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1) Forum van de Audiovisuele Media
2) Congres over de audiovisuele sector
Audiovisueel beleid
Audiovisuele communicatie
Audiovisuele coproductie
Audiovisuele coproduktie
Audiovisuele productie
Audiovisuele produktie
Audiovisuele voordracht
Geschreven communicatie begrijpen
Geschreven communicatie vatten
Geschreven inhoud aanbieden
Niet geschreven
Professioneel geschreven tekst en inhoud aanbieden
Professioneel schrijven
Richtlijn audiovisuele mediadiensten
Soorten geschreven media
Soorten geschreven pers
Teksten schrijven
Televisie zonder grenzen -richtlijn
Televisie-coproductie

Vertaling van "audiovisuele en geschreven " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
professioneel geschreven tekst en inhoud aanbieden | professioneel schrijven | geschreven inhoud aanbieden | teksten schrijven

mettre à disposition du contenu écrit | proposer du contenu écrit | fournir du contenu écrit | offrir du contenu écrit


soorten geschreven media | soorten geschreven pers

types de presse écrite


geschreven communicatie begrijpen | geschreven communicatie vatten

comprendre des communications écrites


audiovisueel beleid [ audiovisuele communicatie ]

politique de l'audiovisuel [ communication audiovisuelle | politique de l'audio-visuel ]


audiovisuele productie [ audiovisuele produktie ]

production audiovisuelle [ production audio-visuelle ]


audiovisuele coproductie [ audiovisuele coproduktie | televisie-coproductie ]

coproduction audiovisuelle [ coproduction audio-visuelle | coproduction télévisuelle ]


Richtlijn 89/552/EEG van 3 oktober 1989 van het Europees Parlement en de Raad betreffende de coördinatie van bepaalde wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen in de lidstaten inzake het aanbieden van audiovisuele mediadiensten (richtlijn Audiovisuele mediadiensten) | Richtlijn 89/552/EEG van de Raad van 3 oktober 1989 betreffende de coördinatie van bepaalde wettelijke en bestuursrechtelijke bepalingen in de Lid-Staten inzake de uitoefening van televisie-omroepactiviteiten | richtlijn audiovisuele mediadiensten | Televisie zonder grenzen -richtlijn

directive Services de médias audiovisuels | directive télévision sans frontières | Directive du Conseil visant à la coordination de certaines dispositions législatives, réglementaires et administratives des États membres relatives à la fourniture de services de médias audiovisuels (directive Services de médias audiovisuels ) | Directive du Conseil visant à la coordination de certaines dispositions législatives, réglementaires et administratives des Etats membres relatives à l'exercice d'activités de radiodiffusion télévisuelle




audiovisuele presentatie/voordracht | audiovisuele voordracht

présentation audio-visuelle


1) Forum van de Audiovisuele Media | 2) Congres over de audiovisuele sector

assises audiovisuelles | assises de l'audiovisuel
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Om de discussie in heel Europa te blijven ondersteunen, en als concreet resultaat van het project, zal de Europese Commissie alle ideeën en al het geschreven en audiovisuele materiaal dat de jongeren hebben geproduceerd, in een online toolkit verzamelen.

Afin de continuer à soutenir les discussions à travers l'Europe et en guise de résultat concret du projet, la Commission européenne captera toutes les idées, tous les documents écrits et tout le matériel audiovisuel produits par les jeunes et les placera dans une boîte à outils en ligne.


Om het andere jaar wordt de prijs afwisselend toegekend aan de geschreven media en aan de audiovisuele media.

Une année sur deux, le prix est attribué en alternance à la presse écrite et à la presse audiovisuelle.


Art. 3. Alda Greoli, Vice-President en Minister van Cultuur en Jong Kind, is bevoegd voor : 1° de culturele aangelegenheden, zoals bedoeld in artikel 4, 1°, 3°, 4°, 5°, 8°, 10°, 13°, van de wet, met inbegrip van de filmsector; 2° de filmkeuring, met het oog op de toegang van minderjarigen tot bioscoopzalen, zoals bedoeld in artikel 5, V, van de wet; 3° het gezondheidsbeleid, dat behoort tot de opdrachten die aan de "Office de la naissance et de l'enfance" worden toegewezen, zoals bedoeld in artikel 3, 6°, f), van het decreet; 4° de bijstand aan personen, die behoort tot de opdrachten die aan de "Office de la naissance et de l'enfance" worden toegewezen, zoals bedoeld in artikel 3, 7°, a) van het decreet; 5° de vakantiecentra, inzonderh ...[+++]

Art. 3. Alda Greoli, Vice-Présidente et Ministre de la Culture et de l'Enfance, est compétente pour : 1° les matières culturelles, telles que visées à l'article 4, 1°, 3°, 4°, 5°, 8°, 10°, 13°, de la loi, en ce compris le cinéma ; 2° le contrôle des films, en vue de l'accès des mineurs aux salles de spectacle cinématographique, tel que visé à l'article 5, V, de la loi ; 3° la politique de santé qui relève des missions confiées à l'Office de la naissance et de l'enfance, telle que visée à l'article 3, 6°, f), du décret ; 4° l'aide aux personnes qui relève des missions confiées à l'Office de la naissance et de l'enfance, telle que visée à l'article 3, 7°, a), du décret ; 5° les centres de vacances, pour ce qui concerne les matières défin ...[+++]


7. benadrukt dat een pluralistisch medialandschap van essentieel belang is voor de goede werking van democratische stelsels, aangezien de participatie van burgers in openbare debatten en de toegang tot informatie in de digitale wereld afhankelijk zijn van een dynamische en concurrerende sector voor audiovisuele en geschreven pers;

7. souligne que le pluralisme du paysage médiatique est essentiel au bon fonctionnement d'un système démocratique, puisque la participation des citoyens au débat public et leur accès à l'information dans le monde du numérique dépendent de l'existence d'un secteur audiovisuel et d'une presse écrite vivants et compétitifs;


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In de afgelopen 3 jaar, periode 2012-2014, voerde de FOD Sociale Zekerheid geen betalende campagnes via de media, zowel niet in de geschreven als in de audiovisuele pers. In 2015 lanceerde de FOD op 8 juni 2015 een campagne in het kader van 70 jaar sociale zekerheid.

Durant ces 3 dernières années, de 2012 à 2014, le SPF Sécurité sociale n'a organisé aucune campagne payante dans les médias, que ce soit dans la presse écrite ou la presse audiovisuelle. Le 8 juin 2015, le SPF a lancé une campagne dans le cadre du 70e anniversaire de la sécurité sociale.


1. In de afgelopen drie jaar, periode 2012-2014, voerde de FOD Sociale Zekerheid geen betalende campagnes via de media, zowel niet in de geschreven als in de audiovisuele pers. In 2015 lanceerde de FOD op 8 juni 2015 een campagne in het kader van 70 jaar sociale zekerheid (58.688,79 euro exclusief btw).

1. Durant ces 3 dernières années, de 2012 à 2014, le SPF Sécurité sociale n'a organisé aucune campagne payante dans les médias, que ce soit dans la presse écrite ou la presse audiovisuelle. Le 8 juin 2015, le SPF a lancé une campagne dans le cadre du 70e anniversaire de la sécurité sociale (58.688,79 euros hors TVA).


57. beveelt de lidstaten aan waakzaamheid te betrachten ten aanzien van (quasi-) monopolies of zeer grote concentraties van de audiovisuele en geschreven media en beveelt die lidstaten waar deze nog niet bestaan aan onafhankelijke (zelf-)regulerende instanties in te stellen, ten einde antidemocratische tendensen doelmatig te bestrijden, de culturele verscheidenheid te behouden, de kwaliteit en pluraliteit van de programma's en de vrije toegang voor eenieder te waarborgen;

57. recommande aux États membres la vigilance à l'égard des (quasi-)monopoles ou des très grandes concentrations de médias audiovisuels et écrits, et leur recommande de mettre en place, si cela n'a pas encore été réalisé, des instances (auto)régulatrices indépendantes afin de lutter efficacemement contre toutes dérives antidémocratiques, de préserver la diversité culturelle, de garantir la qualité et la pluralité des programmes et le libre accès pour tous;


Dit recht op weerwoord functioneert reeds naar tevredenheid voor de geschreven pers en de audiovisuele diensten, maar niet voor de on-linemedia.

Ce droit de réponse existe déjà de façon satisfaisante pour la presse écrite et les services audio-visuels, mais pas pour les médias en ligne.


39 beveelt de lidstaten aan waakzaamheid te betrachten ten aanzien van (quasi-) monopolies of zeer grote concentraties van de audiovisuele en geschreven media en beveelt die lidstaten waar deze nog niet bestaan aan onafhankelijke (zelf-)regulerende instanties in te stellen, ten einde antidemocratische tendensen doelmatig te bestrijden, de culturele verscheidenheid te behouden, de kwaliteit en pluraliteit van de programma's en de vrije toegang voor eenieder te waarborgen;

39. recommande aux États membres la vigilance à l'égard des (quasi-)monopoles ou des très grandes concentrations de médias audiovisuels et écrits, et leur recommande de mettre en place, si cela n'a pas encore été réalisé, des instances (auto)régulatrices indépendantes afin de lutter efficacemement contre toutes dérives antidémocratiques, de préserver la diversité culturelle, de garantir la qualité et la pluralité des programmes et le libre accès pour tous;


57. beveelt de lidstaten bijzondere waakzaamheid aan aangaande gevallen van quasi-monopolies of zeer grote concentraties van de audiovisuele en geschreven pers die de pluriforme meningsuiting belemmeren, en instelling, in de landen waar zij nog niet bestaan, van onafhankelijke regelgevende autoriteiten;

57. recommande aux États membres une vigilance particulière eu égard aux situations de quasi-monopole ou d'extrême concentration dans le domaine de la presse audiovisuelle et écrite qui font obstacle à l'expression du pluralisme ainsi que la création dans les États membres où il n'en existe pas encore d'autorités de régulation indépendantes;


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