Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Hoedanigheid
Hoedanigheid van ambtenaar
Hoedanigheid van het voorbereide oppervlak
Hoedanigheid van het voorbewerkte oppervlak
Institutionele Revolutionaire Partij
Institutionele bevoegdheid
Institutionele hervorming
Institutionele opzet
Kwalitatief
Naar de hoedanigheid
PRI
Partij van de Institutionele Revolutie
Revolutionaire Institutionele Partij
Verlies van de hoedanigheid van ambtenaar

Vertaling van "institutionele hoedanigheid " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
directoraat 4 - Institutionele Vraagstukken/Begroting/Statuut | directoraat 4 - Institutionele Vraagstukken/Begroting/Statuut/Geschillen | directoraat 4 - Institutionele Vraagstukken/Statuut/Geschillen | directoraat Institutionele Vraagstukken, Begroting en Statuut | directoraat Institutionele Vraagstukken, Statuut en Geschillen

Direction 4 - Questions institutionnelles / Statut / Contentieux | Direction 4 - Questions institutionnelles/Budget/Statut | Direction 4 - Questions institutionnelles/Budget/Statut/Contentieux


hoedanigheid van het voorbereide oppervlak | hoedanigheid van het voorbewerkte oppervlak

propriété de la surface préparée




Institutionele Revolutionaire Partij | Partij van de Institutionele Revolutie | Revolutionaire Institutionele Partij | PRI [Abbr.]

Parti révolutionnaire institutionnel | PRI [Abbr.]




institutionele bevoegdheid

compétence institutionnelle




verlies van de hoedanigheid van ambtenaar

perte de la qualité d'agent




IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1° het zinsdeel "Onder voorbehoud van de toepassing van artikel 103, eerste lid, 2° en tweede lid van de wet van 20 juli 2004 betreffende bepaalde vormen van collectief beheer van beleggingsportefeuilles, hierna "de wet" genoemd, wordt een institutionele instelling voor collectieve belegging in schuldvorderingen geacht, voor de toepassing van artikel 103, derde lid van de wet, de passende maatregelen te hebben genomen om de hoedanigheid van institutioneel of professioneel belegger van de houders van haar effecten te waarborgen, wannee ...[+++]

1° le membre de phrase "Sous réserve de l'application de l'article 103, alinéa 1, 2°, et alinéa 2, de la loi du 20 juillet 2004 relative à certaines formes de gestion collective de portefeuilles d'investissement, ci-après, "la loi", un organisme de placement collectif en créances institutionnel est présumé, pour l'application de l'article 103, alinéa 3, de la loi, avoir pris des mesures adéquates pour garantir la qualité d'investisseurs institutionnels ou professionnels des détenteurs de ses titres lorsqu'il satisfait aux conditions suivantes :" est remplacé par ce qui suit :


"Onder voorbehoud van de toepassing van de artikelen 3, 6°, en 271/6, § 2, eerste lid, van de wet van 3 augustus 2012 betreffende de instellingen voor collectieve belegging die voldoen aan de voorwaarden van Richtlijn 2009/65/EG en de instellingen voor belegging in schuldvorderingen, hierna "de wet" genoemd, wordt een institutionele instelling voor collectieve belegging in schuldvorderingen geacht, voor de toepassing van artikel 271/6, § 2, tweede en derde lid, van de wet, de passende maatregelen te hebben genomen om de hoedanigheid van in aanmerking k ...[+++]

"Sous réserve de l'application des articles 3, 6° et 271/6, § 2, alinéa 1 de la loi du 3 août 2012 relative aux organismes de placement collectif qui répondent aux conditions de la Directive 2009/65/CE et aux organismes de placement en créances, ci-après, "la loi", un organisme de placement collectif en créances institutionnel est présumé, pour l'application de l'article 271/6, § 2, alinéas 2 et 3, de la loi, avoir pris des mesures adéquates pour garantir la qualité d'investisseurs éligibles des détenteurs de ses titres lorsqu'il satisfait aux conditions suivantes :";


Onverminderd de voorafgaande paragraaf en bij toepassing van artikel 286, § 3, eerste lid van de wet van 19 april 2014, doet het feit dat de financiële instrumenten van een GVBF, door tussenkomst van derden, in het bezit zijn van beleggers die geen in aanmerking komende beleggers zijn, geen afbreuk aan het institutionele karakter van het GVBF, voor zover het GVBF passende maatregelen neemt om de hoedanigheid van in aanmerking komende beleggers van de houders van zijn financiële instrumenten te waarborgen, en zij niet bijdraagt tot het ...[+++]

Sans préjudice du paragraphe 1 et par application de l'article 286, § 3, al. 1 de la loi du 19 avril 2014, le fait que des instruments financiers d'un FIIS, suite à l'entremise de tiers, se trouvent détenus par des investisseurs autres que des investisseurs éligibles, ne portent pas atteinte au caractère institutionnel du FIIS, pour autant que le FIIS prenne les mesures adéquates pour garantir la qualité d'investisseur éligible des titulaires de ses instruments financiers, et qu'il ne favorise ni ne contribue à la détention de ses instruments financiers par des investisseurs autres que des investisseurs éligibles.


Daarnaast moet rekening gehouden worden met de controle uitgeoefend door de FSMA en de buitenlandse autoriteiten op de bewaarder en de beheerder in hun hoedanigheid van gereglementeerde marktdeelnemers, in combinatie met het institutionele karakter van het beoogde collectief beheer.

En outre, il faut également tenir compte du contrôle exercé par la FSMA et les autorités étrangères sur le dépositaire et le gestionnaire en tant que participants à caractère réglementé du marché, en combinaison avec le caractère institutionnel de la gestion collective envisagée.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
(79) De heer Van Damme werd in zijn hoedanigheid van voorzitter van de Commissie belast met het formuleren van opmerkingen bij het ontwerp van handleiding bij de wetgevingstechniek en het finaliseren daarvan, reeds op 19 februari 1998 gehoord door de commissie voor de Institutionele Aangelegenheden naar aanleiding van de bespreking van het wetsontwerp houdende instelling van een procedure voor de evaluatie van de wetgeving (zie verslag van de heer Caluw‰ uitgebracht namens de commissie voor de Institutionele Aangelegenheden, stuk Sena ...[+++]

(79) En sa qualit‰ de pr‰sident de la Commission charg‰ de formuler des observations sur le projet de guide de l‰gistique formelle et de finaliser ce dernier, M. Van Damme a d‰j€ ‰t‰ entendu le 19 f‰vrier 1998 par la commission des Affaires institutionnelles dans le cadre de la discussion du projet de loi instituant une proc‰dure d'‰valuation l‰gislative (voir le rapport de M. Caluw‰ fait au nom de la commission des Affaires institutionnelles, doc. S‰nat, n 1-955/3).


De heer Van Damme werd in zijn hoedanigheid van voorzitter van de Commissie belast met het formuleren van opmerkingen bij het ontwerp van handleiding bij de wetgevingstechniek en het finaliseren daarvan, reeds op 19 februari 1998 gehoord door de commissie voor de Institutionele Aangelegenheden naar aanleiding van de bespreking van het wetsontwerp houdende instelling van een procedure voor de evaluatie van de wetgeving (zie verslag van de heer Caluwé uitgebracht namens de commissie voor de Institutionele Aangelegenheden, stuk Senaat, n ...[+++]

En sa qualité de président de la Commission chargé de formuler des observations sur le projet de guide de légistique formelle et de finaliser ce dernier, M. Van Damme a déjà été entendu le 19 février 1998 par la commission des Affaires institutionnelles dans le cadre de la discussion du projet de loi instituant une procédure d'évaluation législative (voir le rapport de M. Caluwé fait au nom de la commission des Affaires institutionnelles, doc. Sénat, nº 1-955/3).


(79) De heer Van Damme werd in zijn hoedanigheid van voorzitter van de Commissie belast met het formuleren van opmerkingen bij het ontwerp van handleiding bij de wetgevingstechniek en het finaliseren daarvan, reeds op 19 februari 1998 gehoord door de commissie voor de Institutionele Aangelegenheden naar aanleiding van de bespreking van het wetsontwerp houdende instelling van een procedure voor de evaluatie van de wetgeving (zie verslag van de heer Caluw‰ uitgebracht namens de commissie voor de Institutionele Aangelegenheden, stuk Sena ...[+++]

(79) En sa qualit‰ de pr‰sident de la Commission charg‰ de formuler des observations sur le projet de guide de l‰gistique formelle et de finaliser ce dernier, M. Van Damme a d‰j€ ‰t‰ entendu le 19 f‰vrier 1998 par la commission des Affaires institutionnelles dans le cadre de la discussion du projet de loi instituant une proc‰dure d'‰valuation l‰gislative (voir le rapport de M. Caluw‰ fait au nom de la commission des Affaires institutionnelles, doc. S‰nat, n 1-955/3).


De heer Van Damme werd in zijn hoedanigheid van voorzitter van de Commissie belast met het formuleren van opmerkingen bij het ontwerp van handleiding bij de wetgevingstechniek en het finaliseren daarvan, reeds op 19 februari 1998 gehoord door de commissie voor de Institutionele Aangelegenheden naar aanleiding van de bespreking van het wetsontwerp houdende instelling van een procedure voor de evaluatie van de wetgeving (zie verslag van de heer Caluwé uitgebracht namens de commissie voor de Institutionele Aangelegenheden, stuk Senaat, n ...[+++]

En sa qualité de président de la Commission chargé de formuler des observations sur le projet de guide de légistique formelle et de finaliser ce dernier, M. Van Damme a déjà été entendu le 19 février 1998 par la commission des Affaires institutionnelles dans le cadre de la discussion du projet de loi instituant une procédure d'évaluation législative (voir le rapport de M. Caluwé fait au nom de la commission des Affaires institutionnelles, doc. Sénat, nº 1-955/3).


Een andere problematiek die ons tot slot moet bezighouden, heeft te maken met de samenstelling van de Europese Commissie, een uitermate belangrijke instelling binnen het communautaire institutionele stelsel, met name in haar hoedanigheid van hoedster van de verdragen en van collegiaal orgaan met een monopolie op het initiatiefrecht in het proces van de goedkeuring van de juridische normen van de Unie.

Enfin, une autre problématique qui ne peut manquer de nous interpeller a trait à la composition de la Commission européenne, institution extrêmement importante du système institutionnel communautaire, notamment de par sa qualité de gardienne des traités, ainsi que d'organe collégial titulaire d'un monopole d'initiative dans le processus d'adoption des normes juridiques de l'Union.


2. betreurt het feit dat het Parlement volledig werd uitgesloten in alle fasen van de programma's: de voorbereidende fase, de uitwerking van de opdrachten en het toezicht op de gevolgen van de resultaten van de programma's en bijbehorende maatregelen; merkt op dat, hoewel deze samenwerking met het Europees Parlement niet verplicht was vanwege het ontbreken van een rechtsgrondslag, de afwezigheid van de Europese instellingen en van Europese financiële mechanismen tot gevolg had dat de programma's moesten worden geïmproviseerd, hetgeen resulteerde in buiten de sfeer van de communautaire methode gesloten financiële en institutionele overeenkomsten; me ...[+++]

2. déplore avoir été entièrement tenu à l'écart des différentes phases des programmes, à savoir la phase préparatoire, l'élaboration des mandats et le suivi des résultats obtenus par les programmes et les mesures associées; signale que, bien qu'aucune disposition contraignante ne rende obligatoire l'association du Parlement aux travaux faute de base juridique, l'absence des institutions européennes et de mécanismes financiers européens ont conduit à improviser les programmes, ce qui s'est traduit par des accords financiers et institutionnels conclus en dehors de la méthode communautaire; relève, de même, que la Banque centrale européen ...[+++]


w