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Buitenlandse schuld
Buitenlandse schuld in % van het BBP
Internationale schuld

Vertaling van "inzake buitenlandse schuld " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
buitenlandse schuld [ internationale schuld ]

dette extérieure [ dette internationale ]


particuliere niet-gegarandeerde schuld - % van de buitenlandse schuld

dette privée non garantie - % de la dette extérieure


buitenlandse schuld in % van het BBP

dette extérieure en % du PIB


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Één van de grootste handicaps voor de economische en sociale heropbouw van dit land, is zijn situatie inzake buitenlandse schuld (5,6 miljard dollar, waarvan 38,2 % multilateraal en 65,2 % bilateraal).

L'un des principaux handicaps pour la reconstruction économique et sociale de ce pays est sa situation en matière de dette extérieure (5,6 milliards de dollars, dont 38,2 % de dette multilatérale et 65,2 % de dette bilatérale).


», de schuld van Subsaharaans Afrika van 1980 tot 2000 vervijfvoudigd is en dat de rentelast die aan de multilaterale instellingen moet worden betaald verzesvoudigd is; dat het grootste deel van die schuld veroorzaakt is door de uitvoering, onder nauwgezette controle van het IMF en de Wereldbank, van de structurele aanpassingsprogramma's, waarvoor nieuwe bilaterale leningen werden toegekend; dat die programma's volgens dat rapport niet aangepast waren aan de specifieke noden, noch aan de toestand van die landen; dat het rapport bijgevolg een oproep doet tot gedeelde verantwoordelijkheid tussen schuldeisers en schuldenaars ...[+++]

», la dette de l'Afrique subsaharienne a quintuplé de 1980 à 2000 et que la charge d'intérêt due aux institutions multilatérales a sextuplé; que l'essentiel de cette dette provient de l'exécution, sous le contrôle strict du FMI et de la Banque mondiale, des programmes d'ajustement structurel, pour lesquels de nouveaux prêts bilatéraux furent consentis; que selon ce rapport, ces programmes n'étaient pas adaptés aux besoins spécifiques ni à la situation de ces pays; que ce rapport en appelle dès lors à la responsabilité partagée entre créanciers et débiteurs dans le problème de la dette extérieure de l'Afrique; que le rapport soulève a ...[+++]


En wat te zeggen over de groei, de werkloosheid, de overheidsschuld, de buitenlandse schuld, de impliciete schuld voortkomend uit de betaling van de toekomstige pensioenen, de vergrijzing en de gevolgen daarvan, de kosten van het tabaksverbruik voor de volksgezondheid, de technische moratoria inzake kernenergie en genetische manipulatie, .?

Et que dire alors de la croissance, du chômage, des dettes publiques, des dettes extérieures, des dettes implicites liées au paiement des pensions futures, du vieillissement de la population et de ses conséquences, du coût du tabac sur la santé publique, des moratoires techniques en matière d'énergie nucléaire et de génie génétique, .?


Gelet op het decreet van 4 juli 1996 betreffende de integratie van vreemdelingen of van personen van buitenlandse herkomst, zoals gewijzigd bij het programmadecreet van 18 december 2003 houdende verscheidene maatregelen inzake thesaurie en schuld, sociale actie en gezondheid, bij het kaderdecreet van 6 november 2008 houdende rationalisatie van de adviesverlenende functie voor de aangelegenheden geregeld krachtens artikel 128 van de Grondwet en bij het decreet van 30 april 2009, inzonderheid op artikel 10;

Vu le décret du 4 juillet 1996 relatif à l'intégration des personnes étrangères ou d'origine étrangère, tel que modifié par le décret-programme du 18 décembre 2003 portant diverses mesures en matière de trésorerie et de dette, d'action sociale et de santé, par le décret-cadre du 6 novembre 2008 portant rationalisation de la fonction consultative pour les matières réglées en vertu de l'article 128 de la Constitution et par le décret du 30 avril 2009, notamment l'article 10;


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5. is van mening dat de steun doeltreffender zou zijn indien de donoren hun inspanningen beter zouden coördineren en de steun volledig zouden loskoppelen, met name wat voedselhulp en technische ondersteuning betreft, en indien het beleid inzake externe betrekkingen en buitenlandse handel beter zou worden afgestemd op de door de Verenigde Naties vastgestelde globale ontwikkelingsdoelstellingen; acht het onontbeerlijk dat er een radicale oplossing wordt gevonden voor de buitenlandse schuld van de on ...[+++]

5. estime que l'aide serait plus effective si les donateurs coordonnaient mieux leurs efforts, la rendaient complètement déliée, notamment en ce qui concerne l'aide alimentaire et l'assistance technique, et si la politique étrangère et du commerce extérieur était mieux mise en cohérence avec les grands objectifs de développement fixés par les Nations unies; considère qu'il est indispensable d'apporter une solution radicale à la question de la dette extérieure des pays en développement qui entrave toute possibilité de développement;


I. overwegende dat niet-wederkerige, preferentiële rechten inzake markttoegang noodzakelijk doch niet toereikend zijn om een substantiële groei van de handel te bewerkstelligen, indien ze niet vergezeld gaan van een versterking van de productiecapaciteit, de invoering van stabiele prijzen voor producten die voor de ontwikkeling van wezenlijk belang zijn en van een oplossing voor het probleem van de buitenlandse schuld,

I. considérant que le droit d'accès non réciproque au marché préférentiel est nécessaire mais n'est pas suffisant pour permettre un essor réel des échanges commerciaux s'il n'est pas assorti, parallèlement, d'un renforcement des capacités de production, de l'établissement de prix stables garantis pour des produits essentiels au développement et de la solution au problème de la dette extérieure,


I. overwegende dat niet-wederkerige, preferentiële rechten inzake markttoegang noodzakelijk doch niet toereikend zijn om een substantiële groei van de handel te bewerkstelligen, indien ze niet vergezeld gaan van een versterking van de productiecapaciteit, de invoering van stabiele prijzen voor producten die voor de ontwikkeling van wezenlijk belang zijn en van een oplossing voor het probleem van de buitenlandse schuld,

I. considérant que le droit d'accès non réciproque au marché préférentiel est nécessaire mais n'est pas suffisant pour permettre un essor réel des échanges commerciaux s'il n'est pas assorti, parallèlement, d'un renforcement des capacités de production, de l'établissement de prix stables garantis pour des produits essentiels au développement et de la solution au problème de la dette extérieure,


Één van de grootste handicaps voor de economische en sociale heropbouw van dit land, is zijn situatie inzake buitenlandse schuld (5,6 biljoen dollar, waarvan 38,2 % multilateraal en 65,2 % bilateraal).

L'un des principaux handicaps pour la reconstruction économique et sociale de ce pays est sa situation en matière de dette extérieure (5,6 milliards de dollars, dont 38,2 % de dette multilatérale et 65,2 % de dette bilatérale).


Één van de grootste handicaps voor de economische en sociale heropbouw van dit land, is zijn situatie inzake buitenlandse schuld (5,6 miljard dollar, waarvan 38,2 % multilateraal en 65,2 % bilateraal).

L'un des principaux handicaps pour la reconstruction économique et sociale de ce pays est sa situation en matière de dette extérieure (5,6 milliards de dollars, dont 38,2 % de dette multilatérale et 65,2 % de dette bilatérale).


C. overwegende dat de maatregelen inzake de verlaging van de buitenlandse schuld, die door een aantal internationale financiële instellingen zijn aangekondigd, slechts gelden voor een uiterst gering gedeelte van de schuld van de armste landen en dat deze instellingen hoe dan ook voor de toegang tot deze programma's onaanvaardbare voorwaarden opleggen op het stuk van structurele aanpassingen en macro-economische hervormingen,

C. considérant que les mesures de réduction de la dette extérieure annoncées par certaines organisations financières internationales ne concernent qu'une infime partie de la dette des pays les plus pauvres et que ces organisations imposent de toute façon des conditions inacceptables en termes d'ajustement structurel et de réformes macro‑économiques comme conditions préalables à l'accès à ces programmes,




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Date index: 2024-05-26
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