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Centraal-Hongarije
Echte tondelzwam
Echte tonderzwam
Hongarije
Pensioen van de uit de echt gescheiden echtgenoot
Regio's van Hongarije
Republiek Hongarije
Uit de echt gescheiden echtgenoot
Uit de echt gescheiden persoon

Vertaling van "hongarije echt " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE


Hongarije | Republiek Hongarije

la Hongrie | la République de Hongrie




Hongarije [ Republiek Hongarije ]

Hongrie [ République de Hongrie ]








uit de echt gescheiden echtgenoot | uit de echt gescheiden persoon

personne divorcée


echte tondelzwam | echte tonderzwam

agaric amadouvier | amadouvier | polypore amadouvier


pensioen van de uit de echt gescheiden echtgenoot

pension de conjoint divorcé
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
De heer Mike, Janos, geboren te Des (Hongarije) op 23 april 1920, uit de echt gescheiden van Sovari, Eva Veronika, wonende te 1150 Sint-Pieters-Woluwe, Tervurenlaan 296A, bus 6, is overleden te Sint-Pieters-Woluwe op 16 maart 2012, zonder gekende erfopvolgers na te laten.

M. Mike, Janos, né à Des (Hongrie) le 23 avril 1920, divorcé de Sovari, Eva Veronika, domicilié à 1150 Woluwe-Saint-Pierre, avenue de Tervuren 296A, bte 6, est décédé à Woluwe-Saint-Pierre le 16 mars 2012, sans laisser de successeur connu.


De Administrateur van de Patrimoniumdiensten, Mevr. Jungers, Dominique Erfloze nalatenschap van Mike, Janos De heer Mike, Janos, geboren te Des (Hongarije) op 23 april 1920, uit de echt gescheiden van Sovari, Eva Veronika, wonende te 1150 Sint-Pieters-Woluwe, Tervurenlaan 296A, bus 6, is overleden te Sint-Pieters-Woluwe op 16 maart 2012, zonder gekende erfopvolgers na te laten.

L'administrateur des Services patrimoniaux, Mme Jungers, Dominique Succession en déshérence de Mike, Janos M. Mike, Janos, né à Des (Hongrie) le 23 avril 1920, divorcé de Sovari, Eva Veronika, domicilié à 1150 Woluwe-Saint-Pierre, avenue de Tervuren 296A, bte 6, est décédé à Woluwe-Saint-Pierre le 16 mars 2012, sans laisser de successeur connu.


7. betreurt het dat de huidige aanpak van de Commissie hoofdzakelijk gericht is op marginale, technische aspecten van de wetgeving en voorbijgaat aan de tendensen, patronen en het gecombineerde effect van maatregelen op de rechtsstaat en de grondrechten; is van mening dat met name inbreukprocedures in de meeste gevallen niet hebben geleid tot echte veranderingen en een aanpak van de situatie in breder verband; dringt er nogmaals bij de Commissie op aan het eerste stadium van het EU-kader voor het versterken van de rechtsstaat in werking te stellen, en daarom onmiddellijk aan te vangen met een diepgravende evaluatie waarmee de toestand ...[+++]

7. déplore que la démarche actuelle de la Commission mette principalement l'accent sur des aspects techniques et marginaux de la législation, ignorant ainsi les tendances, les modèles et les effets combinés des différentes mesures sur l'état de droit et les droits fondamentaux; estime que les procédures en infraction n'ont pas permis, dans la majorité des cas, d'induire de réels changements et d'apporter plus généralement une réponse à cette situation; demande une nouvelle fois à la Commission d'activer la première phase du cadre de l'Union pour renforcer l'état de droit et dès lors d'enclencher immédiatement un processus de surveillance approfondie de la situation en matière de démocratie, d'état de droit et de droits fondam ...[+++]


7. betreurt het dat de huidige aanpak van de Commissie hoofdzakelijk gericht is op marginale, technische aspecten van de wetgeving en voorbijgaat aan de tendensen, patronen en het cumulatieve effect van maatregelen; is van mening dat met name inbreukprocedures in de meeste gevallen niet hebben geleid tot echte veranderingen en een algehele oplossing van de situatie; dringt er nogmaals bij de Commissie op aan het eerste stadium van het EU-kader voor het versterken van de rechtsstaat in werking te stellen, en daarom onmiddellijk aan te vangen met een diepgravende evaluatie waarmee de toestand waarin de democratie, de rechtsstaat en de grondr ...[+++]

7. déplore que, dans sa démarche actuelle, la Commission mette principalement l'accent sur des aspects techniques et marginaux de la législation, et ignore ainsi les tendances, les modèles et les effets combinés des mesures prises; estime que les procédures en manquement n'ont pas permis, dans la majorité des cas, d'induire de réels changements et d'apporter plus généralement une réponse à cette situation; demande une nouvelle fois à la Commission d'activer la première phase du cadre de l'Union pour renforcer l'état de droit et dès lors d'enclencher immédiatement un processus de surveillance approfondie de la situation en matière de démocratie, d'état de droit et de droits fondamentaux en Hongrie ...[+++]


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6. laakt het feit dat de huidige aanpak van de Commissie hoofdzakelijk gericht is op marginale, technische aspecten van de wetgeving en voorbijgaat aan de tendensen en patronen; is van mening dat met name inbreukprocedures in de meeste gevallen niet hebben geleid tot echte veranderingen of een bredere oplossing voor de situatie; dringt er nogmaals bij de Commissie op aan het eerste stadium van het EU-kader voor het versterken van de rechtsstaat in werking te stellen en daarom onmiddellijk aan te vangen met een diepgravende evaluatie van de toestand van de democratie, de rechtsstaat en de grondrechten, met name in ...[+++]

6. condamne le fait que la démarche actuelle de la Commission mette principalement l'accent sur des aspects techniques et marginaux de la législation et qu'elle en ignore ainsi les tendances et les modèles; estime que les procédures en manquement n'ont notamment pas permis, dans la majorité des cas, d'induire de réels changements ou d'apporter plus généralement une réponse à cette situation; demande une nouvelle fois à la Commission d'activer la première phase du cadre de l'Union pour renforcer l'état de droit et dès lors d'enclencher immédiatement un processus de surveillance approfondie de la situation en matière de démocratie, d'état de droit et de droits fondamentaux, notamment en Hongrie ...[+++]


De heer Poul Skytte Christoffersen, ambassadeur van Denemarken in België, benadrukt dat het dankzij het lidmaatschap van Hongarije bij de EU is, dat men thans erger kan voorkomen. Europa kan nu met een echte stem spreken, hetgeen niet had gekund indien Hongarije buiten de Unie was gebleven.

M. Poul Skytte Christoffersen, ambassadeur du Danemark en Belgique, souligne que le pire est actuellement évité grâce au fait que la Hongrie est membre de l'UE. L'Europe peut à présent faire véritablement entendre sa voix, ce qui n'aurait pas été possible si la Hongrie était restée en dehors de l'Union.


De aanslagvoeten in de vennootschapsbelasting in de nieuwe lidstaten zijn echt concurrentieel (Cyprus 10/15 % (5) , Estland 0 % (6) , Hongarije 17,7 %, Letland en Litouwen 15 %, Malta 35 %, Polen 19 % (in 2003 nog 27 %), Slovenië 25 %, Slovakije 19 % en Tsjechië 28 %) (7) .

Les taux de l'impôt des sociétés dans les nouveaux États membres sont vraiment compétitifs (Chypre 10/15 % (5) , Estonie 0 % (6) , Hongrie 17,7 %, Lettonie et Lituanie 15 %, Malte 35 %, Pologne 19 % (27 % encore en 2003), Slovénie 25 %, Slovaquie 19 % et Tchéquie 28 %) (7) .


De aanslagvoeten in de vennootschapsbelasting in de nieuwe lidstaten zijn echt concurrentieel (Cyprus 10/15 % (5) , Estland 0 % (6) , Hongarije 17,7 %, Letland en Litouwen 15 %, Malta 35 %, Polen 19 % (in 2003 nog 27 %), Slovenië 25 %, Slovakije 19 % en Tsjechië 28 %) (7) .

Les taux de l'impôt des sociétés dans les nouveaux États membres sont vraiment compétitifs (Chypre 10/15 % (5) , Estonie 0 % (6) , Hongrie 17,7 %, Lettonie et Lituanie 15 %, Malte 35 %, Pologne 19 % (27 % encore en 2003), Slovénie 25 %, Slovaquie 19 % et Tchéquie 28 %) (7) .


Hoeveel lidstaten hebben een dergelijke instelling, die in Hongarije echt functioneert en is opgenomen in de Hongaarse grondwet?

Combien d’États membres possèdent une institution comme celle qui existe en Hongrie, qui fonctionne réellement et qui est prévue par la Constitution hongroise?


C. overwegende dat veel lidstaten nog steeds geen echt integratiebeleid voor Roma kennen, de antidiscriminatierichtlijnen van de EU nog steeds niet volledig hebben omgezet en geen gebruik hebben gemaakt van de mogelijkheden voor EU-subsidie ten behoeve van projecten voor integratie van Roma, terwijl andere lidstaten, zoals reeds in eerdere EP-resoluties is onderstreept, een beleid van vervolging, uitwijzing, uitzetting en segregatie van Roma voeren, dat haaks staat op de beginselen, beleidsmaatregelen en wetgeving van de EU inzake antidiscriminatie en vrij verkeer; met name bezorgd over de situatie van de Roma in Italië (waar de autorit ...[+++]

C. considérant que de nombreux États membres n'ont toujours pas de véritable politique d'intégration des Roms, n'ont pas totalement mis en oeuvre les directives de l'Union européenne en matière de lutte contre la discrimination et n'ont pas utilisé les possibilités de financement de l'Union européenne pour des projets d'intégration des Roms, tandis que d'autres États membres, comme l'a déjà souligné le Parlement dans de précédentes résolutions, ont adopté des politiques de persécution, d'expulsion, d'évacuation et de ségrégation des Roms, en violation des principes de l'Union européenne; considérant que la situation des Roms est particulièrement inquiétante en Italie (où, après le "recensement", les autorités ont, de façon régulière, expul ...[+++]




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'hongarije echt' ->

Date index: 2021-11-01
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