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Administratieve klacht
Beroep in administratieve zaken
Bezwaar langs hiërarchische weg
Commissie voor financiële en administratieve zaken
Groep administratieve zaken en protocol GBVB
Vormloze aanvechting

Vertaling van "administratieve zaken taalgebruik " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
beroep in administratieve zaken [ administratieve klacht | bezwaar langs hiërarchische weg | vormloze aanvechting ]

recours administratif [ réclamation administrative | recours gracieux | recours hiérarchique ]


Commissie voor financiële en administratieve zaken

Comité des finances et de l’administration | comité financier et administratif


Europese Overeenkomst inzake het verkrijgen in het buitenland van inlichtingen en bewijs op het gebied van administratieve zaken

Convention européenne sur l'obtention à l'étranger d'informations et de preuves en matière administrative


Groep administratieve zaken en protocol GBVB

Groupe Affaires administratives et protocole PESC
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
betrekking tussen overheid en burger Hoofdstedelijk Gewest Brussels taalgebruik overheidsadministratie beroep in administratieve zaken Vaste Commissie voor Taaltoezicht

relation administration-administré Région de Bruxelles-Capitale emploi des langues administration publique recours administratif Commission permanente de contrôle linguistique


De voorzitter van het stembureau die niet in de mogelijkheid is om de kiezer aan te spreken of in te lichten in de taal die de wet voorziet in het kader van de betrekkingen tussen de lokale diensten en de particulieren, moet een secretaris aanduiden die hem terzake kan bijstaan (artikel 49 van de wetten op het taalgebruik in administratieve zaken, gecoördineerd op 18 juli 1966).

Le président du bureau de vote qui n'est toutefois pas à même de s'adresser aux électeurs ou de les renseigner dans les langues dont la loi impose l'usage dans les rapports des services locaux avec les particuliers, doit désigner un secrétaire qui peut l'assister à cet égard (art. 49 des lois sur l'emploi des langues en matière administrative, coordonnées le 18 juillet 1966).


3° voldoen aan de wettelijke voorschriften betreffende het taalgebruik in administratieve zaken;

3° répondre aux exigences légales en matière d'emploi des langues en matière administrative;


De voorzitter van het stembureau die niet in de mogelijkheid is om de kiezer aan te spreken of in te lichten in de taal die de wet voorziet in het kader van de betrekkingen tussen de lokale diensten en de particulieren, moet een secretaris aanduiden die hem ter zake kan bijstaan (art. 49 van de wetten op het taalgebruik in administratieve zaken, gecoördineerd op 18 juli 1966).

Le président du bureau de vote qui n'est toutefois pas à même de s'adresser aux électeurs ou de les renseigner dans les langues dont la loi impose l'usage dans les rapports des services locaux avec les particuliers, doit désigner un secrétaire qui peut l'assister à cet égard (art. 49 des lois sur l'emploi des langues en matière administrative, coordonnées le 18 juillet 1966).


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Uit het voorgaande blijkt dat de dienst « Belastingen — Auto's — Brussel », behoudens de uitzonderlijke gevallen waarin zich materiële fouten zouden voordoen, volkomen in overeenstemming handelt met de samengestelde wetten betreffende het taalgebruik in administratieve zaken (koninklijk besluit van 18 juli 1966, Belgisch Staatsblad van 2 augustus 1966).

À l'exception de rares cas, où sa faute matérielle est prouvée, le service « Contributions — Autos — Bruxelles » répond tout a fait au sens des lois coordonnées sur l'emploi des langues en matières administratives (arrêté royal du 18 juillet 1966, Moniteur belge du 2 août 1966).


De voorzitter van het stembureau die niet in de mogelijkheid is om de kiezer aan te spreken of in te lichten in de taal die de wet voorziet in het kader van de betrekkingen tussen de lokale diensten en de particulieren, moet een secretaris aanduiden die hem ter zake kan helpen (Art.49 van de wetten op het taalgebruik in administratieve zaken, gecoördineerd op 18 juli 1966 - gemeenten met speciale taalregeling en de gemeenten in Brussel-Hoofdstad, die tweetalig zijn).

Toutefois, le Président du bureau de vote qui n'est pas à même de s'adresser aux électeurs ou de les renseigner dans les langues dont la loi impose l'usage, dans les rapports des services locaux avec les particuliers, doit désigner un secrétaire qui peut l'assister à cet égard (art. 49 des lois sur l'emploi des langues en matière administrative, coordonnées le 18 juillet 1966 - communes à statut linguistique spécial et communes bilingues de la Région de Bruxelles-Capitale).


De voorzitter van het stembureau die niet in de mogelijkheid is om de kiezer aan te spreken of in te lichten in de taal die de wet voorziet in het kader van de betrekkingen tussen de lokale diensten en de particulieren, moet een secretaris aanduiden die hem ter zake kan helpen (Art.49 van de wetten op het taalgebruik in administratieve zaken, gecoördineerd op 18 juli 1966 - gemeenten met speciale taalregeling en de gemeenten in Brussel-Hoofdstad, die tweetalig zijn).

Le président du bureau de vote qui n'est toutefois pas à même de s'adresser aux électeurs ou de les renseigner dans les langues dont la loi impose l'usage dans les rapports des services locaux avec les particuliers, doit désigner un secrétaire qui peut l'assister à cet égard (art. 49 des lois sur l'emploi des langues en matière administrative, coordonnées le 18 juillet 1966 - communes à statut spécial et communes bilingues de la Région de Bruxelles-Capitale).


5. wat het aantal kandidaten van niveau 1 is dat geslaagd is in het mondeling examen, zoals dat beschreven wordt in artikel 9, § 1 van het koninklijk besluit van 8 maart 2001, dat de voorwaarden vastlegt voor het uitreiken van de certificaten voor talenkennis die voorzien zijn in artikel 53 van de wetten over het taalgebruik in administratieve zaken, en dat in verhouding tot het aantal kandidaten dat per jury en per halve dag aanwezig was tijdens de laatste drie sessies.

5. le nombre de candidats de niveau 1 ayant réussi l'examen oral tel que prévu par l'article 9, § 1 , de l'arrêté royal du 8 mars 2001 fixant les conditions de délivrance des certificats de connaissances linguistiques prévus à l'article 53 des lois sur l'emploi des langues en matière administrative par rapport au nombre de candidats présents par jury et par demi-journée lors des trois dernières sessions ?


Is het raadzaam de selectiecommissie te laten voorzitten door de gedelegeerd bestuurder van Selor als die zijn kennis van de tweede landstaal niet heeft bewezen zoals de gecoördineerde wetten op het taalgebruik in administratieve zaken dat voorschrijven, zelfs als hij wordt bijgestaan door een wettelijk tweetalige?

Est-il opportun de confier la présidence d'une commission de sélection à l'administrateur délégué du Selor lorsque ce dernier n'a pas prouvé sa connaissance de la seconde langue nationale conformément au prescrit des lois coordonnées sur l'emploi des langues en matière administrative, même s'il est assisté d'un bilingue légal ?


De VCT zegt hierover: `De aanzienlijke vertraging wat de uitvoering van artikel 43ter, §7 van de gecoördineerde wetten op het taalgebruik in administratieve zaken is verbijsterend. Er moet dringend een oplossing worden gevonden die de geest van de wet, namelijk het taalluik van de Copernicus-hervorming, verzoent met een politieke consensus die in de schoot van de Ministerraad afwezig is sinds 2007'.

La Commission permanente de contrôle linguistique exige pourtant une solution urgente conciliant l'esprit de la loi, c'est-à-dire le volet linguistique de la réforme Copernic, et le consensus politique que le Conseil des ministres ne parvient pas à dégager depuis 2007.




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Date index: 2023-09-23
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