14. vraagt zich af of het nodig is drie afzonderlijke rubrieken voor externe maatregelen te behouden en stelt voor de structuur van het toekomstige
financiële kader te herzien en zo de mogelijkheid te scheppen de kredieten doeltreffen
d te besteden en de politieke zichtbaarheid te verbeteren; is in dit verband bereid diverse opties te over
wegen waaronder het maken van onderscheid tussen
verschillende niveaus ...[+++] van externe actie, zoals pretoetredingssteun, intensievere buurtschapssamenwerking zoals vastge
legd door de nieuwe grenzen van de Unie, GBVB en geografische, selectieve of structurele hulp aan diverse andere regio's in de wereld;
14. s'interroge sur la nécessité de conserver trois rubriques distinctes pour les actions externes et propose une révision de la structure du futur cadre financier permettant une utili
sation efficace des moyens et un accroissement de la visibilité
politique; dans ce contexte, se déclare disposé à examiner différentes options, notamment une formule établissant une distinction entre différentes formes d'actions extérieures, par exemple aide de préadhésion, coopération de voisinage renfo
rcée compte tenu du nouveau tracé des ...[+++] frontières de l'Union, PESC et assistance géographique, sélective ou structurelle aux différentes autres régions du monde;