirigeant adjoint, agissant conjointement pour les : - pour les marchés dont le montant ne dépasse pas hors taxe sur la valeur ajoutée 85.000 € - pour les marchés dont le montant hors taxe sur la valeur ajoutée est compris entre 85.000€ et 200.000 € pour autant que ceux-ci visent des dépen ...[+++]


Die voorlopige aanwendingen zijn echter uitgesloten voor de kredieten die bestemd zijn voor uitgaven die aan een nieuw principe beantwoorden en niet vooraf werden goedgekeurd.

Ces utilisations provisoires sont cependant exclues pour les crédits destinés à des dépenses d'un principe nouveau, non antérieurement autorisées.


Als de in het eerste lid bedoelde begroting niet op 1 januari van het begrotingsjaar niet wordt goedgekeurd, kunnen de diensten de kredieten gebruiken die in hun ontwerp van begroting ingeschreven zijn, tenzij ze bestemd worden voor uitgaven die aan een nieuw beginsel beantwoorden, en die niet vooraf werden toegestaan.

A défaut d'approbation, au 1 janvier de l'année budgétaire, du budget visé à l'alinéa 1, les services peuvent utiliser les crédits prévus dans leur projet de budget, sauf s'ils sont destinés à des dépenses d'un principe nouveau, non antérieurement autorisées.


Art. 23. Aan elke vereffening van een uitgave die, in overtreding van artikel 21, § 1, tweede lid, niet vooraf werd vastgelegd, maar die de voorwaarden vervult voor de vatstelling van het recht ten gunste van een derde, moet een regulerende vastlegging voorafgaan ten laste van de kredieten van het lopende begrotingsjaar.

Art. 23. § 1. Toute liquidation d'une dépense non préalablement engagée, en infraction à l'article 21, § 1, alinéa 2, mais réunissant les conditions de la constatation du droit en faveur du tiers, doit être précédée d'un engagement régulateur, à la charge des crédits de l'année budgétaire en cours.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In de zich uitbreidende kredietmarkt is het met name belangrijk dat kredietgevers zich niet inlaten met onverantwoordelijke leningpraktijken of kredieten toestaan zonder de kredietwaardigheid vooraf te hebben beoordeeld, en de lidstaten moeten het nodige toezicht uitvoeren om dergelijk gedrag te vermijden en de noodzakelijke middelen bepalen om de kredietgever te sanctioneren wanneer dat toch het geval is.

Il importe, en particulier sur un marché du crédit en expansion, que les prêteurs ne soient pas amenés à octroyer des prêts de manière irresponsable ou à accorder des crédits sans évaluation préalable de la solvabilité, et que les États membres exercent la surveillance nécessaire afin de prévenir de tels comportements, et définissent les moyens nécessaires pour sanctionner les prêteurs qui en seraient auteurs.


In de zich uitbreidende kredietmarkt is het met name belangrijk dat kredietgevers zich niet inlaten met onverantwoordelijke leningpraktijken of kredieten toestaan zonder de kredietwaardigheid vooraf te hebben beoordeeld, en de lidstaten moeten het nodige toezicht uitvoeren om dergelijk gedrag te vermijden en de noodzakelijke middelen bepalen om de kredietgever te sanctioneren wanneer dat toch het geval is.

Il importe, en particulier sur un marché du crédit en expansion, que les prêteurs ne soient pas amenés à octroyer des prêts de manière irresponsable ou à accorder des crédits sans évaluation préalable de la solvabilité, et que les États membres exercent la surveillance nécessaire afin de prévenir de tels comportements, et définissent les moyens nécessaires pour sanctionner les prêteurs qui en seraient auteurs.


herinnert eraan dat, op basis van het principe van de eenheid van de begroting en omwille van de transparantie, het zich resoluut heeft uitgesproken voor de opneming van het EOF in de algemene begroting, maar merkt op dat de opneming, op financieel vlak, andere beleidslijnen niet in gevaar zou kunnen brengen; onderstreept derhalve dat de opneming van het EOF in de begroting alleen aanvaardbaar is als het algemeen plafond van het financieel kader nieuwe middelen in de algemene begroting inbrengt; onderstreept dat de in de begroting opgenomen kredieten vooraf ...[+++]eten worden toegewezen, teneinde te vermijden dat de ACS-landen daaronder lijden; onderstreept dat de opneming van het EOF in de algemene begroting moet plaatsvinden met eerbiediging van het principe van partnerschap met de ACS-landen

rappelle que, sur la base du principe de l'unicité du budget et pour des raisons de transparence, il s'est fermement prononcé en faveur de l'intégration du FED dans le budget général, mais note que, sur le plan financier, la budgétisation ne saurait mettre d'autres politiques en péril; souligne donc que la budgétisation n'est acceptable que si le plafond global du cadre financier apporte de nouvelles ressources au budget général; souligne que les crédits budgétisés devraient être préaffectés, afin d'éviter que les pays ACP ne souffrent; souligne que l'intégration du FED dans le budget général doit se faire dans le respect du principe ...[+++]


Kredieten voor cohesie en plattelandsontwikkeling kunnen niet opnieuw worden toegewezen, omdat ze vooraf, aan het begin van de periode, tussen de lidstaten dienen te worden toegewezen.

Les crédits affectés à la cohésion et au développement rural ne pourraient être réaffectés, car, en principe, ils sont préaffectés entre États membres au début de la période.


28. heeft vragen bij de efficiëntie van het financieringssysteem van het IFI, dat niet heeft geleid tot een zeer doelmatige aanwending van de EU-kredieten (stortingen vooraf aan het Fonds, zonder raming van de onmiddellijke financiële behoeften);

28. s'interroge sur l'efficacité du système de financement du FII qui n'a pas permis une utilisation des plus efficientes des crédits de l'UE (versements par anticipation au bénéfice des fonds sans estimation des besoins financiers immédiats de celui-ci);


Overwegende dat het vastleggingskrediet 7.558.100.000 BEF bedraagt; dat 162.393.000 BEF vooraf genomen wordt voor de Vlaamse Gemeenschapscommissie; dat niet vastgelegde kredieten uit de begroting 1999 van het programma 53.2, basisallocaties 12.03 en 33.10 respectievelijk 7.988.838 BEF en 7.720.000 BEF, worden bijgevoegd ter uitvoering van artikel 5, tweede lid van het decreet; dat in toepassing van artikel 7 van het decreet van 14 mei 1996 tot vaststelling van de regelen inzake de werking v ...[+++]

Considérant que le crédit d'engagement s'élève à 7.558.100.000BEF; qu'un montant de 162.393.000 BEF est prélevé pour la Commission communautaire flamande; que les crédits non engagés du budget de 1999, programme 53.2, allocations de base 12.03 et 33.10, respectivement à concurrence de 7.988.838 BEF et 7.720.000 BEF, sont ajoutés en exécution de l'article 5, deuxième alinéa, du décret; qu'en application de l'article 7 du décret du 14 mai 1996 réglementant le fonctionnement et la répartition du « Sociaal Impulsfonds », le droit de tirage non engagé de Drogenbos et de Herstappe pour l'année 1998, respectivement à concurrence de 1.102.600 ...[+++]




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'kredieten niet vooraf' ->

Date index: 2021-03-18
w