W
at betreft de illegale handelspraktijken en het
bedrog via internet gaan de klachten van de consumenten voornamelijk over: - het gebrek aan transparantie inzake i
dentificatie van de dienstverlener en inzake prijzen van goederen en diensten; - het gebrek aan informatie of het verstrekken van bedrieglijke informatie tijdens het online-bestelproces; - het ontbreken van levering van
enig product dat of ...[+++]enige dienst die bij de bestelling betaald werd; - de manier waarop de instemming met het sluiten van een consumentencontract verkregen werd; - de frauduleuze activiteit via veilingsites; - woekerprijzen van concerttickets in België die door particulieren op buitenlandse websites voortverkocht worden.En ce qui concerne les pra
tiques commerciales illégales et les arnaques sur internet, les plaintes des consommateurs concernent essentiellement: - l'absence de transparence en matière d'identification du prestataire de services et du prix des biens et services; - le manque d'informations ou la présence d'info
rmations trompeuses lors du déroulement du processus de commande en ligne; - l'absence de livraison de tout produit ou service payé à la commande; - la manière de recueillir le consentement à conclure un contrat de consommation
...[+++]; - l'activité frauduleuse via les sites de vente aux enchères; - le prix abusif des tickets de concert en Belgique revendus par des particuliers sur des sites web étrangers.