Subsidiair, voor het geval dat het rechtstreeks en persoonlijk belang van
de vier verzoekers niet zou worden aanvaard, wensen de tweede, de derde en de vierde ve
rzoeker zich ook te beroepen op het « uitgebreide functi
onele belang », dat volgens de verzoekers inhoudt dat « ind
ien klaarblijkelijk geen enkele derde tegen ...[+++] de bestreden norm een ontv
ankelijk beroep kan instellen, tweede, derde en vierde verzoeker als leden van de parlementaire organen die ofwel de norm aangenomen hebben, ofwel door de norm in hun bevoegdheid zijn geraakt, het vereis
te belang hebben om zelf een verzoek tot schorsing en vernietiging in te stellen ».
Subs
idiairement, pour autant que ne serait pas admis l'intérêt direct et personnel des quatre parties requérantes, les deuxième, troisième et quatrième parties requérantes souhaitent également se prévaloir de « l'intérêt fonctionnel élargi » qui implique, selon elles, que « si manifeste
ment aucun tiers ne peut introduire un recours recevable contre la norme attaquée, les deuxième, troisième et quatrième requérants, en tant que membres des organes parlementaires qui ont ado
pté la norme ou qui sont ...[+++] affectés par la norme dans leur compétence, ont l'intérêt requis pour introduire eux-mêmes une demande de suspension et un recours en annulation ».