Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
At-the-money
BLT-methode
Below-the-linemethode
Defence in depth
EIAD
Extended Integrated Air Defence
IAD
Integrated Air Defence
Prijzigst Top-of-the-range gamma-bovenkant
UPDF
Uganda People's Defence Force

Vertaling van "for the defence " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
Uganda People's Defence Force | UPDF [Abbr.]

Forces de défence du peuple ougandais


Extended Integrated Air Defence | EIAD [Abbr.]

défense aérienne intégrée élargie


Integrated Air Defence | IAD [Abbr.]

défense aérienne intégrée


passagier van terreinvoertuig of ander 'off-the-road'-motorvoertuig gewond bij verkeersongeval

Passager d'un véhicule tout-terrain ou autre véhicule à moteur essentiellement conçu pour être utilisé hors d'une route, blessé dans un accident de la circulation


bestuurder van terreinvoertuig of ander 'off-the-road'-motorvoertuig gewond bij verkeersongeval

Conducteur d'un véhicule tout-terrain ou autre véhicule à moteur essentiellement conçu pour être utilisé hors d'une route, blessé dans un accident de la circulation


inzittende van speciaal terreinvoertuig of ander motorvoertuig primair ontworpen voor gebruik 'off-the-road', gewond bij vervoersongeval

Occupant d'un véhicule spécial tout-terrain ou autre véhicule à moteur essentiellement conçu pour être utilisé hors d'une route, blessé dans un accident de transport




below-the-linemethode | BLT-methode

technique hors média | below the line | technique hors médias




Prijzigst Top-of-the-range gamma-bovenkant

haut de gamme
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
(18)In zijn onderzoek "The Cost of Non-Europe in Common Security and Defence Policy" uit 2013, stelt het Europees Parlement dat de kosten van het niet-bestaan van Europa op het gebied van defensie tussen 130 miljard EUR – volgens de ruimste berekeningen – en 26 miljard EUR – volgens een voorzichtiger berekening – bedragen.

(18)Dans son étude sur «The Cost of Non-Europe in Common Security and Defence Policy» (Le coût de la non-Europe pour la politique européenne de sécurité et de défense) de 2013, le Parlement européen estime que «le coût de la non-Europe en matière de défense est situé dans une fourchette comprise entre au moins 26 milliards d’euros, selon des calculs plus conservateurs, et 130 milliards d’euros, selon des estimations plus larges».


(7) Volgens schattingen genereert elke euro die in defensie wordt geïnvesteerd, een rendement van 1,6 – in het bijzonder op het gebied van gekwalificeerde arbeid, onderzoek en technologie, en uitvoer (zie "The Economic Case for Investing in Europe's Defence Industry", 2013).

(7) Selon des estimations, chaque euro investi dans la défense génère un retour de 1,6, notamment grâce aux répercussions sur les emplois qualifiés, la recherche et la technologie ainsi que les exportations (voir Europe Economics, «The Economic Case for Investing in Europe's Defence Industry», 2013).


Gelet op het "Operational Concept of the North Atlantic Treaty Organization to increase the Alliance's air defence posture in response to possible terrorist attacks" (MCM-062-02);

Considérant le Concept opérationnel de l'Organisation du Traité de l'Atlantique Nord pour augmenter le dispositif de défense aérienne de l'Alliance en réponse aux possibles attaques terroristes (MCM-062-02) ;


De heer François Roelants du Vivier, voorzitter, verwijst naar de conclusies van de Europese Interparlementaire Ruimtevaartconferentie, gehouden in Brussel van 12 tot 14 juni 2006, waarin wordt gesteld dat « The EISC members call upon the European Commission and ESA to work with the European Defence Agency to develop a common European position on security and defence issues relating to European space programmes, notably Galileo and GMES».

M. François Roelants du Vivier, président, se réfère aux conclusions de la conférence interparlementaire européenne sur l'espace qui s'est tenue à Bruxelles du 12 au 14 juin 2006, dans lesquelles on précise que les membres de la CIEE appellent la Commission européenne et l'ESA à oeuvrer conjointement avec l'Agence européenne de défense à l'élaboration d'une position européenne commune sur les questions de sécurité et de défense en liaison avec les programmes spatiaux européens, notamment GALILEO et le GMES.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De heer François Roelants du Vivier, voorzitter, verwijst naar de conclusies van de Europese Interparlementaire Ruimtevaartconferentie, gehouden in Brussel van 12 tot 14 juni 2006, waarin wordt gesteld dat « The EISC members call upon the European Commission and ESA to work with the European Defence Agency to develop a common European position on security and defence issues relating to European space programmes, notably Galileo and GMES».

M. François Roelants du Vivier, président, se réfère aux conclusions de la conférence interparlementaire européenne sur l'espace qui s'est tenue à Bruxelles du 12 au 14 juin 2006, dans lesquelles on précise que les membres de la CIEE appellent la Commission européenne et l'ESA à oeuvrer conjointement avec l'Agence européenne de défense à l'élaboration d'une position européenne commune sur les questions de sécurité et de défense en liaison avec les programmes spatiaux européens, notamment GALILEO et le GMES.


(47) Intelligence Services Act, 1994, artikel 1 luidt als volgt : The Secret Intelligence Service 1.-(1) There shall continue to be a Secret Intelligence Service (in this Act referred to as « the Intelligence Service » under the authority of the Secretary of State; and, subject to subsection (2) below, its functions shall be ­ : a) to obtain and provide information relating to the actions or intentions of persons outside the British Islands; and b) to perform other tasks relating to the actions or intentions of such persons (2) The functions of the Intelligence Service shall be exercisable only : a) in the interests of national security, with particular reference to the defence ...[+++]

(47) L'article premier de l'Intelligence Services Act, 1994, est rédigé comme suit : The Secret Intelligence Service 1.-(1) There shall continue to be a Secret Intelligence Service (in this Act referred to as « the Intelligence Service » under the authority of the Secretary of State; and, subject to subsection (2) below, its functions shall be ­ : a) to obtain and provide information relating to the actions or intentions of persons outside the British Islands; and b) to perform other tasks relating to the actions or intentions of such persons (2) The functions of the Intelligence Service shall be exercisable only : a) in the interests of national security, with particular reference to the defence ...[+++]


(48) Intelligence Services Act, artikel 3(2), luidt als volgt : (2) The functions referred to in subsection (1) a) above shall be exercisable only ­ : a) in the interests of national security, with particular reference to the defence and foreign policies of Her Majesty's Government in the United Kingdom; or b) in the interests of the economisc well-being of the United Kingdom in relation to the actions or intentions of persons outside the British Islands; or c) in support of the prevention or detection of serious crime.

(48) L'article 3(2) de l'Intelligence Services Act est rédigé comme suit : (2) The functions referred to in subsection (1) a) above shall be exercisable only ­ : a) in the interests of national security, with particular reference to the defence and foreign policies of Her Majesty's Government in the United Kingdom; or b) in the interests of the economisc well-being of the United Kingdom in relation to the actions or intentions of persons outside the British Islands; or c) in support of the prevention or detection of serious crime.


10. Welcomes the ruling by the Court of First Instance in Luxembourg of 12 December 2006 which makes Council decisions relating to the list of terrorist organisations drawn up by the European Union more transparent and enables the rights of defence of incriminated organisations to be asserted; calls for the aforementioned list to be revised and updated in accordance with a precise timetable;

10. se réjouit que l'arrêt du Tribunal de Première Instance de Luxembourg du 12 décembre 2006 rende les décisions du Conseil portant sur la liste des organisations terroristes de l'Union Européenne plus transparentes et permette de faire valoir les droits à la défense des organisations incriminées, et demande que la liste citée ci-dessus soit révisée et mise à jour selon un calendrier précis;


De procedure werd ingeleid naar aanleiding van een klacht die op 16 augustus 2010 door het Defence Committee of the Seamless Steel Tubes Industry of the European Union („het Defence Committee”) werd ingediend namens twee groepen producenten in de Unie („de klagers”) die samen een groot deel, in dit geval meer dan 50 %, van de totale productie in de Unie van naadloze buizen en pijpen vertegenwoordigen.

La procédure a été ouverte à la suite d’une plainte déposée le 16 août 2010 par le comité de défense de l’industrie des tubes sans soudure en acier inoxydable de l’Union européenne («le comité de défense») au nom de deux groupes de producteurs de l’Union (ci-après dénommés «les plaignants») représentant une proportion majeure, en l’espèce plus de 50 %, de la production totale de tubes et tuyaux sans soudure en acier inoxydable dans l’Union.


5. The different actors concerned with security and defence will continue to implement the 'ESDP and Space' Roadmap[16] and will set up a mechanism to exchange information and identify opportunities for increasing coordination and synergy.

5. Les différents acteurs dans le domaine de la sécurité et de la défense poursuivront la mise en œuvre de la feuille de route "PESD et espace"[16] et établiront un mécanisme d'échange d'information et d'identification des possibilités de renforcement de la coordination et de la synergie.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'for the defence' ->

Date index: 2025-10-28
w