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Aftekenaar vliegtuigbouw
CAD-CAM-tekenaar vliegtuigbouw
Overheidssteun voor vliegtuigbouwers
Technicus vliegtuigbouw
Technicus voor vliegtuigstructuren
Technisch ingenieur lucht- en ruimtevaart
Technisch ingenieur ruimtevaart
Technisch tekenaar lucht- en ruimtevaart
Tekenaar-ontwerper vliegtuigbouw
Vliegtuigbouwer

Traduction de «bij vliegtuigbouwer airbus » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
CAD-CAM-tekenaar vliegtuigbouw | technisch tekenaar lucht- en ruimtevaart | aftekenaar vliegtuigbouw | tekenaar-ontwerper vliegtuigbouw

dessinateur en ingénierie aérospatiale | dessinateur en ingénierie aérospatiale/dessinatrice en ingénierie aérospatiale | dessinatrice en ingénierie aérospatiale


overheidssteun voor vliegtuigbouwers

soutien des gouvernements aux constructeurs


vliegtuigbouwer

constructeur d'avions | fabricant d'avions


Groep Economische vraagstukken / Industriebeleid (vliegtuigbouw)

Groupe Questions économiques / Politique industrielle (aéronautique)


technicus vliegtuigbouw | technisch ingenieur ruimtevaart | technicus voor vliegtuigstructuren | technisch ingenieur lucht- en ruimtevaart

technicienne en ingénierie aérospatiale | technicien en ingénierie aérospatiale | technicien en ingénierie aérospatiale/technicienne en ingénierie aérospatiale
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
De beide oprichters (de EU en Eurocontrol) en de overige 15 leden, waaronder openbare en particuliere organisaties waaronder vliegtuigbouwer Airbus, grote nationale aanbieders van luchtvaartnavigatiediensten en apparatuurfabrikanten zoals Thales, Indra, Alenia Aermacchi, Frequentis, Selex SI en Honeywell, hebben al bevestigd dat zij willen blijven meedoen aan SESAR.

Les deux membres fondateurs de l'EC SESAR (l'UE et Eurocontrol) et ses 15 autres membres, parmi lesquels des entités publiques et privées telles que le fabricant d'aéronefs Airbus et les principaux prestataires de services de navigation aérienne, aéroports et fabricants d'équipement au niveau national, notamment Thales, Indra, Alenia Aermacchi, Frequentis, Selex SI et Honeywell, se sont déjà engagés à poursuivre leur travail dans le cadre de SESAR.


De gemeenschappelijke onderneming SESAR bestaat uit twee oprichters (de EU en Eurocontrol) en 15 leden die alle ATM-belanghebbenden vertegenwoordigen: civiele en militaire verleners van luchtvaartnavigatiediensten, vliegtuigbouwer Airbus, fabrikanten van apparatuur waaronder Thales, Indra, Alenia Aermacchi, Frequentis, Selex SI en Honeywell, en luchthavens.

L’entreprise commune SESAR compte deux membres fondateurs (l’UE et Eurocontrol), ainsi que quinze membres représentant toutes les parties concernées par la gestion du trafic aérien, à savoir: des prestataires de services de navigation aérienne civils et militaires, l’avionneur Airbus, des équipementiers tels que Thales, Indra, Alenia Aermacchi, Frequentis, Selex SI et Honeywell, ainsi que des aéroports.


Wat is uw standpunt inzake de handelsoorlog tussen China en Airbus, en de vergeldingsmaatregelen die China voorweegt te nemen tegen de Europese vliegtuigbouwer?

Quelle est votre position concernant la guerre commerciale entre la Chine et Airbus, et les mesures de rétorsion que la Chine envisage de prendre contre l'avionneur européen ?


Begin maart 2010 raakte bekend dat België 136 miljoen euro meer zal moeten betalen dan gepland voor de zeven nieuwe A400M militaire transporttoestellen die het bestelde bij vliegtuigbouwer Airbus.

Début mars 2010, on a appris que l'achat des sept nouveaux avions de transport militaire A400M commandés au constructeur aéronautique Airbus occasionnerait, pour la Belgique, un surcoût de 136 millions d'euros par rapport au montant prévu.


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Brussel, 5 oktober 2011 - De Europese Commissie heeft groen licht gegeven voor een terugbetaalbaar voorschot van 32,8 miljoen EUR dat België aan vliegtuigbouwer SABCA wil toekennen voor de ontwikkeling van Flap Support Structures (FSS) voor het toekomstige passagiersvliegtuig Airbus A350 XWB. Na de steun in het kader van de EU-staatssteunregels te hebben onderzocht, is de Commissie tot de bevinding gekomen dat deze aan de voornoemde regels voldoet.

Bruxelles, le 5 octobre 2011 - La Commission européenne a autorisé, en application des règles de l'UE sur les aides d'État, l'octroi par la Belgique d'une avance remboursable de 32,8 millions d'euros à l'entreprise aéronautique SABCA pour le développement de volets sustentateurs destinés au futur avion de passagers Airbus A350 XWB.


- (DE) Mijnheer de Voorzitter, geachte collega's, dit punt is op de agenda van vandaag gezet met de zeer neutrale titel 'Toekomst van de Europese vliegtuigbouw', maar waar het vandaag echt om draait is de crisis bij Airbus.

- (DE) Monsieur le Président, Mesdames et Messieurs, ce point a été mis à l’ordre du jour sous le titre suivant, on ne peut plus neutre, «avenir de la construction aéronautique européenne», mais nous parlons surtout aujourd’hui de la crise d’Airbus.


Peter Hintze, fungerend voorzitter van de Raad. - (DE) Mijnheer de Voorzitter, mijnheer de vice-voorzitter van de Commissie, geachte afgevaardigden, het verheugt mij dat vandaag het thema “Toekomst van de Europese vliegtuigbouw” behandeld wordt. Deze bedrijfstak is een uitdrukking van de toekomstgerichtheid, de hoogwaardige technologie en het groeipotentieel van Europa en levert een belangrijke bijdrage aan de verwezenlijking van de doelen van de Lissabonstrategie voor groei en werkgelegenheid. Airbus is daarbij het project dat eruit ...[+++]

Peter Hintze, président en exercice du Conseil. - (DE) Monsieur le Président, Monsieur le vice-président de la Commission, Mesdames et Messieurs, je suis heureux de constater que le débat d’aujourd’hui porte sur l’avenir de l’industrie aérospatiale européenne. Cette industrie incarne en effet le futur de l’Europe, de ses technologies de pointe et son potentiel de croissance future. Elle apporte également une contribution considérable à la poursuite des objectifs de la stratégie de Lisbonne en matière de croissance et d’emploi. Airbus représentant son projet le plus marquant.


Aan het project wordt samengewerkt door 35 partners uit de industrie, onderzoekcentra en academische instellingen uit 11 landen van de EU, ondermeer ook door het Gemeenschappelijk Centrum voor Onderzoek (GCO) van de Commissie. Het staat onder leiding van Airbus, de grootste Europese vliegtuigbouwer.

Financé par la Commission et d'une durée de 26 mois, ce projet dirigé par Airbus (le plus grand constructeur aéronautique européen) regroupe 35 partenaires des milieux industriels, des centres de recherche et des institutions universitaires de 11 États membres de l'Union, y compris le Centre commun de recherche de la Commission (CCR).




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'bij vliegtuigbouwer airbus' ->

Date index: 2022-01-31
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