Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Algemene basisvorming
Basiseducatie
Basiseducatie en basisberoepseducatie voor volwassenen
Docente Centrum voor basiseducatie
Docente tweedekansonderwijs
Funderende educatie
Initiële educatie
Lager onderwijs
Leraar volwassenenonderwijs
Lesgeefster CBE
Meer voor meer
Meer-voor-meer -beginsel
Neventerm
Onder meer
Paniekaanval
Paniektoestand
Renderende belegging op meer dan een jaar
Voorbeelden zijn onder meer

Vertaling van "basiseducatie met meer " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
meer voor meer | meer-voor-meer -beginsel

donner plus pour recevoir plus | plus pour plus | principe donner plus pour recevoir plus




Omschrijving: Het essentiële kenmerk bestaat uit recidiverende aanvallen van hevige angst (paniek) die niet beperkt zijn tot bepaalde situaties of omstandigheden en derhalve onvoorspelbaar zijn. Net als bij andere angststoornissen zijn de belangrijkste symptomen onder meer plotseling beginnende hartkloppingen, pijn op de borst, verstikkingsgevoelens, duizeligheid en gevoelens van onwerkelijkheid (depersonalisatie of derealisatie). Dikwijls is er ook een secundaire angst om dood te gaan, zich niet meer in de hand te hebben of gek te wo ...[+++]

Définition: Les caractéristiques essentielles de ce trouble sont des attaques récurrentes d'anxiété sévère (attaques de panique), ne survenant pas exclusivement dans une situation particulière ou dans des circonstances déterminées, et dont la survenue est, de ce fait, imprévisible. Comme dans d'autres troubles anxieux, les symptômes essentiels concernent la survenue brutale de palpitations, de douleurs thoraciques, de sensations d'étouffement, d'étourdissements et de sentiments d'irréalité (dépersonnalisation ou déréalisation). Il existe par ailleurs souvent aussi une peur secondaire de mourir, de perdre le contrôle de soi ou de devenir ...[+++]


Omschrijving: Deze categorie is bedoeld voor persoonlijkheidsstoornissen die dikwijls problemen veroorzaken, maar niet het specifieke symptomenpatroon laten zien dat de stoornissen kenmerkt die zijn beschreven onder F60.-. Dientengevolge zijn ze vaak lastiger te diagnosticeren dan de stoornissen uit F60.-. | Voorbeelden zijn onder meer | gemengde persoonlijkheidsstoornissen met kenmerken van verscheidene van de stoornissen uit F60.-, maar zonder een op de voorgrond staand symptomencomplex dat een specifiekere diagnose toelaat | Voorbe ...[+++]

Définition: Cette catégorie concerne des troubles de la personnalité, souvent gênants, mais ne présentant pas les caractéristiques symptomatiques spécifiques de l'un quelconque des troubles décrits en F60.-. De ce fait, le diagnostic de ces troubles soulève souvent des difficultés. Exemples: modifications gênantes de la personnalité, non classables en F60.- ou F62.-, et considérées comme accessoires comparativement à un diagnostic principal de trouble affectif ou anxieux concomitant | troubles mixtes de la personnalité avec présence de caractéristiques appartenant à plusieurs des troubles décrits en F60.-, mais sans prédominance d'un gro ...[+++]


Omschrijving: Een depressieve episode, die langdurig kan zijn, optredend in de nasleep van een schizofrene ziekte. Enkele schizofrene symptomen, hetzij 'positieve', hetzij 'negatieve', moeten nog aanwezig zijn, maar zij domineren niet meer het klinische beeld. Deze depressieve toestanden gaan samen met een vergroot risico voor suïcide. Als de patiënt geen enkel schizofreen symptoom meer heeft dient een depressieve episode te worden gediagnosticeerd (F32,-). Als schizofrene symptomen nog floride en opvallend zijn dient de diagnose die ...[+++]

Définition: Episode dépressif, éventuellement prolongé, survenant au décours d'une maladie schizophrénique. Certains symptômes schizophréniques positifs ou négatifs doivent encore être présents, mais ne dominent plus le tableau clinique. Ce type d'état dépressif s'accompagne d'un risque accru de suicide. Si le patient ne présente plus aucun symptôme schizophrénique, on doit faire un diagnostic d'épisode dépressif (F32.-). Si les symptômes schizophréniques restent florides et au premier plan de la symptomatologie, on doit garder le diagnostic de la forme clinique appropriée de schizophrénie (F20.0-F20.3).


basiseducatie en basisberoepseducatie voor volwassenen

école de la seconde chance


algemene basisvorming | basiseducatie | funderende educatie | initiële educatie | lager onderwijs

éducation de base | enseignement de base | formation générale de base


docente tweedekansonderwijs | lesgeefster CBE | docente Centrum voor basiseducatie | leraar volwassenenonderwijs

formateur de la formation continue | formateur de la formation continue/formatrice de la formation continue | formatrice de la formation continue




renderende belegging op meer dan een jaar

placement rémunérateur à plus d'un an
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Als het personeelslid voor 1 januari 2018 aangesteld is in meer dan één functie in een centrum voor basiseducatie, wordt de hoogste geldelijke anciënniteit genomen op die datum.

Lorsque le membre du personnel a été désigné avant le 1 janvier 2018 dans plus d'une fonction dans un centre d'éducation de base, l'ancienneté pécuniaire la plus importante est prise en considération à cette date.


Als het personeelslid voor 1 januari 2018 aangesteld werd in meer dan één functie in een centrum voor basiseducatie, wordt de hoogste geldelijke anciënniteit in aanmerking genomen op die datum".

Lorsque le membre du personnel a été désigné avant le 1 janvier 2018 dans plus d'une fonction dans un centre d'éducation de base, l'ancienneté pécuniaire la plus importante est prise en considération à cette date».


"Art. 64 bis. In afwijking van artikel 63, § 1, kan de Vlaamse Regering aan een of meer centra voor volwassenenonderwijs, die onderwijsbevoegdheid hebben voor de opleiding Nederlands tweede taal richtgraad 1 van het secundair volwassenenonderwijs, onderwijsbevoegdheid toekennen voor de opleiding Nederlands tweede taal richtgraad 1 van de basiseducatie, op voorwaarde dat de hoofdvestigingsplaatsen van de centra voor volwassenenonderwijs in kwestie in het werkingsgebied liggen van het centrum voor basiseducatie dat ...[+++]

« 64 bis. Par dérogation à l'article 63, § 1, le Gouvernement flamand peut attribuer à un ou plusieurs centres d'éducation des adultes, qui ont compétence d'enseignement pour la formation « Nederlands tweede taal richtgraad 1 » de l'enseignement secondaire des adultes, la compétence d'enseignement pour la formation « Nederlands tweede taal richtgraad 1 » de l'éducation de base, à condition que les implantations principales des centres d'éducation des adultes concernés soient situées dans la zone d'action du centre d'éducation de base qui dispose pour cette formation d'une liste d'attente telle que visée à l'article 37, alinéa 1.


Dat houdt in dat de modules uit de leergebieden Nederlands tweede taal of alfabetisering Nederlands tweede taal aangeboden worden met een of meer modules uit andere leergebieden van de basiseducatie.

Cela implique que les modules des domaines d'apprentissage de néerlandais comme deuxième langue ou d'alphabétisation de néerlandais comme deuxième langue sont offerts avec un ou plusieurs modules d'autres domaines d'apprentissage de l'éducation de base.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Y. overwegende dat er, wereldwijd, 61 miljoen kinderen in de lagereschoolleeftijd geen onderwijs volgen en dat de voortgang om een universele basiseducatie te verwezenlijken sinds 2008 gestagneerd is; overwegende dat Afrika ten zuiden van de Sahara, een gebied waar 31 miljoen kinderen niet op school zitten, goed is voor de helft van het wereldtotaal en dat er meer meisjes dan jongens door de armoede gedwongen zijn van school te g ...[+++]

Y. considérant que dans le monde, 61 millions d'enfants en âge d'aller à l'école primaire ne sont pas scolarisés et que les progrès en vue d'atteindre l'enseignement primaire universel stagnent depuis 2008; considérant qu'avec 31 millions d'enfants déscolarisés, l'Afrique subsaharienne représente la moitié du total mondial, et que les filles sont plus nombreuses que les garçons à devoir arrêter l'école pour contribuer aux travaux ménagers, en raison des pressions dues à la pauvreté;


Y. overwegende dat er, wereldwijd, 61 miljoen kinderen in de lagereschoolleeftijd geen onderwijs volgen en dat de voortgang om een universele basiseducatie te verwezenlijken sinds 2008 gestagneerd is; overwegende dat Afrika ten zuiden van de Sahara, een gebied waar 31 miljoen kinderen niet op school zitten, goed is voor de helft van het wereldtotaal en dat er meer meisjes dan jongens door de armoede gedwongen zijn van school te ga ...[+++]

Y. considérant que dans le monde, 61 millions d'enfants en âge d'aller à l'école primaire ne sont pas scolarisés et que les progrès en vue d'atteindre l'enseignement primaire universel stagnent depuis 2008; considérant qu'avec 31 millions d'enfants déscolarisés, l'Afrique subsaharienne représente la moitié du total mondial, et que les filles sont plus nombreuses que les garçons à devoir arrêter l'école pour contribuer aux travaux ménagers, en raison des pressions dues à la pauvreté;


De bedoelde punten, vermeld in artikel 6ter, § 3, vermenigvuldigd met het vastgelegde percentage waarmee het aantal punten van alle Centra voor Basiseducatie samen kan toenemen tijdens het schooljaar n/n+1, wordt verdeeld pro rata het aandeel per Centrum voor Basiseducatie in de totale toename aan punten van de Centra voor Basiseducatie die meer dan het jaarlijks vastgelegd percentage, vermeld in artikel 90 van het decreet, stijgen voor het schooljaar n/n+1».

Les points visés à l'article 6ter, § 3, multipliés par le pourcentage fixé par lequel le nombre de points de tous les centres d'éducation de base ensemble peut augmenter pendant l'année scolaire n/n+1, est divisé au prorata de la quote-part par centre d'éducation de base dans l'augmentation totale de points des centres d'éducation de base qui augmentent plus que le pourcentage fixé annuellement, visé à l'article 90 du décret, pour l'année scolaire n/n+1. »


7° de centra voor basiseducatie met minder dan 30 000 deelnemersuren: een forfaitair bedrag van maximaal 7.790 euro, de centra voor basiseducatie met meer dan 30 000 en minder dan 50 000 deelnemersuren : een forfaitair bedrag van maximaal 12.433 euro, de centra voor basiseducatie met meer dan 50 000 deelnemersuren : een forfaitair bedrag van maximaal 17.008 euro.

7° aux centres d'éducation de base avec moins de 30.000 heures de participation : un montant forfaitaire de 7.790 euros au maximum, aux centres d'éducation de base avec plus de 30 000 et moins de 50 000 heures de participation : un montant forfaitaire de 12.433 euros au maximum, aux centres d'éducation de base avec plus de 50.000 heures de participation : un montant forfaitaire de 17.008 euros au maximum;


7° de centra voor basiseducatie met minder dan 30.000 deelnemersuren : een forfaitair bedrag van maximaal 22.717,00 euro, de centra voor basiseducatie met meer dan 30.000 en minder dan 50.000 deelnemersuren : een forfaitair bedrag van maximaal 36.260,00 euro, de centra voor basiseducatie met meer dan 50.000 deelnemersuren : een forfaitair bedrag van maximaal 49.600,00 euro.

aux centres d'éducation de base avec moins de 30.000 heures de participation : un montant forfaitaire de 22.717,00 euros au maximum, aux centres d'éducation de base comptant plus de 30 000 et moins de 50 000 heures de participation : un montant forfaitaire de 36.260,00 euros au maximum, aux centres d'éducation de base comptant plus de 50.000 heures de participation : un montant forfaitaire de 49.600,00 euros au maximum.


6 aan de centra voor basiseducatie met minder dan 30.000 deelnemersuren: een forfaitair bedrag van maximaal 22.717,00 euro; aan de centra voor basiseducatie met meer dan 30.000 en minder dan 50.000 deelnemersuren: een forfaitair bedrag van maximaal 36.260,00 euro; aan de centra voor basiseducatie met meer dan 50.000 deelnemersuren : een forfaitair bedrag van maximaal 49.600,00 euro;

6 aux centres d'éducation de base avec moins de 30.000 heures de participation : un montant forfaitaire de 22.717,00 euros au maximum; aux centres d'éducation de base avec plus de 30 000 et moins de 50 000 heures de participation; un montant forfaitaire de 36.260,00 euros au maximum; aux centres d'éducation de base avec plus de 50.000 heures de participation : un montant forfaitaire de 49.600,00 euros au maximum;




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'basiseducatie met meer' ->

Date index: 2022-09-16
w