Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Deskundig onderzoek
Deskundige
Deskundige inzake arbeidsbetrekkingen
Deskundige inzake arbeidsverhoudingen
Enquête
Geneesheer deskundige
Gerechtelijk onderzoek
Herziening van een overeenkomst
Herziening van een verdrag
Herziening van het EG-Verdrag
Herziening van het Verdrag
Onderzoek van waarnemers
Politieonderzoek
Verdragsherziening
Verzoek om rapport van deskundige
Veterinair deskundige
Veterinaire deskundige
Werkbezoek van deskundigen
Wijziging van een overeenkomst

Vertaling van "herzien en deskundig " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
verdrag nr. 183 van de Internationale Arbeidsorganisatie betreffende de herziening van het verdrag (herzien) betreffende de bescherming van het moederschap, 1952

Convention n 183 de l'Organisation internationale du Travail concernant la révision de la Convention (révisée) sur la protection de la maternité, 1952


herziening van een overeenkomst [ herziening van een verdrag | wijziging van een overeenkomst ]

révision d'accord [ modification d'accord | révision de traité ]


herziening van het Verdrag (EU) [ herziening van het EG-Verdrag | verdragsherziening (EU) ]

révision de traité (UE) [ révision de traité CE ]




veterinair deskundige | veterinaire deskundige

expert vétérinaire


deskundige inzake arbeidsbetrekkingen | deskundige inzake arbeidsverhoudingen

expert en relations professionnelles


officieel aangewezen deskundige officieel benoemd deskundige

expert officiellement désigné






gerechtelijk onderzoek [ deskundig onderzoek | enquête | onderzoek van waarnemers | politieonderzoek | werkbezoek van deskundigen ]

enquête judiciaire [ enquête de police ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Er kan een andere deskundige worden aangewezen ofwel kunnen de termijnen worden herzien.

Un autre expert peut être désigné ou les délais revus.


"Bij de opmaak of herziening van een gemeentelijk of intergemeentelijk mobiliteitsplan wordt een tweede vertegenwoordiger van het Departement Omgeving die deskundig is op het vlak van leefmilieu, uitgenodigd om als variabel lid deel uit te maken van de GBC".

« Lors de l'établissement ou de la révision d'un plan de mobilité communal ou intercommunal, un deuxième représentant du Département de l'Environnement, expert en matière d'environnement, est invité à faire partie de la CCA en tant que membre variable».


Alle vier organisaties verklaren dat zij a) niet over de technische capaciteit voor dit soort project beschikken, b) dat zij voor dit project hun onderzoeksagenda grondig zouden moeten herzien en deskundig personeel zouden moeten inhuren en c) dat iTrace een grote steun zou betekenen voor hun onderzoek als aanbieder van een ontbrekende component, zijnde „kartering in het veld” in aanvulling op de bestaande benaderingen „op afstand” van wapenhandelmonitoring.

Ces quatre organisations déclarent: a) qu’elles ne disposent pas des capacités techniques nécessaires pour mener ce genre de projet; b) que, si elles devaient le faire, elles devraient revoir radicalement leurs programmes de recherche et engager du personnel spécialisé; et c) que le projet iTrace contribuerait considérablement à leur recherche en apportant un élément «manquant», en l’occurrence une cartographie de terrain, qui viendrait compléter les approches «à distance» de contrôle du commerce des armes.


Met de wet van 10 juni 2006 tot herziening van de loopbanen en de bezoldiging van het personeel van de griffies en de parketsecretariaten werden in het Gerechtelijk Wetboek reeds de niveaus B (met de de graden van deskundige, administratief deskundige en ICT deskundige), C (met graad van assistent) en D (met de graad van medewerker) ingevoegd voor de personeelsleden van griffies en parketsecretariaten.

La loi portant réforme des carrières et de la rémunération du personnel des greffes et des secrétariats des parquets du 10 juin 2006 a déjà permis d'insérer dans le Code judiciaire, pour les membres du personnel des greffes et des secrétariats de parquet, les niveaux B (avec les grades d'expert, d'expert administratif et d'expert ICT), C (avec le grade d'assistant) et D (avec le grade de collaborateur).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Met de wet van 10 juni 2006 tot herziening van de loopbanen en de bezoldiging van het personeel van de griffies en de parketsecretariaten werden in het Gerechtelijk Wetboek reeds de niveaus B (met de de graden van deskundige, administratief deskundige en ICT deskundige), C (met graad van assistent) en D (met de graad van medewerker) ingevoegd voor de personeelsleden van griffies en parketsecretariaten.

La loi portant réforme des carrières et de la rémunération du personnel des greffes et des secrétariats des parquets du 10 juin 2006 a déjà permis d'insérer dans le Code judiciaire, pour les membres du personnel des greffes et des secrétariats de parquet, les niveaux B (avec les grades d'expert, d'expert administratif et d'expert ICT), C (avec le grade d'assistant) et D (avec le grade de collaborateur).


Over het geheel genomen kan deze procedure vier opeenvolgende gerechtelijke vonnissen vereisen : de vaststelling « bij wijze van ruwe schatting » van een eerste provisionele vergoeding door de vrederechter; de vaststelling van een voorlopige « definitieve » vergoeding door diezelfde vrederechter na een « beredeneerde raming » door een deskundige; de vordering tot herziening van deze vergoeding voor de rechtbank van eerste aanleg op verzoek van één van de partijen, en eventueel het beroep voor het hof van beroep.

Cette procédure, si on la prend dans son ensemble, peut nécessiter en effet quatre décisions judiciaires successives : la fixation d'une première indemnité provisionnelle par le juge de paix « par voie d'évaluation sommaire »; la fixation d'une indemnité provisoire « définitive » par le même juge de paix après « évaluation raisonnée » par voie d'expertise; l'action en révision de cette indemnité devant le tribunal de première instance à la demande de l'une des deux parties et, éventuellement, l'appel devant la cour d'appel.


Over het geheel genomen kan deze procedure vier opeenvolgende gerechtelijke vonnissen vereisen : de vaststelling « bij wijze van ruwe schatting » van een eerste provisionele vergoeding door de vrederechter; de vaststelling van een voorlopige « definitieve » vergoeding door diezelfde vrederechter na een « beredeneerde raming » door een deskundige; de vordering tot herziening van deze vergoeding voor de rechtbank van eerste aanleg op verzoek van één van de partijen, en eventueel het beroep voor het hof van beroep.

Cette procédure, si on la prend dans son ensemble, peut nécessiter en effet quatre décisions judiciaires successives: la fixation d'une première indemnité provisionnelle par le juge de paix « par voie d'évaluation sommaire »; la fixation d'une indemnité provisoire « définitive » par le même juge de paix après « évaluation raisonnée » par voie d'expertise; l'action en révision de cette indemnité devant le tribunal de première instance à la demande de l'une des deux parties et, éventuellement, l'appel devant la cour d'appel.


12. is van mening dat de procedure voor de beoordeling van mogelijke belangenconflicten binnen de Autoriteit, waarbij belangenverklaringen door afdelingshoofden aan een onderzoek worden onderworpen en doorgaans geval per geval worden beoordeeld, zwaar is en vatbaar is voor kritiek, en vragen doet rijzen over de geloofwaardigheid en doeltreffendheid ervan; merkt bezorgd op dat zelfs een herziene procedure de vrees dat de deskundige van de Autoriteit niet onpartijdig is niet heeft kunnen wegnemen; dringt er bij de Autoriteit op aan om een vereenvoudigde p ...[+++]

12. estime que la procédure d'évaluation des éventuels conflits d'intérêts au sein de l'Autorité, où les déclarations d'intérêts sont examinées par les chefs d'unités et sont en général évaluées au cas par cas, est contraignante et fait l'objet de critiques qui remettent en question sa crédibilité et son efficacité; constate avec préoccupation que même la révision de la procédure n'a pas aidé à dissiper les craintes quant à l'impartialité de l'expert de l'Autorité; invite cette dernière à présenter une procédure simplifiée comportant moins d'ambiguïtés, qui validerait et rationnaliserait le processus et permettrait de réaliser des écon ...[+++]


11. dringt aan op een herziening van het EPO-proces met betrokkenheid op gelijke voet van alle belanghebbenden, met inbegrip van vakbonden en maatschappelijke organisaties die op dit gebied deskundig zijn, om kansen te scheppen voor een werkelijk ontwikkelingsgericht en op rechten gebaseerd economisch beleid ten aanzien van de ACS-landen;

11. demande qu'il soit procédé à une révision du processus des accords de partenariat économique qui associe toutes les parties intéressées, en particulier les organisations syndicales et les organisations de la société civile ayant des compétences en ce domaine, sur un pied d'égalité afin que puisse être conduite envers les pays ACP une politique économique véritablement axée sur le développement et la protection des droits;


8. dringt aan op een herziening van het EPO-proces met betrokkenheid op gelijke voet van alle belanghebbenden, met inbegrip van vakbonden en ngo's die op dit gebied deskundig zijn, om kansen te scheppen voor een werkelijk ontwikkelingsgericht en op rechten gebaseerd economisch beleid ten aanzien van de ACS-landen;

8. demande qu'il soit procédé à une révision du processus des accords de partenariat économique qui associe toutes les parties intéressées, en particulier les organisations syndicales et les ONG ayant des compétences en ce domaine, sur un pied d'égalité, afin que puisse être conduite envers les pays ACP une politique économique véritablement axée sur le développement et la protection des droits;


w