29. acht het noodzakelijk een educatiestrategie te ontwikkelen met een geleidelijk karakter voor
de lange termijn en gericht op de uiteindelijke consument. Slechts een aanvullende
informatie naar de burger toe kan dit doel helpen bereiken de maatregelen adequaat de onrust bij de consument wegnemen door bekendheid met de milieukwaliteiten van de door hem gekochte producten; een uitgebreider gebruik van milieuetikettering aan te moedigen; bijgevolg moeten de producenten/dienstverleners op gepaste wijze aan de cons
...[+++]ument elementaire informatie over de totale levenscyclus van hun product/dienst verstrekken;
29. reconnaît la nécessité de définir une stratégie éducative graduelle et à long terme visant à guider les producteurs et les consommateurs finals, en tenant compte des besoins des enfants et des jeunes; que seul un effort supplémentaire d'information du citoyen permettra d'atteindre cet objectif, et c'est pourquoi les producteurs et les distributeurs devront fournir aux consommateurs, sous la forme qu'ils jugent appropriée, les informations clés sur l'ensemble du cycle de vie de leurs produits ou services;