Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Algemeen stelsel van erkenning van beroepsopleidingen
Continu verbeteren
Instituut voor Beroepsopleidingen
Veiligheid van geneesmiddelen verbeteren
Veiligheid van medicatie verbeteren
Veiligheid van medicijnen verbeteren
Verbeteren van zelfbeeld
Verbeteren van zelfvertrouwen

Vertaling van "beroepsopleidingen te verbeteren " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
verzamelde data beoordelen om programma's voor community art te verbeteren | verzamelde gegevens beoordelen om programma's voor community art te verbeteren | verzamelde data beoordelen om programma's voor gemeenschapskunst te verbeteren | verzamelde gegevens beoordelen om programma's voor gemeenschapskunst te verbeteren

évaluer les données recueillies pour améliorer un programme d'arts communautaires


veiligheid van medicatie verbeteren | veiligheid van geneesmiddelen verbeteren | veiligheid van medicijnen verbeteren

améliorer la sécurité des médicaments


patiënten adviseren over voorwaarden om hun zicht te verbeteren | patiënten advies geven over voorwaarden om hun zicht te verbeteren | patiënten raad geven over voorwaarden om hun zicht te verbeteren

conseiller des patients sur les possibilités d’amélioration de la vision




algemeen stelsel van erkenning van beroepsopleidingen

système général de reconnaissance des formations professionnelles


Omschrijving: Dit is een slecht omschreven stoornis waarvan de nosologische validiteit niet vaststaat. De categorie is bedoeld om de verschijnselen in onder te brengen van een groep kinderen met ernstige zwakzinnigheid (IQ onder 34) wier problemen vooral te maken hebben met hyperactiviteit en met aandacht, evenals met stereotiep gedrag. Ze verbeteren meestal niet onder medicatie met stimulerende middelen (anders dan kinderen met een normaal IQ) en kunnen op die middelen een ernstig dysfore reactie vertonen (soms met psychomotore vertraging); in deze groep neigt de hyperactiviteit tijdens de adolescentie plaats te maken voor hypoactivite ...[+++]

Définition: Trouble mal défini dont la validité nosologique reste incertaine. Cette catégorie concerne des enfants ayant un retard mental prononcé (Q.I. inférieur à 34) associé à une hyperactivité importante, une perturbation majeure de l'attention et des comportements stéréotypés. Les médicaments stimulants sont habituellement inefficaces (alors qu'ils peuvent être efficaces chez les enfants ayant un Q.I. normal) et peuvent provoquer une réaction dysphorique sévère (accompagnée parfois d'un ralentissement psychomoteur). A l'adolescence, l'hyperactivité fait souvent place à une hypoactivité (ce qui n'est habituellement pas le cas chez les enfants hyperkinétiques d'intelligence normale). Ce syndrome s'accompagne par ailleurs souvent de diver ...[+++]


educatie over verbeteren van fysieke inspanningstolerantie

enseignement sur l'augmentation de la tolérance à l'activité


verbeteren van zelfvertrouwen

amélioration de la confiance en soi


verbeteren van zelfbeeld

valorisation de l'estime de soi


Instituut voor Beroepsopleidingen

Institut de formation professionnelle
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Samenwerken overeenkomstig het Communiqué van Brugge over intensievere Europese samenwerking inzake beroepsonderwijs en -opleiding voor de periode 2011-2020, met name door het initiële beroeponderwijs en de initiële beroepsopleidingen aantrekkelijker te maken, de topkwaliteit en relevantie voor de arbeidsmarkt te bevorderen, mechanismen voor de kwaliteitsborging ten uitvoer te leggen en de kwaliteit van docenten, opleiders en andere professionals in het beroepsonderwijs en de beroepsopleidingen te verbeteren.

Œuvrer de concert, conformément au communiqué de Bruges sur le renforcement de la coopération européenne en matière d'enseignement et de formation professionnels pour la période 2011-2020, notamment dans le but d'accroître l'attrait de l'enseignement et de la formation professionnels initiaux, en promouvoir l'excellence et la pertinence sur le marché du travail, mettre en œuvre des mécanismes d'assurance de la qualité et améliorer la qualité des enseignants, des formateurs et des autres acteurs de ce domaine.


3. de kwaliteit van het middelbaar onderwijs en van de beroepsopleidingen te verbeteren (AR 8).

3. d'améliorer la qualité des enseignements secondaire et professionnel (OG 8).


Verdere inspanningen om de kwaliteit en de beschikbaarheid van beroepsopleidingen te verbeteren, zou met name in de minst ontwikkelde regio's een gunstige invloed hebben.

Des efforts plus soutenus en vue d'améliorer la qualité et la disponibilité de la formation professionnelle seraient bénéfiques, en particulier aux régions les moins développées.


Tijdens die week zullen in Brussel en de lidstaten evenementen worden georganiseerd om de aantrekkelijkheid en het imago van het beroepsonderwijs en beroepsopleidingen te verbeteren.

À cette occasion, plusieurs événements seront organisés à Bruxelles et dans les États membres pour donner une meilleure image de l'enseignement et de la formation professionnels et les rendre plus attrayants.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Verder worden de lidstaten uitdrukkelijk opgeroepen systemen van werkplekleren zoals duaal leren aan te moedigen en beroepsopleidingen te verbeteren.

Les lignes directrices invitent aussi particulièrement les États membres à encourager les systèmes de formation par le travail tels que l’apprentissage en alternance ainsi qu’à améliorer la formation professionnelle.


58. onderstreept hoe belangrijk het is de kwaliteit van beroepsonderwijs en beroepsopleidingen te verbeteren, teneinde het onderwijs goed af te stemmen op de behoeften van de arbeidsmarkt; is van mening dat de bevordering van beroepsonderwijs en beroepsopleidingen niet ten koste mag gaan van het hoger onderwijs; benadrukt dat de interactie en doorstromingsmogelijkheden tussen beroepsonderwijs en hoger onderwijs moeten worden verbeterd; benadrukt dat onderwijsprogramma's flexibeler moeten zijn om de toegang van jongeren tot de arbeidsmarkt te vergemakkelijken en de aanpassing aan toekomstige ontwikkelingen op de arbeidsmarkt te verbete ...[+++]

58. insiste sur l'importance d'améliorer la qualité de l'EFP dans le but de trouver le bon équilibre entre offre éducative et demande du marché du travail; estime que la promotion de l'EFP ne doit pas se faire au détriment de l'enseignement supérieur; insiste sur le fait que l'interaction entre EFP et enseignement supérieur et l'ouverture de passerelles de l'un à l'autre doivent être améliorées; souligne que des programmes d'études plus flexibles sont nécessaires afin de faciliter l'accès des jeunes au marché du travail et d'améliorer l'adaptation à l'évolution future de ce dernier;


12. merkt op dat, als gevolg van demografische veranderingen dienstverlening, gezondheidszorg en sociale diensten in het algemeen een groeisector vormen die in potentie banen kan scheppen voor zowel vrouwen als mannen; roept de lidstaten op dit potentieel aan te boren om deze onderbetaalde en ondergewaardeerde sectoren, waarin vrouwen oververtegenwoordigd zijn, te versterken door lonen, infrastructuren en beroepsopleidingen te verbeteren;

12. observe qu’en raison des changements démographiques, les services de soins et de santé et les services sociaux en général constituent un secteur de croissance présentant un potentiel de création d’emploi, pour les femmes aussi bien que pour les hommes; appelle les États membres à exploiter ce potentiel en renforçant ces secteurs sous-rémunérés et sous-évalués, dans lesquels les femmes sont surreprésentées, en améliorant les salaires, les infrastructures et la formation professionnelle;


91. verzoekt de lidstaten met steun van de Commissie en in samenwerking met de sociale partners de systemen voor het certificeren van beroepskwalificaties in het kader van een leven lang leren en beroepsopleidingen te verbeteren en te evalueren;

91. demande aux États membres, avec l'aide de la Commission et en collaboration avec les partenaires sociaux, d'améliorer et d'encadrer les mécanismes de certification des qualifications professionnelles dans le cadre de l'apprentissage tout au long de la vie et de la formation professionnelle;


Hierin worden doelstellingen omschreven en worden de maatregelen genoemd die nodig zijn om de kwaliteit en de toegankelijkheid van beroepsopleidingen te verbeteren en de opleidingen beter af te stemmen op de behoeften van de arbeidsmarkt.

Il décrit des objectifs et identifie les actions requises pour améliorer la qualité de la formation professionnelle et la rendre plus accessible et plus adaptée aux besoins du marché du travail.


In dit verband verzoekt de rapporteur de lidstaten het uitvalpercentage op scholen tot 10% te beperken, de kwaliteit en de en de aantrekkelijkheid van beroepsopleidingen te verbeteren en het aandeel van de bevolking dat het secundair en post-secundair onderwijs heeft afgemaakt te verhogen tot 50% en voor het tertiair onderwijs tot 35% in het jaar 2010.

Dans ce contexte, votre rapporteur encourage les États membres à ramener à 10 % le taux de décrochage scolaire, à améliorer la qualité et l'attrait de la formation professionnelle et à porter, d'ici 2010, la part de la population ayant achevé des études secondaires et postsecondaires à 50 % et le taux des diplômés de l'enseignement supérieur à 35 %.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'beroepsopleidingen te verbeteren' ->

Date index: 2024-08-19
w