De cultuur van dienstverlening aan d
e burger, die op de eerste plaats bedoeld is om te zorgen voor hoogwaardig, transparant, toegankelijk, snel en behulpzaam openbaar bestuur, is op communautair niveau gestimuleerd e
n versterkt door de gezamenlijke inspanningen van the Commissie verzoekschriften en de Ombudsman, en kwa
m voor het eerst in actie naar aanleiding van de resolutie van 6 september 2001, de datum waarop het Europees Parle
...[+++]ment de code van goed administratief gedrag aannam die door de EuropeseOmbudsman was voorgesteld.
La culture du service au citoyen, qui a pour premier objectif de s’assurer que l’administration publique soit de grande qualité, transparente, accessible, rapide et coopérative, a été encouragée et renforcée au niveau communautaire par les efforts combinés de la commission des pétitions et du Médiateur. On peut retracer sa première apparition à la résolution du 6 septembre 2001, date à laquelle le Parlement européen a adopté le code de bonne conduite administrative proposé par le Médiateur européen.