Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Arbeidsmarktsucces van afgestudeerden
Docent wiskunde hoger onderwijs
Docent wiskunde voortgezet onderwijs
Docente wiskunde hoger onderwijs
Docente wiskunde voortgezet onderwijs
Eindtermen
Geometrie
Lector wiskunde
Leerkracht wiskunde voortgezet onderwijs
Meetkunde
Natuurkunde
Onderwijsgevende wiskunde secundair onderwijs
Resultaten van afgestudeerden
Sectie latijn
Sectie latijn-wiskunde-wetenschappen
Steun bij het aannemen van afgestudeerden
Wis-en natuurkundige sectie
Wiskunde

Traduction de «afgestudeerden in wiskunde » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
docent wiskunde voortgezet onderwijs | docente wiskunde voortgezet onderwijs | leerkracht wiskunde voortgezet onderwijs | onderwijsgevende wiskunde secundair onderwijs

professeure de mathématiques | professeur de mathématiques | professeur de mathématiques/professeure de mathématiques


lector wiskunde | docent wiskunde hoger onderwijs | docente wiskunde hoger onderwijs

enseignant-chercheur en mathématiques | enseignant-chercheur en mathématiques/enseignante-chercheuse en mathématiques | enseignante-chercheuse en mathématiques


arbeidsmarktsucces van afgestudeerden | resultaten van afgestudeerden

devenir des diplômés | parcours des diplômés


natuurkunde | sectie latijn | sectie latijn-wiskunde-wetenschappen | wis-en natuurkundige sectie | wiskunde

section latin-mathématiques-sciences


Competenties waarover afgestudeerden moeten beschikken (élément) | Eindtermen (élément)

compétences terminales


steun bij het aannemen van afgestudeerden

aide à l'embauche de jeunes diplos




wiskunde [ geometrie | meetkunde ]

mathématiques [ géométrie ]
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
- Groter aantal instromers in de studierichtingen wiskunde, exacte wetenschappen en techniek (hoger secundair en tertiair onderwijs, naar gender)- Groter aantal afgestudeerden in wiskunde, exacte wetenschappen en techniek, naar gender- Groter aantal wetenschappers en technici in de maatschappij, naar gender- Groter aantal gekwalificeerde docenten in wiskunde, exacte wetenschappen en techniek (secundair onderwijs)

- Augmentation du nombre des inscriptions dans les filières mathématiques, scientifiques et technologiques (niveaux avancés du secondaire supérieur et 3e cycle, par sexe),- augmentation du nombre des diplômés en mathématiques, en sciences et en technologie, par sexe,- augmentation du nombre de scientifiques et d'ingénieurs dans la société, par sexe,- augmentation du nombre d'enseignants qualifiés dans les domaines des mathématiques, des sciences et des technologies (niveau secondaire).


- Tegen 2010 hebben alle lidstaten het onevenwicht tussen het aantal vrouwelijke en mannelijke afgestudeerden in wiskunde, exacte wetenschappen en technologie minstens gehalveerd en tevens gezorgd voor een algemene significante stijging van het totale aantal afgestudeerden in vergelijking met het jaar 2000.

- Pour 2010, tous les États membres devraient au moins réduire de moitié le déséquilibre hommes-femmes parmi les diplômés dans les domaines de: mathématiques, sciences et technologie en assurant une augmentation significative du nombre total des diplômés, comparé avec celui de 2000.


Landen die over relatief veel afgestudeerden op deze gebieden beschikken, zoals Frankrijk, Ierland, Finland en het VK, zouden tegen 2010, indien de huidige trends aanhouden, een niveau hebben bereikt dat hoger ligt dan 20 afgestudeerden in wiskunde, exacte wetenschappen en technologie per 1000 inwoners.

Si les tendances se poursuivent, les pays qui ont des pourcentages relativement élevés de diplômés dans ces domaines, tels que la France, l'Irlande, la Finlande et le Royaume-Uni, atteindraient d'ici 2010 un niveau de plus de 20 diplômés en mathématiques, en sciences et en technologie pour 1000 habitants.


­ De sectoren waarin men het moeilijkst jonge of minder jonge afgestudeerden vindt, zijn natuurwetenschappen en wiskunde.

­ Les secteurs où il est le plus difficile de trouver des diplômés jeunes ou moins jeunes sont les sciences physiques, mathématiques.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
­ De sectoren waarin men het moeilijkst jonge of minder jonge afgestudeerden vindt, zijn natuurwetenschappen en wiskunde.

­ Les secteurs où il est le plus difficile de trouver des diplômés jeunes ou moins jeunes sont les sciences physiques, mathématiques.


Om het aantal studenten dat een hogere ingenieursopleiding volgt op te drijven, is het in de eerste plaats belangrijk om het aantal afgestudeerden in wiskunde, wetenschappen en technologie (“Mathematics, science and technology” of MST) te doen toenemen.

Pour accroître le nombre d’étudiants du troisième cycle dans les filières d’ingénierie, il est important d’augmenter, dans un premier temps, le nombre de diplômés en mathématiques, sciences et technologies (MST).


Daarom heeft de Commissie een benchmark voorgesteld die in mei 2003 door de Raad Onderwijs is goedgekeurd, om tegen 2010 het aantal afgestudeerden in wiskunde, exacte vakken en technologie met vijftien procent te doen toenemen en het gebrek aan evenwicht tussen mannen en vrouwen te verminderen.

C’est la raison pour laquelle la Commission a proposé d’établir un point de référence, adopté par le Conseil européen en mai 2003, qui vise à «augmenter de 15 % le nombre d’étudiants diplômés en mathématiques, sciences et technologies» et à «réduire le déséquilibre entre les hommes et les femmes» à l’horizon 2010.


Naar aanleiding van dit werkprogramma hechtte de Raad Onderwijs in mei 2003 zijn goedkeuring aan een Europese benchmark: het totale aantal afgestudeerden in wiskunde, exacte vakken en technologie in de Europese Unie moet in 2010 met ten minste 15 procent zijn gestegen, terwijl tegelijkertijd het gebrek aan evenwicht tussen mannen en vrouwen moet verminderen.

À la suite de ce programme de travail, le Conseil «Éducation» a adopté en mai 2003 un objectif européen: accroître d’au moins 15% le nombre total de diplômés en mathématiques, en science et en technologie dans l’Union européenne d’ici 2010 et parallèlement diminuer le déséquilibre des sexes.


Hoewel de Europese Unie relatief meer afgestudeerden in wiskunde, exacte wetenschappen en technologie (circa 550 000 per jaar) aflevert dan de Verenigde Staten (370 000) en Japan (240 000), kiezen veel minder afgestudeerden voor een loopbaan in het onderzoek.

Bien que l'Union européenne produise relativement plus de diplômés en mathématiques, en sciences et en technologie (environ 550 000 par an) que les États-Unis (370 000) et le Japon (240 000), ils sont beaucoup moins nombreux à opter pour une carrière dans la recherche.


Tegen 2010 moeten alle lidstaten het gebrek aan evenwicht tussen het aantal vrouwelijke en mannelijke afgestudeerden in wiskunde, exacte wetenschappen en technologie minstens halveren en zorgen voor een significante stijging van het aantal afgestudeerden in vergelijking met het jaar 2000.

Pour 2010, tous les États membres devraient au moins réduire de moitié le déséquilibre hommes-femmes parmi les diplômés dans les domaines des mathématiques, des sciences et de la technologie en assurant une augmentation significative du nombre total des diplômés, comparé avec celui de 2000.


w