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Afwikkeling van de contracten
Bekwaamheid om contracten aan te gaan
Code inzake subsidies en compenserende rechten
Contracten met afwikkeling in speciën
Contracten met cash settlement
Contractenrecht
Contractgeschillen oplossen
Contractrecht
Contractuele geschillen beheren
De subsidiëring ongedaan maken
De werking van de subsidie tenietdoen
Onbekwaam om contracten aan te gaan
Onenigheden oplossen
Opstellen en beoordelen van contracten
Ruzies over contracten oplossen
Saldering van open contracten
Subsidies toekennen
Subsidies uitreiken

Vertaling van "contracten en subsidies " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
contracten met cash settlement | contracten met afwikkeling in speciën

contrat de règlement en espèces


contractrecht | regels en wetten die gelden voor contracten en overeenkomsten | contractenrecht | opstellen en beoordelen van contracten

législation relative aux contrats | loi relative aux contrats | droit des contrats | droit relatif aux contrats




onbekwaam om contracten aan te gaan

incapable de contracter


bekwaamheid om contracten aan te gaan

capacité de contracter


Saldering van open contracten

compensation avec déchéance du terme


Code inzake subsidies en compenserende rechten | Overeenkomst betreffende subsidies en compenserende maatregelen | Overeenkomst inzake de uitlegging en de toepassing van de artikelen VI, XVI en XXIII van de Algemene Overeenkomst betreffende tarieven en handel

Accord relatif à l'interprétation et à l'application des articles VI, XVI et XXIII de l'Accord général sur les tarifs douaniers et le commerce | Code des subventions et des mesures compensatoires | Code des subventions et droits compensateurs


subsidies toekennen | subsidies uitreiken

octroyer des subventions


de subsidiëring ongedaan maken | de werking van de subsidie tenietdoen

neutraliser la subvention


contractgeschillen oplossen | onenigheden oplossen | contractuele geschillen beheren | ruzies over contracten oplossen

administrer des litiges contractuels | gérer des différends contractuels | gérer des litiges contractuels
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
FILIP De Minister van Ontwikkelingssamenwerking, A. DE CROO Bijlage 4 bij het koninklijk besluit van 11 september 2016 betreffende de niet-gouvernementele samenwerking Niet-subsidieerbare kosten De volgende kosten komen niet in aanmerking als gesubsidieerde kosten : 1° alle boekhoudkundige verrichtingen die geen betalingen inhouden, tenzij ze voortkomen uit een wettelijke verplichting ten laste van de interventie; 2° voorzieningen voor risico's en kosten, verliezen, schulden of eventuele toekomstige schulden; 3° schulden of debetint ...[+++]

PHILIPPE Par le Roi : Le Ministre de la Coopération au Développement, A. DE CROO 4 à l'arrêté royal du 11 septembre 2016 concernant la coopération non gouvernementale Coûts non-subsidiables Les coûts suivants ne sont pas éligibles en tant que coûts subventionnés : 1. les écritures comptables n'entraînant pas un décaissement, sauf si elles découlent d'une obligation légale à charge de l'intervention; 2. les provisions pour risques et charges, pertes, dettes ou dettes futures éventuelles; 3. les dettes et les intérêts débiteurs à moins que ces intérêts soient la conséquence directe d'un retard dans le paiement d'une déclaration de créance qui respecte les conditions de l'article 32 qui dépasse deux mois; 4. les créances douteuses, en ce co ...[+++]


De Gewesten werden significante bevoegdheden toegekend inzake het bevorderen van buitenlandse handel en ontwikkelden stimulerende financiële instrumenten in dat kader. Daartoe behoorde het toekennen van subsidies aan bedrijven met het oog op het binnenhalen van contracten, onder meer subsidies voor haalbaarheidsstudies inzake buitenlandse tenders.

Les Régions se sont vues conférées des compétences significatives en matière de promotion du commerce extérieur et ont développé dans ce cadre des instruments incitants financiers, y compris, dans le passé, la possibilité d'octroyer des subsides aux entreprises en vue d'obtenir des contrats, entre autres des études de faisabilité concernant des appels d'offres étrangers.


De Gewesten werden significante bevoegdheden toegekend inzake het bevorderen van buitenlandse handel en ontwikkelden incitatieve financiële instrumenten in dat kader. Daartoe behoorde het toekennen van subsidies aan bedrijven met het oog op het binnenhalen van contracten, onder meer subsidies voor haalbaarheidsstudies inzake buitenlandse tenders.

Les Régions se sont vues conférées des compétences significatives en matière de promotion du commerce extérieur et ont développé dans ce cadre des instruments incitants financiers, y compris, dans le passé, la possibilité d'octroyer des subsides aux entreprises en vue d'obtenir des contrats, entre autres des études de faisabilité concernant des appels d'offres étrangers.


12. merkt op dat de lijst van begunstigden van de contracten en subsidies niet openbaar is gemaakt op de website van de gemeenschappelijke onderneming en is bezorgd over dit gebrek aan transparantie; roept derhalve de gemeenschappelijke onderneming op om het voorbeeld van de gemeenschappelijke ondernemingen CLEAN, SKY, FCH, IMI en SESAR te volgen en op haar website een complete lijst te publiceren van de begunstigden van alle contracten en subsidies voor zowel 2010 als voor alle voorgaande begrotingsjaren;

12. observe que la liste des bénéficiaires de marchés et de subventions n'est pas à la disposition du public sur le site internet de l'entreprise commune et s'inquiète de ce manque de transparence; invite dès lors l'entreprise commune à suivre les exemples des entreprises communes CLEAN SKY, FCH, IMI et SESAR et à actualiser son site internet en y versant une liste complète des bénéficiaires de marchés et de subventions pour 2010 ainsi que pour les exercices précédents;


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12. merkt op dat de lijst van begunstigden van de contracten en subsidies niet openbaar is gemaakt op de website van de gemeenschappelijke onderneming en is bezorgd over dit gebrek aan transparantie; roept derhalve de gemeenschappelijke onderneming op om het voorbeeld van de gemeenschappelijke ondernemingen CLEAN, SKY, FCH, IMI en SESAR te volgen en op haar website een complete lijst te publiceren van de begunstigden van alle contracten en subsidies voor zowel 2010 als voor alle voorgaande begrotingsjaren;

12. observe que la liste des bénéficiaires de marchés et de subventions n'est pas à la disposition du public sur le site internet de l'entreprise commune et s'inquiète de ce manque de transparence; invite dès lors l'entreprise commune à suivre les exemples des entreprises communes CLEAN SKY, FCH, IMI et SESAR et à actualiser son site internet en y insérant une liste complète des bénéficiaires de marchés et de subventions pour 2010 ainsi que pour les exercices précédents;


In het verleden werd deze subsidiëring geregeld via contracten aangegaan door het ministerie van Tewerkstelling en Arbeid, afdeling Gelijke Kansen, vertegenwoordigd door Miet Smet, toenmalig minister van Tewerkstelling en Arbeid en Gelijke Kansenbeleid.

Dans le passé, ces subventions étaient réglées au moyen de contrats conclus par le ministère de l'Emploi et du Travail, département Égalité des chances, représenté par Miet Smet, qui était alors ministre de l'Emploi et du Travail et de l'Égalité des chances.


— Mogelijke gevolgen inzake subsidiëring en contracten.

— Conséquences possibles en matière de subsides et de contrats.


14. wijst erop dat de EU werkzaam is in verschillende programma's of sectoren waaruit individuele begunstigden financiering kunnen ontvangen; erkent dat het daarom leerzaam kan zijn om in alle sectoren na te gaan welke bedragen aan een individuele begunstigde zijn verstrekt; vraagt de Commissie te onderzoeken of het mogelijk is een algemene zoekmachine op te zetten waarmee men over het hele bereik van de activiteiten die de EU onderneemt op het gebied van contracten, toelagen, subsidies, onderzoeksprogramma's, landbouw- of structuurfondsen, gecentraliseerd dan wel gedecentraliseerd beheer, enz., de gegevens van individuele begunstigden ...[+++]

14. fait observer que les différents bénéficiaires peuvent obtenir des ressources de l'Union au titre de plusieurs programmes ou secteurs d'activités de l'Union; reconnaît qu'il peut par conséquent s'avérer intéressant d'être en mesure de déterminer tous les montants versés à un bénéficiaire donné dans tous les secteurs; demande à la Commission d'examiner la possibilité de créer un moteur de recherche capable de retrouver les données relatives aux différents bénéficiaires dans tout l'éventail des activités de l'Union – marchés, subventions, programmes de recherche, fonds agricoles ou structurels, gestion centralisée/décentralisée etc.; ...[+++]


A. overwegende dat de Interne Auditdienst (IAS) van de Commissie een verslag heeft voorgelegd aan het Europees Parlement inzake een onderzoek naar 400 Eurostat-contracten en -subsidies over de periode 1999-2002; dat in dit verslag wordt ingegaan op 11 definitieve verslagen en 6 ontwerpverslagen van de Interne Auditcapaciteiten (IAC) van Eurostat, dat het Directoraat-generaal Begroting een rapport heeft opgesteld dat het niet naleven van de in de periode tot 1999 vigerende financiële voorschriften aantoonde; dat de Commissie, naar aanleiding van het verslag van de Interne Auditdienst en dat van het Directoraat-generaal Begroting, een t ...[+++]

A. considérant que le service d'audit interne de la Commission lui a présenté un rapport qui examine quelque 400 contrats et subventions attribués par Eurostat au cours de la période 1999-2002, que ce rapport prend en considération onze rapports finals et six projets de rapport de d'audit interne d'Eurostat, que la DG Budget a établi un rapport qui montre que les règles financières en vigueur n'ont pas été respectées au cours de la période allant jusqu'en 1999 et que, dans le prolongement du rapport du SAI et de celui de la DG Budget, la Commission a mis en place une Task force qui a également élaboré un rapport,


49. verzoekt de Commissie de doeltreffendheid van haar "vroegtijdig waarschuwingssysteem" (lijst-Blak) opnieuw te bezien, in het licht van haar volledige onvermogen als het erom gaat te verhinderen dat ondernemingen die zijn beschuldigd van ernstige vergrijpen, nieuwe contracten en subsidies krijgen;

49. invite la Commission à examiner l'efficacité de son "système d'alerte précoce" (liste Blak) compte tenu de son incapacité totale à empêcher que des entreprises accusées de graves malversations n'obtiennent de nouveaux contrats et de nouvelles subventions;


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