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Acronym
DG Binnenlandse Zaken
DG D
DG H
DG Justitie en binnenlandse zaken
DG Migratie en Binnenlandse Zaken
Directoraat-generaal Binnenlandse Zaken
Directoraat-generaal Justitie en Binnenlandse Zaken
Directoraat-generaal Migratie en Binnenlandse Zaken
JBZ
Justitie en Binnenlandse Zaken
Minister van Binnenlandse Zaken en Ambtenarenzaken
Ministerie van Binnenlandse Zaken en Openbaar Ambt
RVVR

Vertaling van "binnenlandse zaken vereist " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
DG Binnenlandse Zaken | DG Migratie en Binnenlandse Zaken | directoraat-generaal Binnenlandse Zaken | directoraat-generaal Migratie en Binnenlandse Zaken

DG Affaires intérieures | DG Migration et affaires intérieures | direction générale de la migration et des affaires intérieures | direction générale des affaires intérieures


DG Justitie en binnenlandse zaken | Directoraat-generaal Justitie en Binnenlandse Zaken

DG Justice et affaires intérieures | Direction générale de la justice et des affaires intérieures | JAI [Abbr.]


directoraat-generaal D - Justitie en Binnenlandse Zaken | directoraat-generaal H - Justitie en Binnenlandse Zaken | DG D [Abbr.] | DG H [Abbr.]

Direction générale D - Justice et affaires intérieures | Direction générale H - Justice et affaires intérieures | DG D [Abbr.] | DG H [Abbr.]


Minister van Binnenlandse Zaken en Ambtenarenzaken

Ministre de l'Intérieur et de la Fonction publique


Ministerie van Binnenlandse Zaken en Openbaar Ambt

Ministère de l'Intérieur et de la Fonction publique


Minister van Binnenlandse Zaken, Openbaar Ambt en Decentralisatie

Ministre de l'Intérieur, de la Fonction publique et de la Décentralisation


ruimte van vrijheid, veiligheid en rechtvaardigheid [ JBZ | Justitie en Binnenlandse Zaken | RVVR [acronym] ]

espace de liberté, sécurité et justice [ ELSJ [acronym] JAI | justice et affaires intérieures ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
2º de medeondertekening van de minister van Binnenlandse Zaken vereist is krachtens artikel 6, § 2 en § 3, van de organieke wet van 30 november 1998 houdende regeling van de inlichtingen- en veiligheidsdienst.

2º la signature conjointe du ministre de l'Intérieur est requise en vertu de l'article 6, § 2 et § 3, de la loi du 30 novembre 1998 organique des services de renseignement et de sécurité.


Daarom bepaalt het ontwerp dat het eensluidend advies van de minister van Binnenlandse Zaken vereist is voor elk ontwerp van besluit betreffende de personeelsformatie van de Veiligheid van de Staat belast met opdrachten inzake bescherming van personen, elk ontwerp van besluit tot bepaling van de opleiding van het personeel van de buitendiensten dat met dergelijke opdrachten inzake de bescherming van personen wordt belast, en elk ontwerp van besluit tot bepaling van het aantal agenten van die buitendiensten.

C'est la raison pour laquelle il est prévu que l'avis conforme du ministre de l'Intérieur est requis pour tout projet d'arrêté relatif au cadre du personnel de la Sûreté de l'État affecté aux missions de protection des personnes, à tout projet d'arrêté déterminant la formation du personnel des services extérieurs affectés à ces missions de protection des personnes et à tout projet d'arrêté fixant le nombre d'agents des services extérieurs.


Het Vast Comité I wijst er ten slotte ook op dat voor elk wetsontwerp betreffende de Veiligheid van de Staat momenteel nog steeds de medeondertekening van de minister van Binnenlandse Zaken vereist is.

Le Comité permanent R relève enfin que tout projet de loi relatif à la Sûreté de l'État requiert toujours à l'heure actuelle le contreseing du ministre de l'Intérieur.


2º de medeondertekening of het eensluidend advies van de minister van Binnenlandse Zaken vereist is krachtens artikel 6, § 2 en § 3, van de organieke wet van 30 november 1998 houdende regeling van de inlichtingen- en veiligheidsdienst.

2º la signature conjointe ou l'avis conforme du ministre de l'Intérieur est requis en vertu de l'article 6, § 2 et § 3, de la loi du 30 novembre 1998 organique des services de renseignement et de sécurité.


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Volgens de commissie Binnenlandse Zaken vereist een goed functionerend Europees asiel- en migratiebeleid dat beslissingen in deze materie in de huidige institutionele context, worden genomen met een gekwalificeerde meerderheid in de Raad.

Selon la commission de l'Intérieur, une bonne politique européenne en matière d'immigration et d'asile exige que, dans le contexte institutionnel existant, les décisions en la matière soient prises à la majorité qualifiée au sein du Conseil.


Gelet op de wet van 24 oktober 2011 tot vrijwaring van een duurzame financiering van de pensioenen van de vastbenoemde personeelsleden van de provinciale en plaatselijke overheidsdiensten en van de lokale politiezones, tot wijziging van de wet van 6 mei 2002 tot oprichting van het fonds voor de pensioenen van de geïntegreerde politie en houdende bijzondere bepalingen inzake sociale zekerheid en houdende diverse wijzigingsbepalingen, artikel 16, eerste lid, 1); Gelet op het advies van het Beheerscomité van de sociale zekerheid van de provinciale en plaatselijke besturen van de Dienst voor de bijzondere socialezekerheidsstelsels, gegeven op 14 september 2015; Gezien de impactanalyse van de regelgeving, uitgevoerd overeenkomstig de artikelen ...[+++]

Vu la loi du 24 octobre 2011 assurant un financement pérenne des pensions des membres du personnel nommé à titre définitif des administrations provinciales et locales et des zones de police locale et modifiant la loi du 6 mai 2002 portant création du fonds des pensions de la police intégrée et portant des dispositions particulières en matière de sécurité sociale et contenant diverses dispositions modificatives, l'article 16, alinéa 1, 1); Vu l'avis du Comité de gestion de la sécurité sociale des administrations provinciales et locales de l'Office des régimes particuliers de sécurité sociale, donné le 14 septembre 2015; Vu l'analyse d'impact de la réglementation réalisée conformément aux articles 6 et 7 de la loi du 15 décembre 2013 portan ...[+++]


3. Hoeveel klachten werden bij de directie Veiligheid en Preventie van de FOD Binnenlandse Zaken ingediend tegen portiers zonder de wettelijk vereiste vergunning en identificatiekaart en tegen horecazaken die gebruik maken van dergelijke portiers?

3. Combien de plaintes ont-elles été déposées auprès de la Direction Sécurité et Prévention du SPF Intérieur contre des portiers qui ne disposent pas de l'autorisation et de la carte d'identification requises par la loi et contre des établissements horeca qui font appel à des portiers non agréés?


De administrateur-generaal van de Veiligheid van de Staat, de chef van de Algemene Dienst inlichting en veiligheid van de Krijgsmacht, de commissaris-generaal van de Federale Politie, de directeur van de Coördinatieorgaan voor de dreigingsanalyse, de voorzitter van het Directiecomité van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken, een vertegenwoordiger van het College van procureurs-generaal en de federale procureur nemen deel aan de vergaderingen van de Raad als de agenda hun aanwezigheid vereist.

L'administrateur général de la Sûreté de l'État, le chef du Service général du renseignement et de la sécurité des Forces armées, le commissaire général de la Police fédérale, le directeur de l'Organe de coordination pour l'analyse de la menace, le président du Comité de direction du Service public fédéral Intérieur, un représentant du Collège des procureurs généraux et le Procureur fédéral assistent aux réunions du Conseil lorsque leur présence est requise par l'ordre du jour.


De private veiligheidsagenten, waaronder die van de NMBS en de MIVB, beschikken over een door de FOD Binnenlandse Zaken afgeleverde identificatiekaart, die vereist is om de functie van veiligheidsagent te kunnen uitoefenen. De kaart is vijf jaar geldig en kan vernieuwd worden.

Les agents de sécurité privé, dont ceux de la SNCB et de la STIB disposent d'une carte d'accréditation du SPF Intérieur, cette carte est obligatoire afin d'exercer la fonction d'agent de sécurité et est valable pour une période de cinq ans renouvelable.


- De administrateur-generaal van de Veiligheid van de Staat, - het hoofd van de Algemene Dienst inlichting en veiligheid van de Krijgsmacht, - de commissaris-generaal van de Federale Politie, - de directeur van het Coördinatieorgaan voor de dreigingsanalyse, - de voorzitter van het Directiecomité van de Federale Overheidsdienst Binnenlandse Zaken, - een vertegenwoordiger van het College van procureurs-generaal en - de federale procureur wonen de vergaderingen van de Raad bij wanneer de agenda hun aanwezigheid vereist.

Ce qui correspond à l'accord de gouvernement. - L'administrateur général de la Sûreté de l'État, - le chef du Service général du renseignement et de la sécurité des Forces armées, - le commissaire général de la Police fédérale, - le directeur de l'Organe de coordination pour l'analyse de la menace, - le président du Comité de direction du Service public fédéral Intérieur, - un représentant du Collège des procureurs généraux et - le procureur fédéral assistent aux réunions du Conseil lorsque leur présence est requise par l'ordre du jour.




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Date index: 2023-04-16
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