15. wijst erop dat consumenten belangrijke spelers zijn op een concurrerende markt; is ervan overtuigd dat het vergemakkelijken van de toegang tot informatie een van de belangrijkste middelen is op het vlak van consumentenbescherming, met bijzondere aandacht voor de vergelijkbaarheid van prijzen en de voorwaarden om van leverancier te veranderen; is van mening dat de transparantie en voorspelbaarheid van de gepubliceerde prijzen en tarieven verder moet worden verbeterd door g
ebruik te maken van begrijpbare en makkelijk toegankelijke berekeningsmethoden; benadrukt dat om de individuele bijdragen voor het bereiken van de strategische EU
...[+++]-doelstellingen inzake CO2-uitstoot te verhogen, de consumenten op de hoogte moeten zijn van het aandeel van elke energiebron in de totale brandstofmix die nodig is voor de energie die ze verbruiken; 15. souligne que les consommateurs sont des acteurs clés sur le marché de la concurrence; est convaincu que l'accès plus aisé à l'information est l'un des outils les plus importants dans le domaine de la protection des consommateurs, en particulier à la comparabilité des prix et des conditions liées au changement de fournisseur; considère que la transparence et la prévisibilité des prix et des tarifs publiés doivent être améliorés à l'
aide de méthodes de calcul étendues et facilement accessibles; souligne que pour augmenter les contributions individuelles à la réalisation des objectifs de la stratégie énergétique de l'UE en matière d'
...[+++]émissions de CO2, les consommateurs devraient être informés sur la palette de combustibles qui compose l'énergie qu'ils consomment;