Ik doe een overtuigde oproep aan het voorzitterschap om ervoor te zorgen dat de lidstaten in de komende maanden samen met het Parlement
en de Commissie een grootscheepse mediacampagne opzetten. Doel d
aarvan is begrip te kweken bij de burgers over wat de Europese Unie echt inhoudt. De burgers moeten gaan beseffen dat de Unie niet dat kostbare en stoffige ambtenarenapparaat van Brussel is, maar - zoals is gebleken tijdens de T
op van 8 en 9 maart jongstleden - een ins ...[+++]telling die een half miljard personen zekerheid biedt voor een betere toekomst.
Je propose que, ces prochains mois, les États membres lancent, en partenariat avec le Parlement et la Commission, une grande campagne médiatique afin d’expliquer à nos concitoyens ce qu’est véritablement l’Union européenne, de leur faire comprendre que l’Union n’est pas cette entité bureaucratique lourde et coûteuse de Bruxelles, mais bien, comme on a pu s’en rendre compte lors du sommet des 8 et 9 mars, une institution qui garantit un avenir meilleur à un demi-milliard de personnes.