Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aërodroom
Bedrijfstak
Bedrijfstak van de Gemeenschap
Bedrijfstak van de Unie
Categorie 1 -luchthaven
Een luchtpostpakket naar de luchthaven opzenden
Een luchtpostpakket naar de luchthaven vervoeren
Gronddiensten op luchthavens
Heliport
Hoofd veiligheid luchthaven
Hub-luchthaven
Jaarlijks budget van een luchthaven opstellen
Jaarlijks budget van een luchthaven voorbereiden
Jaarlijkse begroting van een luchthaven opstellen
Jaarlijkse begroting van een luchthaven voorbereiden
Landingsbaan
Landingsterrein in de bergen
Luchthaven
Luchthaveninfrastructuur
Luchthaveninstallatie
Manager veiligheid airside luchthaven
Manager veiligheid niet-publieke deel luchthaven
Medewerkster milieubeheer luchthaven
Milieudeskundige luchthaven
Milieutechnisch medewerker luchthaven
Milieutechnisch medewerkster luchthaven
Regionale luchthaven
Vliegveld

Traduction de «bedrijfstak luchthaven » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
jaarlijks budget van een luchthaven voorbereiden | jaarlijkse begroting van een luchthaven voorbereiden | jaarlijks budget van een luchthaven opstellen | jaarlijkse begroting van een luchthaven opstellen

préparer le budget annuel d'un aéroport


medewerkster milieubeheer luchthaven | milieudeskundige luchthaven | milieutechnisch medewerker luchthaven | milieutechnisch medewerkster luchthaven

technicienne environnement aéroportuaire | technicien environnement aéroportuaire | technicien environnement aéroportuaire/technicienne environnement aéroportuaire


hoofd veiligheid luchthaven | manager veiligheid airside luchthaven | manager veiligheid niet-publieke deel luchthaven | verantwoordelijke veiligheid niet-publieke deel luchthaven

responsable de la sécurité aéroportuaire


luchthaven [ aërodroom | heliport | landingsbaan | landingsterrein in de bergen | luchthaveninfrastructuur | luchthaveninstallatie | regionale luchthaven | vliegveld ]

aéroport [ aérodrome | aéroport régional | altiport | héliport | hydrobase | infrastructure aéroportuaire | installation aéroportuaire | piste d'atterrissage ]


bedrijfstak van de Gemeenschap | bedrijfstak van de Unie

industrie de l'Union






een luchtpostpakket naar de luchthaven opzenden | een luchtpostpakket naar de luchthaven vervoeren

préacheminer un colis-avion


categorie 1 -luchthaven | hub-luchthaven

aéroport de première catégorie | aéroport pivot | aéroport principal


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Door slechts te verwijzen naar de "communautaire bedrijfstak" wordt de indruk gewekt dat één enkele gedupeerde luchtvaartmaatschappij of luchthaven geen klacht zou kunnen indienen.

Le fait de se référer uniquement à "l'industrie communautaire" signifie qu'un transporteur ou un aéroport subissant un préjudice ne peut déposer une plainte à titre individuel.


1. Een onderzoek krachtens deze verordening wordt geopend naar aanleiding van een schriftelijke klacht die namens de communautaire bedrijfstak of naar aanleiding van een klacht van (een) belanghebbende communautaire maatschappij(en) of belanghebbende, in de Gemeenschap gelegen luchthavens door een persoon of een rechtspersoon of op eigen initiatief door de Commissie wordt ingediend, indien er voldoende bewijsmateriaal voorhanden is betreffende het bestaan van oneerlijke praktijken in de zin van deze verordening, de financiële schade e ...[+++]

1. Une enquête est ouverte en vertu du présent règlement sur plainte présentée par écrit par toute personne physique ou morale agissant au nom de l'industrie communautaire, ou sur plainte d'un ou de plusieurs transporteurs communautaires intéressés ou d'aéroports intéressés situés dans la Communauté, ou à l'initiative de la Commission, en présence de preuves suffisantes attestant l'existence de pratiques déloyales au sens du présent règlement, d'un préjudice financier et d'un lien de causalité entre les pratiques déloyales et le préjudice financier.


Gelet op de dringende noodzakelijkheid wegens de omstandigheid dat de reorganisatie van de luchthavenentiteiten op de luchthaven Brussel-Nationaal, zoals beoogd door voornoemd koninklijk besluit van 2 april 1998, zo spoedig mogelijk moet worden uitgevoerd en uiterlijk tegen het einde van september 1998; dat de lopende overgangsperiode inderdaad zo kort mogelijk moet blijven daar zij het beheer beperkt tot de lopende zaken en onzekerheden meebrengt voor de personeelsleden, de leveranciers en de gebruikers van de luchthaven; dat de indeling van de Regie der Luchtwegen als autonoom overheidsbedrijf bijgevolg zo dicht mogelijk moet aansluiten op de omvorming van de naamloze vennootschap « Brussels Airport Terminal Company » en de inbre ...[+++]

Vu l'urgence motivée par le fait que la réorganisation des entités aéroportuaires à l'aéroport de Bruxelles-National, telle qu'envisagée par l'arrêté royal du 2 avril 1998 précité, doit être mise en oeuvre dans les délais les plus brefs et au plus tard à la fin du mois de septembre 1998; que la période de transition en cours doit en effet rester aussi courte que possible dans la mesure où elle limite la gestion aux affaires courantes et entraîne des incertitudes pour les membres du personnel, les fournisseurs et les usagers de l'aéroport; que le classement de la Régie des voies aériennes en entreprise publique autonome doit dès lors suivre d'aussi près que possible la transformation de la société anonyme « Brussels Airp ...[+++]


Gelet op de dringende noodzakelijkheid wegens de omstandigheid dat de reorganisatie van de luchthavenentiteiten op de luchthaven Brussel-Nationaal, zoals beoogd door voornoemd koninklijk besluit van 2 april 1998, zo spoedig mogelijk moet worden uitgevoerd en uiterlijk tegen het einde van september 1998; dat de lopende overgangsperiode inderdaad zo kort mogelijk moet blijven daar zij het beheer beperkt tot de lopende zaken en onzekerheden meebrengt voor de personeelsleden, de leveranciers en de gebruikers van de luchthaven; dat de omvorming van de Regie der Luchtwegen tot autonoom overheidsbedrijf bijgevolg zo dicht mogelijk moet aansluiten op de omvorming van de naamloze vennootschap « Brussels Airport Terminal Company » en de inbre ...[+++]

Vu l'urgence motivée par le fait que la réorganisation des entités aéroportuaires à l'aéroport de Bruxelles-National, telle qu'envisagée par l'arrêté royal du 2 avril 1998 précité, doit être mise en oeuvre dans les délais les plus brefs et au plus tard à la fin du mois de septembre 1998; que la période de transition en cours doit en effet rester aussi courte que possible dans la mesure où elle limite la gestion aux affaires courantes et entraîne des incertitudes pour les membres du personnel, les fournisseurs et les usagers de l'aéroport; que la transformation de la Régie des voies aériennes en entreprise publique autonome doit dès lors suivre d'aussi près que possible celle de la société anonyme « Brussel ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
De handelingen van de R.L.W. die betrekking hebben op de bedrijfstak luchthaven, worden boekhoudkundig geacht te zijn verricht voor rekening van B.I. A.C. vanaf 1 januari 1998, met dien verstande dat de R.L.W. 50 procent behoudt van de opbrengst van de landings- en opstijgingsvergoedingen, bedoeld in artikel 2 van het koninklijk besluit van 20 januari 1998 houdende vaststelling van de vergoedingen verschuldigd voor het gebruik van de luchthaven Brussel-Nationaal, die zijn geheven voor landingen en opstijgingen tijdens de periode van 1 januari 1998 tot de datum van de inbreng van de bedrijfstak luchthaven in B.I. A.C».

Les opérations de la R.V. A. se rapportant à la branche d'activité aéroport sont considérées du point de vue comptable comme accomplies pour le compte de la B.I. A.C. à partir du 1 janvier 1998, étant précisé que la R.V. A. retiendra 50 pourcent du produit des redevances d'atterrissage et de décollage, visées à l'article 2 de l'arrêté royal du 20 janvier 1998 fixant les redevances dues pour l'utilisation de l'aéroport de Bruxelles-National, qui sont perçues pour les atterrissages et décollages intervenus pendant la période du 1 janvier 1998 jusqu'à la date de l'apport de la branche d'activité aéroport à la B.I. A.C».


Artikel 23 regelt het waarderingsproces van de bedrijfstak luchthaven van de R.L.W. Uit zorg voor objectiviteit zal de inbrengwaarde van de bedrijfstak luchthaven worden bepaald op grond van dezelfde parameters als deze weerhouden voor de waardebepaling van B.A.T.C. , te weten de intrinsieke waarde van de betrokken bedrijfstak vermeerderd, in voorkomend geval, met de waarde van de daaraan toe te kennen « goodwill » (met dien verstande dat, in voorkomend geval, geen aftrek wordt toegepast voor negatieve « goodwill »).

L'article 23 règle la procédure d'évaluation de la branche d'activité aéroportuaire de la R.V. A. Dans un souci d'objectivité, la valeur d'apport de la branche d'activité aéroportuaire sera déterminée en fonction des mêmes paramètres que ceux retenus pour la valorisation de la B.A.T.C. , à savoir la valeur intrinsèque de la branche d'activité concernée, majorée, le cas échéant, de la valeur du « goodwill » qui lui est attribuable (étant précisé qu'il n'y a pas lieu, le cas échéant, de procéder à une décote pour « goodwill » négatif).


Art. 23. § 1. De inbrengwaarde van de bedrijfstak luchthaven komt overeen met de intrinsieke waarde ervan, zoals bepaald overeenkomstig § 2, in voorkomend geval, vermeerderd met de waarde van de aan de bedrijfstak luchthaven toewijsbare goodwill, zoals bepaald overeenkomstig § 3.

Art. 23. § 1. La valeur d'apport de la branche d'activité aéroport correspond à la valeur intrinsèque de celle-ci, telle que déterminée conformément au § 2, majorée, le cas échéant, de la valeur du goodwill attribuable à la branche d'activité aéroport, telle que déterminée conformément au § 3.


– De NV van publiek recht BIAC is in 1998 ontstaan uit de samenvoeging van BATC en de bedrijfstak Luchthaven van de vroegere Regie van de Luchtwegen.

– La SA de droit public BIAC est née en 1998 d’une fusion entre BATC et la branche aéroportuaire de l’ancienne Régie des Voies aériennes.


w