Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Belanghebbende derde
Derde
Derde Wereld
Derde doorreisland
Derde gezondheidsprogramma
Derde land
Derde land van doorvoer
Derde landen rond de Middellandse Zee
Derde loket
Derde raam
Derde transitland
Derde venster
Derde-Wereldland
Derde-beslagene
EG-overeenkomst
EU-overeenkomst
Gezondheid voor groei
Internationale EU-overeenkomst
Internationale overeenkomst
Mediterrane derde landen
Ontwikkelingsland
Overeenkomst
Overeenkomst EG-derde landen
Overeenkomst van de Europese Unie
Third window

Vertaling van "jongerenorganisaties van derde " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
derde doorreisland | derde land van doorvoer | derde transitland

pays tiers de transit


mediterrane derde landen [ derde landen rond de Middellandse Zee ]

pays tiers méditerranéens


derde actieprogramma voor de Unie op het gebied van gezondheid (2014-2020) | derde gezondheidsprogramma (2014-2020) | derde meerjarig actieprogramma van de EU op het gebied van gezondheid | Gezondheid voor groei

troisième programme d'action de l'Union dans le domaine de la santé (2014-2020)


derde loket | derde raam | derde venster | third window

troisième guichet


overeenkomst (EU) [ EG-overeenkomst | EU-overeenkomst | internationale EU-overeenkomst | internationale overeenkomst (EU) | overeenkomst EG-derde landen | overeenkomst EU/derde landen | overeenkomst van de Europese Unie ]

accord (UE) [ accord (CE) | accord de l'Union européenne | accord international (UE) | convention CE-états tiers | convention UE-états tiers ]


ontwikkelingsland [ Derde Wereld | Derde-Wereldland ]

pays en développement [ pays du tiers monde | pays en voie de développement | PVD | tiers monde ]








IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Twee derde van het budget wordt gereserveerd om individuele burgers de kans te geven in het buitenland – al dan niet binnen de EU – onderwijs of een opleiding te volgen; de rest zal gaan naar partnerschappen van onderwijsinstellingen, jongerenorganisaties, bedrijven, lokale en regionale instanties en ngo's, alsook naar modernisering van onderwijs en opleidingen en bevordering van innovatie, ondernemerschap en emplooibaarheid.

Les deux tiers de son budget sont destinés au financement de possibilités de formation à l’étranger, tant au sein de l'UE qu'au-delà. Quant au restant, il sera utilisé pour soutenir des partenariats entre établissements d'enseignement, organisations de jeunesse, entreprises, collectivités locales et régionales et ONG, ainsi que pour financer des réformes visant à moderniser l'éducation et la formation et à promouvoir l'innovation, l'esprit d'entreprise et l'employabilité.


Erasmus+ heeft drie centrale doelstellingen: twee derde van het budget is bestemd voor leermogelijkheden in het buitenland voor individuele personen, binnen en buiten de EU; de rest zal worden gebruikt ter ondersteuning van partnerschappen tussen onderwijsinstellingen, jongerenorganisaties, bedrijven, lokale en regionale overheden en NGO's, en van hervormingen gericht op modernisering van onderwijs en opleiding en bevordering van innovatie, ondernemerschap en inzetbaarheid.

Erasmus+ poursuit trois grands objectifs: les deux tiers de son budget sont destinés au financement de possibilités de formation à l’étranger, tant au sein de l'UE qu'au-delà. Quant au solde, il sera utilisé pour soutenir l'établissement de partenariats entre établissements d'enseignement, organisations de jeunesse, entreprises, autorités locales et régionales et ONG, ainsi que pour financer des réformes visant à moderniser l'éducation et la formation et à promouvoir l'innovation, l'esprit d'entreprise et l'employabilité.


(4 bis) Als de uitvoering van de activiteit toekenning van financiële steun aan een derde vereist, bij voorbeeld aan een politieke jongerenorganisatie, mag de politieke partij op Europees niveau deze financiële steun geven met inachtneming van de voorwaarden van artikel 120, lid 2, van Verordening (EG, Euratom) nr. 1605/2002 van de Raad van 25 juni 2002 houdende het Financieel Reglement van toepassing op de algemene begroting van de Europese Gemeenschappenen van artikel 184 bis van Verordening (EG, Euratom) nr. 2342/2002 van 23 decemb ...[+++]

(4 bis) Lorsque la mise en œuvre de l'action requiert d'accorder un soutien financier à un tiers, par exemple une organisation politique de jeunesse, le parti politique au niveau européen peut apporter ce soutien en respectant les conditions de l'article 120, paragraphe 2, du règlement (CE, Euratom) n 1605/2002 du Conseil du 25 juin 2002 portant règlement financier applicable au budget général des Communautés européenneset de l'article 184 bis du règlement (CE, Euratom) n 2342/2002 de la Commission du 23 décembre 2002 établissant les modalités d'exécution du règlement (CE, Euratom) n° 1605/2002 du Conseil portant


- extra inspanningen om de mobiliteit van studenten, onderzoekers, jonge hoogopgeleiden, vrijwilligers en degenen die betrokken zijn bij jongerenorganisaties in het derde land te bevorderen.

- des mesures complémentaires pour encourager la mobilité des étudiants, des chercheurs, des jeunes professionnels, des bénévoles et des membres des organisations de jeunesse du pays en question.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
- extra inspanningen om de mobiliteit van studenten, onderzoekers, jonge hoogopgeleiden, vrijwilligers en degenen die betrokken zijn bij jongerenorganisaties in het derde land te bevorderen;

- des mesures complémentaires pour encourager la mobilité des étudiants, des chercheurs, des jeunes professionnels, des bénévoles et des membres des organisations de jeunesse du pays en question;


De in het Commissievoorstel geplande verlaging van de subsidies voor internationale jongerenorganisaties vanaf het derde jaar is juridisch niet dwingend (zoals uit de aangehaalde uitvoeringsvoorschriften van het Financieel Reglement blijkt) en voor het jongerenbeleid contraproductief - niet in de laatste plaats omdat jongerenorganisaties van nature een permanent verloop hebben en op grond van hun ledenstructuur chronisch over te weinig middelen beschikken.

La proposition de la Commission visant à réduire les subventions octroyées aux organisations internationales de jeunesse à compter de la troisième année ne répond pas à une obligation juridique (ainsi qu'il ressort des dispositions précitées établissant les modalités d'exécution du règlement financier); cette réduction va même à l'encontre des objectifs de la politique de jeunesse, notamment si l'on considère que les organisations de jeunesse sont naturellement soumises à un processus permanent de renouvellement et qu'elles souffrent ...[+++]


De Raad wijst ook op de noodzaak van steun aan de ontwikkeling van activiteiten voor de opleiding van jongerenwerkers en verantwoordelijken van jongerenorganisaties van derde landen, rekening houdend met de ervaring die de Lid-Staten en de Raad van Europa op dit gebied hebben opgedaan. c) Voorlichting aan jongeren De Raad benadrukt dat ervoor moet worden gezorgd dat jongeren gemakkelijk toegang hebben tot duidelijke, doelgerichte en volledige informatie over alles wat hun dagelijks leven aangaat, omdat dit een essentiële voorwaarde is voor hun actieve deelneming aan het maatschappelijk leven.

Il souligne également la nécessité d'appuyer la mise en oeuvre d'activités de formation pour les animateurs de jeunesse et les responsables des associations de jeunesse des pays tiers, en tenant compte de l'expérience que les Etats membres et le Conseil de l'Europe ont acquise dans ce domaine. c) L'information des jeunes Le Conseil souligne qu'il importe de faciliter l'accès des jeunes à une information claire, efficace et complète dans tous les domaines qui concernent leur vie quotidienne car c'est là une condition essentielle à leur participation active dans la société.


De Raad wijst erop dat de oprichting van informatie- en adviesstructuren voor de jeugd moet worden aangemoedigd, door de uitwisseling van ervaringen en de koppeling van bestaande informatienetwerken in de Lid-Staten en in derde landen te bevorderen. d) Uitwisseling van jongeren De Raad onderstreept het belang van uitwisselingen tussen groepen jongeren en jongerenorganisaties van de Lid-Staten en van derde landen als passend hulpmiddel bij het begrijpen van andere situaties en culturen, voor de ontwikkeling van wederzijds respect en so ...[+++]

Il note qu'il convient d'encourager la création de structures d'information et de conseil pour les jeunes en promouvant l'échange d'expériences et l'interconnexion des réseaux d'information existant dans les Etats membres et dans les pays tiers. d) Echange de jeunes Le Conseil souligne l'importance des échanges entre groupes de jeunes et associations de jeunesse des Etats membres et des pays tiers en tant qu'instrument approprié pour la compréhension de situations et cultures différentes, propre à développer le respect des autres et la solidarité, ainsi qu'à prévenir des comportements intolérants, racistes ou xénophobes.


De Raad onderstreept dat het van belang is de jongerenwerkers en de verantwoordelijken van jongerenorganisaties aan te sporen om in hun werk met de jongeren aandacht te besteden aan de sociale en culturele realiteit in derde landen, waardoor zij de inspanningen van de Lid-Staten ondersteunen, ten einde onverdraagzaamheid, racisme en vreemdelingenhaat te voorkomen en solidariteit te bevorderen.

Il souligne qu'il importe d'encourager les animateurs socio-éducatifs et les responsables des associations à tenir compte de la réalité sociale et culturelle des pays tiers dans leur travail avec les jeunes, en soutenant ainsi les efforts des Etats membres, afin de prévenir l'intolérance, le racisme et la xénophobie et de promouvoir la solidarité.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'jongerenorganisaties van derde' ->

Date index: 2023-08-25
w