De werknemers die een papieren bijdragebon hebben ontvangen van de Rijksdienst voor sociale zekerheid of van de Rijksdienst voor sociale zekerheid van de provinciale en plaatselijke overheidsdiensten en de werklozen of de werknemers die een onderbrekingsuitkering ontvangen die een papieren bewijs hebben ontvangen van respectievelijk de met de uitbetaling van de werkloosheidsuitkeringen belaste instelling en van de Rijksdienst voor arbeidsvoorziening, moeten dit bijdragebescheid binnen de maand na ontvangst ervan aan hun verzekeringsinstelling afgeven.
Les travailleurs qui ont reçu un bon de cotisation papier de l'Office national de sécurité sociale ou de l'Office national de sécurité sociale des administrations provinciales et locales et les chômeurs ou les travailleurs bénéficiant d'une allocation d'interruption qui ont reçu une attestation papier, respectivement de l'organisme de paiement des allocations de chômage et de l'Office national de l'emploi, doivent remettre ce document de cotisation à leur organisme assureur dans le mois qui suit la réception.