Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Computerprogramma
EU-oefeningenprogrammering
Effecten van de digitale revolutie
Effecten van informatie- en communicatietechnologie
Effecten van informatietechnologie
Functioneel programmeren
Functioneel programmeren gebruiken
Gevolgen van ICT
Het programmeren van EU-oefeningen
ICT-kaderpersoneel
ICT-systeemprogrammering
Imperatief programmeren
Invloed van informatica
Invloedssfeer van de informatica
Methoden beheersen om ICT-systemen te programmeren
Object-georiënteerd programmeren
Objectgeoriënteerd programmeren
Objectgerichte programmering
Programmapakket
Programmatuur
Programmeren
Programmeren in scripttaal
Programmeren in scripttaal gebruiken
Programmeren van ICT-systemen
Script-programmeren
Scripten programmeren
Software
Software-industrie
Softwareontwerp
Softwareontwikkeling
Team van de Raad voor het programmeren van oefeningen
Toepassingen programmeren
Werken met programma’s voor functioneel programmeren

Traduction de «ict en programmeren » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
programmeren van ICT-systemen | toepassingen programmeren | ICT-systeemprogrammering | methoden beheersen om ICT-systemen te programmeren

écriture de scripts | programmation de systèmes des TIC | programmation d’applications | programmation de systèmes de TIC


scripten programmeren | script-programmeren | programmeren in scripttaal | programmeren in scripttaal gebruiken

utiliser la programmation de scripts


functioneel programmeren | werken met programma’s voor functioneel programmeren | functioneel programmeren gebruiken | imperatief programmeren

utiliser la programmation fonctionnelle


Objectgeoriënteerd programmeren | Objectgerichte programmering

programmation par objets | programmation-objets


computerprogramma [ programmapakket | programmatuur | programmeren | software | software-industrie | softwareontwerp | softwareontwikkeling ]

logiciel [ développement informatique | développement logiciel | génie logiciel | industrie du logiciel | progiciel | programmation informatique | programme d'ordinateur | software ]


team van de Raad voor het programmeren van oefeningen

Cellule de programmation des exercices du Conseil | CET/Prog [Abbr.]


EU-oefeningenprogrammering | het programmeren van EU-oefeningen

programmation de l'exercice UE | programmation des exercices de l'UE


object-georiënteerd programmeren

programmation orientée objets | POO [Abbr.]




effecten van informatietechnologie [ effecten van de digitale revolutie | effecten van informatie- en communicatietechnologie | gevolgen van ICT | invloedssfeer van de informatica | invloed van informatica ]

impact des technologies de l'information [ impact de l'informatique | impact de la révolution numérique | impact des technologies de l’information et de la communication | impact des TIC ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
merkt op dat onderwijs in digitale technologieën, ICT en programmeren vanaf jonge leeftijd met name belangrijk is om de positie van meisjes te versterken, hen aan te moedigen om voor dit vakgebied te kiezen en genderstereotypen te overwinnen; benadrukt dat het vergroten van de vertegenwoordiging van vrouwen binnen de STEM-vakgebieden in het hoger onderwijs cruciaal is voor het vergroten van hun vertegenwoordiging in de digitale sector.

observe que l'enseignement des technologies numériques, des TIC et du codage à un âge précoce revêt une importance toute particulière pour émanciper les filles, les encourager à se consacrer à ce domaine et venir à bout des stéréotypes sexistes; souligne qu'il est essentiel de renforcer la représentation des femmes dans les STIM dans l'enseignement supérieur pour augmenter leur représentation dans le secteur numérique.


Het leren en verwerven van digitale competenties gaat verder dan zuivere ICT-vaardigheden en behelst het veilige, op samenwerking gebaseerde en creatieve gebruik van ICT, met inbegrip van programmeren.

Apprendre et maîtriser les compétences numériques va au-delà des seules compétences en matière de TIC et implique une utilisation sûre, collaborative et créative des TIC, y compris la programmation.


- Programmeren en technisch beheer van de bestaande ICT bedrijfs- en webtoepassingen;

- Programmer et assurer la gestion technique des applications ICT d'entreprise et les applications WEB;


Art. 9. In bijlage XIII van hetzelfde besluit wordt de zin "De basiscompetenties van de opleiding Start to ICT zijn afgeleid van DIGCOMP en situeren zich op het niveau foundation/intermediate". vervangen door de zin "De basiscompetenties van de opleiding ICT programmeren zijn afgeleid van DIGCOMP en situeren zich op het niveau intermediate/advanced".

Art. 9. Dans l'annexe XIII au même arrêté, la phrase « Les compétences de base de la formation Start to ICT sont dérivées de DIGCOMP et se situent au niveau foundation/intermediate». est remplacée par la phrase « Les compétences de base de la formation programmation TIC sont dérivées de DIGCOMP et se situent au niveau intermediate/advanced».


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Het bestuur van een centrum voor volwassenenonderwijs dat onderwijsbevoegdheid heeft voor de modulaire opleiding Informatica: programmeren, heeft vanaf 1 september 2016 ook onderwijs bevoegdheid voor de modulaire opleiding ICT Programmeren".

A partir du 1 septembre 2016, l'autorité d'un centre d'éducation des adultes ayant la capacité d'enseignement pour la formation modulaire « Informatica: programmeren », a également la capacité d'enseignement pour la formation modulaire « ICT Programmeren ».


wijst erop hoe belangrijk het is te zorgen voor gendermainstreaming in de onderwijssector door digitale geletterdheid en de deelname van vrouwen en meisjes aan ICT-onderwijs en -opleidingen te bevorderen middels de opname van programmeren, nieuwe media en technologieën in de onderwijsprogramma's op alle niveaus, alsook in buitenschools, informeel en niet-formeel onderwijs, en in alle soorten onderwijs en opleidingen, ook voor onderwijspersoneel, teneinde de digitalevaardigheidskloven te verkleinen en te overbruggen en meisjes aan te moedigen te kiezen voor een loopbaan in de wetenschap of de ICT; benadrukt in dit verband het b ...[+++]

souligne l'importance de veiller à intégrer la dimension d'égalité entre les hommes et les femmes dans le secteur de l'éducation en promouvant la culture numérique ainsi que l'éducation et la formation des femmes et des filles dans le domaine des TIC grâce à l'intégration du codage, des nouveaux médias et des nouvelles technologies dans les programmes d'enseignement à tous les niveaux, ainsi que dans les activités périscolaires et l'éducation informelle et non formelle, et dans tous les types d'enseignement et de formation, y compris pour le personnel enseignant, afin de réduire et de supprimer les déficits en compétences numériques et d ...[+++]


Samen zorgen ze ervoor dat miljoenen kinderen kunnen ontdekken wat programmeren is, bijvoorbeeld door programmeersessies voor beginners aan te bieden, onderwijsmodules te ontwikkelen en leraren op te leiden. De EU-programmeerweek wordt onder meer gesteund door bedrijven als Rovio (Angry Birds), Microsoft, Google, Telefonica, Liberty Global en Facebook, vaak als onderdeel van hun deelname aan de Grote coalitie voor ICT-banen.

Des entreprises telles que Rovio (Angry Birds), Microsoft, Google, Telefonica, Liberty Global et Facebook soutiennent la semaine du code UE, pour la plupart dans le cadre de leur participation à la Grande coalition en faveur de l'emploi dans le secteur du numérique.


Art. 37. De technisch deskundigen, die belast zijn met programmeren, kunnen deelnemen aan een selectietest voor verandering van graad naar ICT-deskundige.

Art. 37. Les experts techniques, chargés de tâches de programmation, peuvent participer à une sélection pour changement de grade de expert ICT.


w