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ABM
Activiteitengeoriënteerd management
Activiteitsgestuurd beheer
Activiteitsgestuurd management
Activity Based Management
Aircraft dispatcher
Bedrijfsovername door de werknemers
Bedrijfsovername door managers
Company buy-out
Door managers gemaakte concepten nakijken
Door managers gemaakte concepten reviseren
Door managers opgestelde concepten nakijken
Door managers opgestelde concepten reviseren
E-commerce manager
EBusiness manager
EDM
EDMS
Electronic data management
Elektronisch document management
Elektronisch document management systeem
Geautomatiseerd gegevensbeheer
Internet business development manager
Kennisbeheer
Kennisoverdracht
Knowledge management
MIS
Management buy-out
Management buy-out
Management-informatica
Management-informatiesysteem
Managementbuy-in
Managementbuy-out
Managers buy-out
Medewerker flight operations
Medewerkster flight ops
Vluchtinformatieverstrekker
Web business development manager

Vertaling van "flight management " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
aircraft dispatcher | medewerker flight operations | medewerkster flight ops | vluchtinformatieverstrekker

directeur des opérations aériennes | directrice des opérations aériennes | directeur des opérations de vol | directeur des opérations de vol/directrice des opérations de vol


internet business development manager | web business development manager | eBusiness manager | e-commerce manager

directeur affaires électroniques | directrice e-business | responsable de l'e-business | responsable du commerce électronique


door managers gemaakte concepten nakijken | door managers opgestelde concepten reviseren | door managers gemaakte concepten reviseren | door managers opgestelde concepten nakijken

réviser des documents rédigés par des responsables


activiteitengeoriënteerd management | activiteitsgestuurd beheer | activiteitsgestuurd management | Activity Based Management | ABM [Abbr.]

Gestion bae sur les activités | gestion par activités | GBA [Abbr.]


elektronisch document management [ EDM | EDMS | electronic data management | elektronisch document management systeem | geautomatiseerd gegevensbeheer ]

gestion électronique des documents [ GED | gestion électronique des données ]


management buy-out | Management buy-out (MBO) [Abbr.]

rachat de l'entreprise par les salariés | rachat d'entreprise par les salariés | reprise d'entreprise par les salariés | MBO [Abbr.] | RES [Abbr.]


management-informatica | management-informatiesysteem | MIS [Abbr.]

services d'informatique de gestion | SIG [Abbr.]


company buy-out [ bedrijfsovername door de werknemers | Bedrijfsovername door managers | managementbuy-in | managementbuy-out | managers buy-out ]

rachat d'entreprise [ rachat d'entreprise avec effet de levier | rachat d'entreprise par des cadres extérieurs | rachat d'entreprise par des investisseurs institutionnels | rachat d'entreprise par ses dirigeants | rachat de l'entreprise par les cadres | reprise de l'entreprise par ses salariés | RES ]


management van depressieve gevoelens bij aanvang postnatale periode

gestion de la dépression avec début lors du postpartum


kennisbeheer [ kennisoverdracht | Knowledge management ]

gestion des connaissances [ capitalisation des connaissances | transmission des savoir-faire | transmission des savoirs ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
1. De regels in verband met de hoeveelheid brandstof aan boord in de burgerlucht werden vastgelegd bij de Verordening (EU) 965/2012 van 5 oktober 2012 van de Commissie, en meer bepaald in de volgende artikels (niet-limitatieve lijst): CAT.OP.MPA.150 Fuel policy CAT.OP.MPA.151 Fuel policy - alleviations CAT.OP.MPA.175 Flight preparation CAT.OP.MPA.185 Planning minima for IFR flights - aeroplanes CAT.OP.MPA.246 Meteorological conditions - aeroplanes CAT.OP.MPA.260 Fuel and oil supply CAT.OP.MPA.280 In-flight fuel management - aeroplanes CAT.OP ...[+++]

1. La réglementation applicable en matière d'emport de carburant dans l'aviation civile est une compétence Européenne reprise dans le Règlement (UE) 965/2012 de la Commission du 5 octobre 2012, en particulier les articles suivants (liste non exhaustive): CAT.OP.MPA.150 Fuel policy CAT.OP.MPA.151 Fuel policy - alleviations CAT.OP.MPA.175 Flight preparation CAT.OP.MPA.185 Planning minima for IFR flights - aeroplanes CAT.OP.MPA.246 Meteorological conditions - aeroplanes CAT.OP.MPA.260 Fuel and oil supply CAT.OP.MPA.280 In-flight fuel management - aeroplanes CAT.OP ...[+++]


(1) 19 augustus 2013 in de Koninklijk School voor Onderofficieren van Staffraanberg voor de sollicitanten in de volgende specialiteiten : luchtgevechtsleider, meteoroloog, real time beeldanalist van onbemande vliegtuigen (Unmanned Aerial Vehicle : UAV), piloot-navigator UAV, luchtsteuninlichtingen, luchtsteun-mission planning, luchtsteun-vliegoperaties, Air Surveillance Operator, Data Link Management en Flight Sim Operator.

(1) Le 19 août 2013 à l'Ecole Royale des Sous-Officiers de Saffraanberg pour les postulants dans les spécialités suivantes : contrôleur de combat aérien, observateur météo, analyste d'images en temps réel d'avions sans pilote (Unmanned Aerial Vehicle : UAV), pilote-navigateur d'avions sans pilote (UAV), appui aérien-renseignements, appui aérien-mission planning, appui aérien-opérations aériennes, Air Surveillance Operator, Data Link Management et Flight Slim Operator.


Deze aanpak is in overeenstemming met de ontwerprichtsnoeren van de ICAO – “Management of Flight Operations with Known or Forecast Volcanic Cloud Contamination” (over het beheer van vluchten onder omstandigheden waarbij reeds sprake is van een vulkaanaswolk of waarbij die is voorspeld) – die na april 2010 zijn opgesteld en aan de hand waarvan luchtvaartmaatschappijen op basis van een veiligheidsrisicobeoordeling die door de betrokken nationale toezichthoudende autoriteit is aanvaard, kunnen besluiten of zij in met as vervuilde gebieden zullen vliegen.

Cette approche est conforme au projet d’orientations de l’OACI (intitulé «Management of Flight Operations with Known or Forecast Volcanic Cloud Contamination»), en préparation depuis avril 2010. Elle permet aux compagnies aériennes de décider d'assurer ou non des liaisons aériennes dans les zones contaminées par les cendres, sur la base d'une évaluation des risques pour la sécurité sanctionnée par l’autorité nationale de contrôle compétente.


(5) Uit recent onderzoek is gebleken dat van bijna 25% van de luchtvaartuigen uit derde landen de vluchthandboeken en radionavigatiekaarten niet zijn bijgewerkt, evenmin als de Global Positioning Systems of Flight Management Systems en de Crew Medical and Type rating, dat de load trimsheet niet in orde is, en dat de uiterste gebruiksdatum van de reddingsvesten, EHBO-koffers en brandblussers in veel gevallen is verstreken.

(5) Des études récentes ont démontré qu'il est fréquent que les manuels de vol, les cartes de radionavigation d'aéronefs de pays tiers, les systèmes de positionnement global (GPS) ou les systèmes de gestion de vol, les examens médicaux d'aptitude et les inspections, ne soient pas mis à jour, les fiches de poids et de centrage ne soient pas correctes et les gilets de sauvetage, les trousses de premiers secours et les extincteurs aient souvent dépassé leur date de péremption.


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(4 bis) Uit recent onderzoek is gebleken dat van bijna 25% van de niet-EU-luchtvaartuigen de handboeken en radionavigatiekaarten niet zijn bijgewerkt, de Global Positioning Systems of Flight Management Systems niet zijn bijgewerkt, de Crew Medical and Type rating niet is bijgewerkt, de ladingstaat niet in orde is, en de uiterste gebruiksdatum van de reddingsvesten, EHBO-koffers en brandblussers in veel gevallen is verstreken.

(4 bis). Des contrôles récents ont démontré que, fréquemment, les manuels de vol et les cartes de radio-navigation d’aéronefs non communautaires ne sont pas mis à jour, les systèmes de positionnement global ou les systèmes de gestion de vol ne sont pas mis à jour, les examens médicaux d’aptitude et les inspections ne sont pas mis à jour, les fiches de poids et de centrage ne sont pas correctes et les gilets de sauvetage, les trousses de premier secours et les extincteurs ont souvent dépassé leur date de péremption.


Moderne vliegtuigen die zijn uitgerust met verfijnde Flight Management Systems (FMS) zijn in toenemende mate tot nauwkeurige navigatie en tot het volgen van niet-lineaire routes in staat, waardoor gebieden met een hoge vluchtdichtheid worden voorkomen en dus het lawaai-effect tot een minimum wordt teruggebracht.

Les avions modernes équipés de systèmes de gestion de vol perfectionnés sont de plus en plus capables de naviguer avec précision et de suivre des trajectoires non linéaires pour éviter les zones à forte densité de population et minimiser ainsi les nuisances sonores.


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