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Vertaling van "klassieke extra-territoriale bevoegdheid " (Nederlands → Frans) :

Aan mevrouw de Bethune antwoordt de minister dat België met dit ontwerp terugkeert naar een meer klassieke extra-territoriale bevoegdheid die vergelijkbaar is met de wetgeving van andere Europese landen.

Le ministre répond à Mme de Béthune qu'avec ce projet, la Belgique revient vers une compétence extra-territoriale plus classique tout à fait comparable avec la législation des autres pays européens.


Aan mevrouw de Bethune antwoordt de minister dat België met dit ontwerp terugkeert naar een meer klassieke extra-territoriale bevoegdheid die vergelijkbaar is met de wetgeving van andere Europese landen.

Le ministre répond à Mme de Béthune qu'avec ce projet, la Belgique revient vers une compétence extra-territoriale plus classique tout à fait comparable avec la législation des autres pays européens.


De laatste doelstelling bestaat in de uitbreiding van de extra-territoriale bevoegdheid van de Belgische rechter voor de omkoping waarbij internationale ambtenaren of ambtenaren van een vreemde Staat betrokken zijn, evenals voor de omkoping gepleegd in het buitenland ten aanzien van personen die een openbaar ambt uitoefenen in België.

Le dernier objectif consiste à élargir la compétence extra-territoriale du juge belge en ce qui concerne la corruption impliquant des fonctionnaires internationaux ou d'un État étranger, de même qu'en ce qui concerne la corruption commise à l'étranger à l'égard de personnes exerçant des fonctions publiques en Belgique.


­ de bepalingen met betrekking tot de extra-territoriale bevoegdheid van de Belgische rechtbanken om de misdrijven te behandelen die bedoeld zijn door de wet van 1993 overhevelen naar de voorafgaande titel van het Wetboek van Strafvordering.

­ les dispositions relatives à la compétence extraterritoriale des tribunaux belges pour connaître des infractions visées par la loi de 1993 sont transférées au titre préliminaire du Code de procédure pénale.


De laatste doelstelling bestaat in de uitbreiding van de extra-territoriale bevoegdheid van de Belgische rechter voor de omkoping waarbij internationale ambtenaren of ambtenaren van een vreemde Staat betrokken zijn, evenals voor de omkoping gepleegd in het buitenland ten aanzien van personen die een openbaar ambt uitoefenen in België.

Le dernier objectif consiste à élargir la compétence extra-territoriale du juge belge en ce qui concerne la corruption impliquant des fonctionnaires internationaux ou d'un État étranger, de même qu'en ce qui concerne la corruption commise à l'étranger à l'égard de personnes exerçant des fonctions publiques en Belgique.


Wegens de problemen die gerezen zijn bij de toepassing van de voormelde wet van 16 juni 1993 heeft de wetgever redelijkerwijze kunnen oordelen dat de extra-territoriale strafrechtelijke bevoegdheid voor ernstige schendingen van het internationaal humanitair recht diende te worden beperkt, door met name te voorzien in een persoonlijk aanknopingspunt van de dader of van het slachtoffer met het land.

En raison des problèmes qui ont surgi à l'occasion de l'application de la loi du 16 juin 1993 précitée, le législateur a pu raisonnablement estimer que des limitations à la compétence pénale extra-territoriale relative aux violations graves du droit international humanitaire s'imposaient, et instaurer notamment un critère de rattachement personnel de l'auteur ou de la victime avec le pays.


Uit voormelde bepalingen blijkt dat de bevoegdheid van de Inspecties A en de klassieke controlediensten door de minister van Financiën wordt vastgesteld met uitzondering van hun territoriale bevoegdheid die door de secretaris-generaal wordt vastgesteld.

Il ressort des dispositions susmentionnées que les compétences des Inspections A et des services de contrôle classiques sont fixées par le ministre des Finances, à l'exception de leur compétence territoriale qui est fixée par le secrétaire général.


Overeenkomstig de bepalingen van de artikelen 366 tot 376 WIB 1992 behoort het onderzoek van zowel de bezwaarschriften, de vragen tot ontheffing als van (de al dan niet ambtshalve) verzoekschriften tot kwijtschelding of vermindering van de door de belastingambtenaren van de administratie van de Bijzondere Belastinginspectie vastgestelde belastbare grondslagen inzake personenbelasting en inzake vennootschapsbelasting en van de opgelegde belastingverhogingen en/of administratieve geldboeten tot de uitsluitende juridische en territoriale bevoegdheid van de klassieke administratie der D ...[+++]

Conformément aux dispositions des articles 366 à 376 du CIR[d65]1992, l'instruction des réclamations, des demandes de dégrèvement et des requêtes (d'office ou non) en remise ou modération des bases imposables établies par les fonctionnaires de l'administration de l'Inspection spéciale des Impôts en ce qui concerne l'impôt des personnes physiques et l'impôt des sociétés, ainsi que des majorations d'impôt et/ou amendes administratives imposées, relève de la compétence territoriale et juridique exclusive de l'administration classique des Contributions d ...[+++]


Het grondig onderzoek van de belastingdossiers van die natuurlijke personen en van bedoelde dokters- en patrimoniumvennootschappen ressorteert derhalve uitsluitend onder de juridsiche en territoriale bevoegdheid van de klassieke taxatiediensten van de administratie der Directe Belastingen (cf. tevens het opgeheven artikel 297, eerste lid, van het Wetboek van de inkomstenbelastingen 1992).

L'examen approfondi des dossiers fiscaux de ces personnes physiques, des sociétés patrimoniales et des associations de médecins précitées ressortit donc exclusivement à la compétence juridique et territoriale des services de taxation classiques de l'administration des Contributions directes (cf. également l'article 297, alinéa 1er, abrogé du Code des impôts sur les revenus 1992).




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Date index: 2023-10-15
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