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BPM
Business process management
Continue procesverbetering
Continuous process improvement
Data processing manager
Gebruikersapplicatieproces
Gevaren in een process identificeren en analyseren
Gevarenanalyse en kritische controlepunten
HACCP
ICT procesmanager
Ict operations manager
Metaalchemicus
Metaalkundige
Metallurg
Metallurgist process engineer
Process reengineering
Processable form
Processing-automaat
Reorganisatie van processen
Risico-inventarisatie voor voedingsmiddelen
Systems and network manager
User application process
Verwerkbare vorm

Vertaling van "agricultural and processed " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
continue procesverbetering (nom féminin) | continuous process improvement (nom)

amélioration continue


process reengineering (nom féminin) | reorganisatie van processen (nom féminin)

reconfiguration | réorganisation de processus


BPM (nom) | business process management (nom)

gestion des processus métiers | BPM | Business Process Management | GPM


processable form | verwerkbare vorm

forme retraitable | forme révisable | forme révisable non formatée | mode PDA


gebruikersapplicatieproces | user application process

processus d'application d'utilisateur




metaalchemicus | metallurg | metaalkundige | metallurgist process engineer

ingénieur de recherche métallurgie physique | ingénieur de recherche métallurgie physique/ingénieure de recherche métallurgie physique | ingénieure de recherche métallurgie physique


gevaren in een process identificeren en analyseren | risico-inventarisatie voor voedingsmiddelen | gevarenanalyse en kritische controlepunten | HACCP

étude des dangers et points de contrôle critiques | analyse des dangers et points de contrôle critiques | examen des dangers et points de contrôle critiques


ICT procesmanager | systems and network manager | data processing manager | ict operations manager

responsable de l'activité en TIC | responsable des opérations informatiques | directrice des activités de TIC | responsable des activités informatiques
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Bevoegde autoriteit: Agricultural and Processed Food Export Development Authority APEDA, [http ...]

Autorité compétente: Agricultural and Processed Food Export Development Authority APEDA, [http ...]


4. Bevoegde autoriteit: Agricultural and Processed Food Export Development Authority APEDA, www.apeda.com/organic.

4. Autorité compétente: Agricultural and Processed Food Export Development Authority APEDA(www.apeda.com/organic).


4. Bevoegde autoriteit: Agricultural and Processed Food Export Development Authority APEDA, www.apeda.com/organic

4. Autorité compétente: Agricultural and Processed Food Export Development Authority APEDA, www.apeda.com/organic


4. Bevoegde autoriteit: Agricultural and Processed Food Export Development Authority APEDA, www.apeda.com/organic

4. Autorité compétente: Agricultural and Processed Food Export Development Authority APEDA, www.apeda.com/organic


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3. Productienormen: Japanese Agricultural Standard for Organic Plants (Notification No. 1605 of the MAFF of October 27, 2005); Japanese Agricultural Standard for Organic Processed Foods (Notification No. 1606 of MAFF of October 27, 2005).

3. Normes de production: Japanese Agricultural Standard for Organic Plants (Notification No. 1605 of the MAFF of October 27, 2005), Japanese Agricultural Standard for Organic Processed Foods (Notification No. 1606 of MAFF of October 27, 2005).


3. sluit zich aan bij de opvatting, zoals verwoord in het discussiedocument dat door de Commissie in januari 2007 voorafgaand aan de hiervoor vermelde mededeling over "Nieuwe impulsen in de landbouw" is uitgebracht, dat: ".[if] Africa has a long history of often costly state intervention in agriculture with mixed levels of effectiveness, subsequent liberalisation processes have also not been complete, convincing and/or successful" (Afrika kent een lange geschiedenis van vaak geldverslindende overheidsbemoeienis met de landbouw, met wi ...[+++]

3. souscrit aux observations figurant dans le document de réflexion présenté par la Commission en janvier 2007 avant la communication précitée "Faire progresser l'agriculture africaine", selon lesquelles même si l'Afrique a une longue tradition d'intervention étatique souvent onéreuse et d'efficacité diverse en matière d'agriculture, les processus de libéralisation ultérieurs n'ont pas été menés à leur terme, n'ont pas été concluan ...[+++]


3. sluit zich aan bij de opvatting, zoals verwoord in het discussiedocument van januari 2007, dat: “.[if] Africa has a long history of often costly state intervention in agriculture with mixed levels of effectiveness, subsequent liberalisation processes have also not been complete, convincing and/or successful” (Afrika kent een lange geschiedenis van vaak geldverslindende overheidsbemoeienis met de landbouw, met wisselend succes, maar de latere liberaliseringsprocessen waren evenmin volledig, overtuigend en/of geslaagd);

3. souscrit aux observations du document de réflexion de janvier 2007 qui rappellent que, même si l'Afrique a une longue tradition d'intervention étatique souvent onéreuse et d'efficacité diverse en matière d'agriculture, les processus de libéralisation ultérieurs n'ont pas été menés à leur terme, n'ont pas été concluants et n'ont pas rencontré le succès espéré;


3. sluit zich aan bij de opvatting, zoals verwoord in het discussiedocument dat door de Commissie in januari 2007 voorafgaand aan de hiervoor vermelde mededeling over "Nieuwe impulsen in de landbouw" is uitgebracht, dat: ".[if] Africa has a long history of often costly state intervention in agriculture with mixed levels of effectiveness, subsequent liberalisation processes have also not been complete, convincing and/or successful" (Afrika kent een lange geschiedenis van vaak geldverslindende overheidsbemoeienis met de landbouw, met wi ...[+++]

3. souscrit aux observations figurant dans le document de réflexion présenté par la Commission en janvier 2007 avant la communication précitée "Faire progresser l'agriculture africaine", selon lesquelles même si l'Afrique a une longue tradition d'intervention étatique souvent onéreuse et d'efficacité diverse en matière d'agriculture, les processus de libéralisation ultérieurs n'ont pas été menés à leur terme, n'ont pas été concluan ...[+++]


- Commission Regulation (EC) No 1/2004 of 23 December 2003 on the application of Articles 87 and 88 of the EC Treaty to State aid to SMEs active in the production, processing and marketing of agricultural products (OJ L 1, 03.01.2004, p. 1-16); (Press release IP/03/1691)

- Commission Regulation (EC) No 1/2004 of 23 December 2003 on the application of Articles 87 and 88 of the EC Treaty to State aid to SMEs active in the production, processing and marketing of agricultural products (OJ L 1, 3.1.2004, p. 1-16); (Press release IP/03/1691)




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'agricultural and processed' ->

Date index: 2021-12-26
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