Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arbeidsmarktsucces van afgestudeerden
Docent farmaceutische wetenschappen hoger onderwijs
Docent farmacie hoger onderwijs
Docent wetenschappen voortgezet onderwijs
Docente farmaceutische wetenschappen hoger onderwijs
Docente wetenschappen voortgezet onderwijs
Eindtermen
Geesteswetenschappen
KAWLSK
KVAB
Lector farmaceutische wetenschappen
Leerkracht wetenschappen secundair onderwijs
Leerkracht wetenschappen voortgezet onderwijs
Menswetenschappen
Resultaten van afgestudeerden
Sociale wetenschappen
Steun bij het aannemen van afgestudeerden
Toegepaste wetenschappen

Traduction de «afgestudeerden voor wetenschappen » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
arbeidsmarktsucces van afgestudeerden | resultaten van afgestudeerden

devenir des diplômés | parcours des diplômés


docent wetenschappen voortgezet onderwijs | docente wetenschappen voortgezet onderwijs | leerkracht wetenschappen secundair onderwijs | leerkracht wetenschappen voortgezet onderwijs

professeur de matières scientifiques | professeur de matières scientifiques/professeure de matières scientifiques | professeure de matières scientifiques


Competenties waarover afgestudeerden moeten beschikken (élément) | Eindtermen (élément)

compétences terminales


docente farmaceutische wetenschappen hoger onderwijs | lector farmaceutische wetenschappen | docent farmaceutische wetenschappen hoger onderwijs | docent farmacie hoger onderwijs

enseignante-chercheuse en pharmacie | pharmacien enseignant-chercheur discipline pharmaceutique | enseignant-chercheur en pharmacie/enseignante-chercheuse en pharmacie | pharmacien enseignant-chercheur discipline pharmaceutique/pharmacienne enseignante-chercheuse discipline pharmaceutique




Koninklijke Academie voor Wetenschappen, Letteren en Schone Kunsten van België | Koninklijke Vlaamse Academie van België voor Wetenschappen en Kunsten | Koninklijke Vlaamse Academie voor Wetenschappen, Letteren en Schone Kunsten van België | KAWLSK [Abbr.] | KVAB [Abbr.]

Académie royale flamande de Belgique des sciences et des arts


steun bij het aannemen van afgestudeerden

aide à l'embauche de jeunes diplos


medico-biologische en medische wetenschappen in verband met tandheelkunde | medisch-biologische en medische wetenschappen in verband met tandheelkunde

sciences médico-biologiques et médicales en lien avec l’odontologie


sociale wetenschappen [ geesteswetenschappen | menswetenschappen ]

sciences sociales [ sciences humaines ]


Bijzonder toelatingsexamen tot universitaire studies van de 1e cyclus in de toegepaste wetenschappen (élément)

examen spécial d'admission aux études universitaires de 1er cycle en sciences appliquées
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
[11] Het percentage afgestudeerden voor wetenschappen en technologie is in de EU (27%) nog steeds hoger dan in Japan (24%) en de VS (16%), hoewel het aandeel van de onderzoekers in de beroepsbevolking kleiner is. Bron: Eurostat (2006): "Science, technology and innovation in Europe".

[11] Dans les pays de l’UE, la proportion de diplômés en sciences et technologie demeure supérieure (27 %) à celle du Japon (24 %) ou des États-Unis (16 %), malgré une part plus faible de chercheurs sur le marché du travail. Source: Eurostat (2006): «Science, technologie et innovation en Europe».


Hoewel Europa voor sleuteltechnologieën over voortreffelijke onderzoekcapaciteiten beschikt en gebruik kan maken van een uitgebreide kennisbasis op het gebied van wetenschap en techniek[11], moet het blijven streven naar een groter aantal afgestudeerden voor wetenschappen, technologie, engineering en wiskunde, en zoeken hoe het ervoor kan zorgen dat een zo groot mogelijk aantal van hen daadwerkelijk wordt ingezet in onderzoek en bedrijfsleven.

Bien que l’Europe ait des capacités de pointe en matière de recherche en technologies clés génériques et puisse tirer parti d’une importante base de connaissances en science et ingénierie[11], elle doit continuer à élargir sa communauté de diplômés en sciences, technologie, ingénierie et mathématiques et trouver des moyens d’optimaliser leur déploiement effectif dans le monde de la recherche et des entreprises.


- Groter aantal instromers in de studierichtingen wiskunde, exacte wetenschappen en techniek (hoger secundair en tertiair onderwijs, naar gender)- Groter aantal afgestudeerden in wiskunde, exacte wetenschappen en techniek, naar gender- Groter aantal wetenschappers en technici in de maatschappij, naar gender- Groter aantal gekwalificeerde docenten in wiskunde, exacte wetenschappen en techniek (secundair onderwijs)

- Augmentation du nombre des inscriptions dans les filières mathématiques, scientifiques et technologiques (niveaux avancés du secondaire supérieur et 3e cycle, par sexe),- augmentation du nombre des diplômés en mathématiques, en sciences et en technologie, par sexe,- augmentation du nombre de scientifiques et d'ingénieurs dans la société, par sexe,- augmentation du nombre d'enseignants qualifiés dans les domaines des mathématiques, des sciences et des technologies (niveau secondaire).


Digitale vaardigheden moeten worden verbeterd: Het aantal afgestudeerden in de richtingen exacte wetenschappen, technologie, ingenieurswetenschappen en wiskunde is in de EU licht gestegen, maar bijna de helft van de Europeanen (45 %) beschikt niet over digitale basisvaardigheden (een mailbox of beeld- en tekstverwerkingstools gebruiken, of nieuwe apparaten installeren).

Compétences numériques à améliorer: si le nombre de diplômés en sciences, technologie, ingénierie et mathématiques a légèrement augmenté dans l'UE, près de la moitié des Européens (45 %) ne possèdent pas de compétences numériques élémentaires (utilisation d'une messagerie électronique ou d'outils d'édition, installation de nouveaux appareils).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
94. wijst erop dat de EU te maken heeft met een tekort aan mensen die een STEM-opleiding (natuurwetenschappen, technologie, ingenieurswetenschappen en wiskunde) hebben gevolgd, terwijl er een overaanbod is van afgestudeerden in de sociale wetenschappen; is van mening dat er op Europees en nationaal niveau extra initiatieven nodig zijn om de knelpunten in de STEM-studierichtingen en het overeenkomstige banenaanbod aan te pakken; beveelt de Commissie en de lidstaten aan maatregelen te nemen om de attractiviteit en waarde van de STEM-v ...[+++]

94. insiste sur le fait que l'Union doit faire face à une pénurie de main-d'œuvre qualifiée dans le domaine des sciences, de la technologie, de l'ingénierie et des mathématiques (STIM), tandis qu'elle est confrontée à un excédent de diplômés en sciences sociales; estime que des initiatives supplémentaires sont nécessaires aux niveaux européen et national pour remédier aux goulets d'étranglement dans les emplois et les études liées aux disciplines STIM; recommande à la Commission et aux États membres de prendre des mesures pour renforcer l'attractivité et l'importance des filières STIM et d'encourager les jeunes, et notamment les femmes ...[+++]


Slowakije, Polen en Italië zijn de landen in de EU met de grootste stijging van het aantal afgestudeerden in de wiskunde, exacte wetenschappen en technologie (WET).

La Slovaquie, la Pologne et l’Italie sont les pays européens enregistrant la plus forte augmentation de diplômés en mathématiques, science et technologie.


De laatste cijfers uit het rapport “Women, science and technology: Measuring recent progress towards gender equality” tonen nog steeds aan dat de kloof tussen mannelijke en vrouwelijke afgestudeerden in “harde wetenschappen”, met name ingenieurswetenschappen, steeds kleiner wordt.

Les derniers chiffres publiés dans le rapport «Femmes, science et technologie : mesure des progrès récents vers la parité des sexes» continuent à attester que l'écart se resserre entre le nombre de diplômés et de diplômées en sciences dites "dures", particulièrement en ingénierie.


Tegen 2010 moeten alle lidstaten het gebrek aan evenwicht tussen het aantal vrouwelijke en mannelijke afgestudeerden in wiskunde, exacte wetenschappen en technologie minstens halveren en zorgen voor een significante stijging van het aantal afgestudeerden in vergelijking met het jaar 2000.

Pour 2010, tous les États membres devraient au moins réduire de moitié le déséquilibre hommes-femmes parmi les diplômés dans les domaines des mathématiques, des sciences et de la technologie en assurant une augmentation significative du nombre total des diplômés, comparé avec celui de 2000.


Hoewel de Europese Unie relatief meer afgestudeerden in wiskunde, exacte wetenschappen en technologie (circa 550 000 per jaar) aflevert dan de Verenigde Staten (370 000) en Japan (240 000), kiezen veel minder afgestudeerden voor een loopbaan in het onderzoek.

Bien que l'Union européenne produise relativement plus de diplômés en mathématiques, en sciences et en technologie (environ 550 000 par an) que les États-Unis (370 000) et le Japon (240 000), ils sont beaucoup moins nombreux à opter pour une carrière dans la recherche.


- de Raad en de Commissie uiterlijk juni 2000 een benchmarking te starten voor zaken zoals de tijd en de middelen die nodig zijn voor het oprichten van een bedrijf, hoeveel risicokapitaal er wordt geïnvesteerd, het aantal afgestudeerden in bedrijfskunde en wetenschappen alsmede de opleidingsmogelijkheden.

- au Conseil et à la Commission de lancer, d'ici juin 2000, un exercice d'évaluation sur des questions telles que la durée et les coûts afférents à la constitution d'une société, le montant du capitalrisque investi, le nombre de diplômés d'écoles de commerce ou d'instituts scientifiques et les possibilités de formation.


w