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Acronym
CETVB
EDPS
Europese Toezichthouder
Europese Toezichthouder voor gegevensbescherming

Vertaling van "europese toezichthouder gegevensbescherming " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
Europese Toezichthouder voor gegevensbescherming [ EDPS [acronym] Europese Toezichthouder ]

Contrôleur européen de la protection des données [ CEPD [acronym] ]


Memorandum van overeenstemming tussen de Europese ombudsman en de Europese toezichthouder voor gegevensbescherming

Mémorandum d'accord entre le Médiateur européen et le Contrôleur européen de la protection des données


Europese Toezichthouder voor gegevensbescherming | EDPS [Abbr.]

Contrôleur européen de la protection des données | CEPD [Abbr.]


Comité van Europese toezichthouders op verzekeringen en bedrijfspensioenen | CETVB [Abbr.]

comité européen des contrôleurs des assurances et des pensions professionnelles | CECAPP [Abbr.]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Meer bepaald wat het eCall-systeem betreft, heeft de bescherming van de persoonsgegevens bijzondere aandacht gekregen tijdens de interinstitutionele onderhandelingen en zijn de meningen van de Europese Toezichthouder voor gegevensbescherming en van de Europese werkgroep van de nationale autoriteiten voor gegevensbescherming in aanmerking genomen.

En ce qui concerne le système eCall plus particulièrement, les questions relatives à la protection des données personnelles ont reçu une attention particulière pendant les négociations interinstitutionnelles et les opinions du Contrôleur européen de la protection des données et du groupe de travail européen des autorités nationales de protection des données ont été prises en compte.


Gelet op het feit dat de lijst van de over te dragen PNR-gegevens te exhaustief is, meer bepaald omdat ze gegevens in verband met geloof of gezondheid kan prijsgeven en dat de negentien gegevenssoorten van deze lijst reeds in 2007 door de Europese toezichthouder voor gegevensbescherming en de Groep gegevensbescherming artikel 29 als onevenredig werden beschouwd;

Vu que la liste des données PNR à transférer est trop exhaustive, notamment parce qu'elle permet d'inclure des données liées aux convictions religieuses ou à la santé, et que, déjà en 2007, les dix-neuf types de données de cette liste ont été considérées comme disproportionnées par le Contrôleur européen de la protection des données et le groupe de travail « article 29 »;


H. gelet op het feit dat de lijst van de over te dragen PNR-gegevens te exhaustief is, meer bepaald omdat ze gegevens in verband met geloof of gezondheid kan prijsgeven en dat de negentien gegevenssoorten van deze lijst reeds in 2007 door de Europese toezichthouder voor gegevensbescherming en de Groep gegevensbescherming « artikel 29 » als onevenredig wer-den beschouwd;

H. vu que la liste des données PNR à transférer est trop exhaustive, notamment car elle permet d'inclure des données liées aux convictions religieuses ou à la santé, et que, déjà en 2007, les dix-neuf types de données de cette liste ont été considérés comme disproportionnés par le contrôleur européen de la pro-tection des données et le groupe de travail « article 29 »;


Gelet op het feit dat de lijst van de over te dragen PNR-gegevens te exhaustief is, meer bepaald omdat ze gegevens in verband met geloof of gezondheid kan prijsgeven en dat de negentien gegevenssoorten van deze lijst reeds in 2007 door de Europese toezichthouder voor gegevensbescherming en de Groep gegevensbescherming artikel 29 als onevenredig werden beschouwd;

Vu que la liste des données PNR à transférer est trop exhaustive, notamment parce qu'elle permet d'inclure des données liées aux convictions religieuses ou à la santé, et que, déjà en 2007, les dix-neuf types de données de cette liste ont été considérées comme disproportionnées par le Contrôleur européen de la protection des données et le groupe de travail « article 29 »;


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H. gelet op het feit dat de lijst van de over te dragen PNR-gegevens te exhaustief is, meer bepaald omdat ze gegevens in verband met geloof of gezondheid kan prijsgeven en dat de negentien gegevenssoorten van deze lijst reeds in 2007 door de Europese toezichthouder voor gegevensbescherming en de Groep gegevensbescherming « artikel 29 » als onevenredig wer-den beschouwd;

H. vu que la liste des données PNR à transférer est trop exhaustive, notamment car elle permet d'inclure des données liées aux convictions religieuses ou à la santé, et que, déjà en 2007, les dix-neuf types de données de cette liste ont été considérés comme disproportionnés par le contrôleur européen de la pro-tection des données et le groupe de travail « article 29 »;


De nationale autoriteiten voor gegevensbescherming en de Europese Toezichthouder voor gegevensbescherming hebben vastgesteld dat de informatie aan asielzoekers over hun rechten en het gebruik van hun gegevens veelal onvolledig zijn.

Les autorités nationales de protection des données et le Contrôleur européen à la protection des données ont conclu que les informations fournies au demandeur d’asile sur leurs droits et l’utilisation de leurs données sont généralement incomplètes.


Deze maatregelen worden vastgesteld na raadpleging van de Europese toezichthouder gegevensbescherming.

Ces modalités sont fixées après consultation du contrôleur européen de la protection des données.


1.Besluit van het Europees Parlement over het verlenen van kwijting voor de uitvoering van de algemene begroting van de Europese Unie voor het begrotingsjaar 2004 - Afdeling VIII B, Europese toezichthouder gegevensbescherming (N6-0027/2005 - C6-0365/2005 -2005/2208(DEC))

1.Décision du Parlement européen concernant la décharge sur l'exécution du budget général de l'Union européenne pour l'exercice 2004, section VIII B - Contrôleur européen de la protection des données (N6-0027/2005 – C6-0365/2005 – 2005/2208(DEC))


Kwijting 2004: Afdeling VIII B, Europese toezichthouder gegevensbescherming (stemming)

Décharge 2004: Section VIII B, Contrôleur européen de la protection des données (vote)


35. onderstreept het belang van adequate financiële middelen voor de bij het Verdrag van Amsterdam ingevoerde of versterkte sectoren betreffende het interne beleid, zoals bestrijding van discriminatie, sociale uitsluiting, racisme, vreemdelingenhaat en anti-semitisme; bevordering van de economische en sociale samenhang; migratie en asielbeleid en andere nieuwe gemeenschappelijke vormen van beleid op het gebied van justitie en binnenlandse zaken; onderwijs; werkgelegenheidsbeleid, met inbegrip van het MKB; milieubeleid, volksgezondheid, consumentenbescherming en voedselveiligheid; ontwikkeling van eilandgebieden; specifieke maatregelen voor perifere regio's; statistieken en de oprichting van het Bureau van de ...[+++]

35. souligne l'importance d'un financement adéquat pour les domaines nouvellement introduits ou renforcés par le traité d'Amsterdam, concernant les politiques internes, comme la lutte contre la discrimination, l'exclusion sociale, le racisme, la xénophobie et l'antisémitisme, la promotion de la cohésion économique et sociale, la politique en matière de migration et d'asile et autres politiques communes nouvelles dans le domaine de la justice et des affaires intérieures, l'éducation, la politique de l'emploi, en ce compris les PME, la politique de l'environnement, la santé publique, la protection des consommateurs et la sécurité alimentaire, le développement des régions insulaires, les mesures spécifiques en faveur des régions périphériques, ...[+++]




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Date index: 2022-12-17
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