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Vertaling van "jama personenauto's geïntroduceerd " (Nederlands → Frans) :

[17] Door de Europese (ACEA), Japanse (JAMA) en Koreaanse (KAMA) associaties van automobielconstructeurs aangegane verbintenissen tot verlaging van de gemiddelde CO2 -uitstoot van nieuwe personenauto's, zie COM(98)495 def., COM(99)446 def. en de Aanbevelingen 1999/125/EG, 2000/304/EG, 2000/303/EG.

[17] Engagements pris par les associations de constructeurs automobiles européenne (ACEA), japonaise (JAMA) et coréenne (KAMA) de réduire les émissions moyennes de CO2 des voitures particulières neuves. Voir les documents COM(98) 495 final et COM(99) 446 final, ainsi que les recommandations 1999/125/CE, 2000/304/CE et 2000/303/CE.


Deze verbintenissen zijn erkend bij Aanbeveling 1999/125/EG van de Commissie van 5 februari 1999 inzake de beperking van de CO2-emissies van personenauto's (5) (ACEA), Aanbeveling 2000/303/EG van de Commissie van 13 april 2000 inzake de beperking van de CO2-emissies van personenauto's (KAMA) (6) en Aanbeveling 2000/304/EG van de Commissie van 13 april 2000 inzake de beperking van de CO2-emissies van personenauto's (JAMA) (7).

Ces engagements ont été reconnus par la recommandation 1999/125/CE de la Commission du 5 février 1999 concernant la réduction des émissions de CO2 des voitures particulières (5) (ACEA), la recommandation 2000/303/CE de la Commission du 13 avril 2000 concernant la réduction des émissions de CO2 des voitures particulières (KAMA) (6) et la recommandation 2000/304/CE de la Commission du 13 avril 2000 concernant la réduction des émissions de CO2 des voitures particulières (JAMA) (7).


Deze verbintenissen zijn erkend bij Aanbeveling 1999/125/EG van de Commissie van 5 februari 1999 inzake de beperking van de CO-emissies van personenauto's (ACEA), Aanbeveling 2000/303/EG van de Commissie van 13 april 2000 inzake de beperking van de CO-emissies van personenauto's (KAMA) en Aanbeveling 2000/304/EG van de Commissie van 13 april 2000 inzake de beperking van de CO-emissies van personenauto's (JAMA)

Ces engagements ont été reconnus par la recommandation 1999/125/CE de la Commission du 5 février 1999 concernant la réduction des émissions de CO des voitures particulières (ACEA), la recommandation 2000/303/CE de la Commission du 13 avril 2000 concernant la réduction des émissions de CO des voitures particulières (KAMA) et la recommandation 2000/304/CE de la Commission du 13 avril 2000 concernant la réduction des émissions de CO des voitures particulières (JAMA)


49. erkent de katalyserende rol die wordt vervuld door de markt voor topmodellen, waar nieuwe technologieën over het algemeen voor het eerst worden geïntroduceerd; wijst er echter op dat bijkomende veiligheidssystemen het gewicht van personenauto's verder kunnen doen toenemen, hetgeen weer leidt tot hogere CO2-emissies;

49. reconnaît le rôle de catalyseur joué par le marché haut de gamme, sur lequel ces nouvelles technologies sont généralement introduites en premier lieu; souligne cependant que les systèmes de sécurité supplémentaires pourraient augmenter le poids des voitures particulières, entraînant ainsi une hausse des émissions de CO2 ;


49. erkent de katalyserende rol die wordt vervuld door de markt voor topmodellen, waar nieuwe technologieën over het algemeen voor het eerst worden geïntroduceerd; wijst er echter op dat bijkomende veiligheidssystemen het gewicht van personenauto's verder kunnen doen toenemen, hetgeen weer leidt tot hogere CO2-emissies;

49. reconnaît le rôle de catalyseur joué par le marché haut de gamme, sur lequel ces nouvelles technologies sont généralement introduites en premier lieu; souligne cependant que les systèmes de sécurité supplémentaires pourraient augmenter le poids des voitures particulières, entraînant ainsi une hausse des émissions de CO2 ;


Bovendien hebben de ACEA en - in mindere mate - de JAMA personenauto's geïntroduceerd die minder dan 120 g CO2/km uitstoten.

L'ACEA - et dans une moindre mesure la JAMA - ont en outre commercialisé des voitures particulières émettant moins de 120 grammes de CO2/km.


Sinds 2000 hebben de ACEA en - in mindere mate - de JAMA personenauto's geïntroduceerd met een uitstoot van 120 g CO2/km of minder (waarmee aan een van de toezeggingen is voldaan).

Depuis l'année 2000, l'ACEA et, dans une moindre mesure, la JAMA commercialisent des voitures particulières dont les émissions de CO2 sont inférieures ou égales à 120 g/km (respectant ainsi l'un des engagements).


* Rectificatie van Aanbeveling 2000/304/EG van de Commissie van 13 april 2000 betreffende de vermindering van de CO2-uitstoot van personenauto's (JAMA) (PB L 100 van 20.4.2000)

* Rectificatif à la recommandation 2000/304/CE de la Commission du 13 avril 2000 concernant la réduction des émissions de CO2 des voitures particulières (JAMA) (JO L 100 du 20.4.2000)


* Aanbeveling van de Commissie van 13 april 2000 betreffende de vermindering van de CO-uitstoot van personenauto's (JAMA) (kennisgeving geschied onder nummer C(2000) 803) (Voor de EER relevante tekst)

* Recommandation de la Commission, du 13 avril 2000, concernant la réduction des émissions de CO des voitures particulières (JAMA) (notifiée sous le numéro C(2000) 803) (Texte présentant de l'intérêt pour l'EEE)


neemt nota van het verslag van de Commissie over de resultaten die zij tot op heden heeft bereikt bij de onderhandelingen met de Japanse en de Koreaanse autofabrikanten (JAMA en KAMA) over de CO -uitstoot door personenauto's teneinde convenanten te sluiten die inspanningen inhouden welke gelijkwaardig zijn aan die waartoe de Europese Federatie van Autoproducenten (ACEA) zich heeft verbonden;

prend acte du rapport de la Commission sur les résultats actuels des négociations qu'elle mène avec les constructeurs automobiles japonais et coréens (JAMA et KAMA) en matière d'émissions de CO des voitures particulières en vue d'arriver à des accords contenant des engagements équivalents à ceux auxquels l'Association des constructeurs européens d'automobiles (ACEA) a souscrit ;




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Date index: 2022-11-15
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