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ACS-landen
ACS-staten
Humanitaire hulp aan derde landen
Werkgroep Handelsbetrekkingen tussen ACS-landen
Werkgroep intra-ACS-handel

Vertaling van "acs-landen is ermee " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
Werkgroep intra-ACS-handel | Werkgroep over de onderlinge handel tussen de ACS-landen

groupe de travail sur le commerce intra-ACP




Humanitaire hulp aan derde landen(ACS-landen)

Aide humanitaire aux pays tiers(Afrique,Caraïbes,Pacifique)


Werkgroep Handelsbetrekkingen tussen ACS-landen

Groupe de travail Echanges intra-ACP
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
9. neemt kennis van de herziene partnerschapsovereenkomst tussen de EU en de ACS-landen (Overeenkomst van Cotonou), die sinds 1 november 2010 voorlopig wordt toegepast; spoort de Commissie aan om dringend een uitvoerig debat op gang te brengen over de prioriteiten, de structuur en de voorwaarden van de samenwerking tussen de EU en de ACS-landen na 2020; herinnert eraan dat het Parlement al jaren pleit voor de opneming van het EOF in de begroting van de Unie teneinde de procedures te vereenvoudigen, de coördinatie van de steuninstrumenten van de Unie te verbeteren en het toezicht door het Parlement te versterken, wat zou leiden tot meer ...[+++]

9. prend acte de l'accord de partenariat révisé ACP-UE (accord de Cotonou), appliqué provisoirement depuis le 1 novembre 2010; engage la Commission à organiser au plus vite un débat d'ensemble sur les priorités, l'architecture et les modalités de la coopération ACP-UE après 2020; rappelle que le Parlement est depuis longtemps favorable à l'intégration du FED dans le budget de l'Union afin de simplifier les procédures, de permettre une meilleure coordination des instruments d'assistance de l'Union et d'accroître le contrôle parlementaire, et de faire en sorte, par conséquent, que les dépenses de développement dans les pays ACP soient pl ...[+++]


S. stelt vast dat artikel 37, § 6, van het Akkoord van Cotonou bepaalt dat de ACS-landen het recht hebben om alternatieven voor de EPA's in overweging te nemen; stelt vast dat artikel 37, § 6, van het Akkoord van Cotonou bepaalt dat ACS-landen die geen EPA willen sluiten alternatieven in overweging mogen nemen; dat tot nog toe geen enkel ACS-land te kennen heeft gegeven dat het geen EPA wil sluiten, maar dat de ACS-landen de Commissie desondanks hebben gevraagd om alternatieven uit te werken zodat ze een volwaardige keuze hebben;

S. Considérant que, selon l'article 37, paragraphe 6, de l'Accord de Cotonou, les États ACP sont en droit d'envisager des alternatives aux APE; considérant que, selon l'article 37, paragraphe 6, de l'Accord de Cotonou, les États ACP qui ne souhaitent pas conclure un APE sont en droit d'envisager des alternatives aux APE; que jusqu'à ce jour, aucun pays ACP n'a indiqué qu'il ne souhaitait pas conclure un APE, mais que les ACP ont toutefois demandé à la Commission d'élaborer des alternatives pour qu'ils aient un choix effectif;


Met het oog op goed beheer van de overheidsfinanciën in de ACS-landen voorziet artikel 33 (3) c in maatregelen teneinde : de belastingopbrengsten van de ACS-landen te vergroten, met volledige inachtneming van de soevereiniteit van de ACS-landen ter zake; hun capaciteiten inzake het beheer van de overheidsfinanciën te versterken; de deelname aan internationale structuren en processen voor fiscale samenwerking te bevorderen en de toepassing van de beginselen van transparantie en informatie-uitwisseling te ondersteunen.

Afin de développer une bonne gouvernance en matière fiscale dans les pays ACP, l'article 33 (3) c, prévoit des mesures: pour accroître les recettes fiscales des pays ACP tout en respectant pleinement leur souveraineté dans ce domaine; pour renforcer leurs capacités en matières de gestion des finances publiques; pour promouvoir leur participation aux structures et mécanismes de coopération fiscale internationale; et pour soutenir la mise en œuvre des principes de transparence et d'échange d'information.


Gedurende verschillende tientallen jaren hebben de ACS-landen preferentieel toegang gehad tot de Europese markt, maar die situatie werd verondersteld periodiek het onderwerp te zijn van een toestemming vanwege de Wereldhandelsorganisatie (een « vrijstelling »), aangezien de voorrang van de ACS-landen discriminerend kon worden genoemd ten opzichte van de andere ontwikkelingslanden die geen ACS-landen zijn.

Pendant plusieurs décennies, les pays ACP ont eu accès préférentiel au marché européen, mais cet arrangement était considéré comme exigeant une autorisation périodique de la part des membres de l'Organisation mondiale du commerce (OMC) (une « dérogation ») puisque les préférences ACP étaient jugées discriminatoires à l'égard des autres pays en développement (non ACP).


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A. stelt vast dat de Overeenkomst van Cotonou gesloten is om de economische, culturele en sociale ontwikkeling van de ACS-landen te bevorderen en te versnellen, om bij te dragen tot de vrede en de veiligheid en tot een politiek stabiele en democratische omgeving, en dat het EU-ACS-partnerschap erop gericht is om de armoede te verminderen en op termijn uit te roeien, in overeenstemming met de doelstellingen van de duurzame ontwikkeling en de geleidelijke integratie van de ACS-landen in de wereldeconomie;

A. Considérant que l'Accord de Cotonou a été conclu en vue de « promouvoir et d'accélérer le développement économique, culturel et social des États ACP, de contribuer à la paix et à la sécurité et de promouvoir un environnement politique stable et démocratique », et que le partenariat UE-ACP est centré sur l'objectif de réduction et, à terme, d'éradication de la pauvreté, en cohérence avec les objectifs du développement durable et d'une intégration progressive des pays ACP dans l'économie mondiale;


A. stelt vast dat het Akkoord van Cotonou gesloten is om de economische, culturele en sociale ontwikkeling van de ACS-landen te bevorderen en te versnellen, om bij te dragen tot de vrede en de veiligheid en tot een politiek stabiele en democratische omgeving, en dat het EU-ACS-partnerschap erop gericht is om de armoede te verminderen en op termijn uit te roeien, in overeenstemming met de doelstellingen van de duurzame ontwikkeling en de geleidelijke integratie van de ACS-landen in de wereldeconomie;

A. Considérant que l'Accord de Cotonou a été conclu en vue de « promouvoir et d'accélérer le développement économique, culturel et social des États ACP, de contribuer à la paix et à la sécurité et de promouvoir un environnement politique stable et démocratique », et que le partenariat UE-ACP est centré sur l'objectif de réduction et, à terme, d'éradication de la pauvreté, en cohérence avec les objectifs du développement durable et d'une intégration progressive des pays ACP dans l'économie mondiale;


Ermee rekening houdend dat ACS-landen EU-hulp kunnen krijgen uit de algemene begroting van de Europese Unie en uit het Europees Ontwikkelingsfonds, verklaren de drie instellingen dat bij de uitvoering van de snelleresponsfaciliteit voor maatregelen tegen de scherpe stijging van de voedselprijzen in de ontwikkelingslanden (hierna de "voedselfaciliteit") bijzondere aandacht moet worden besteed aan de coördinatie van hulp uit deze diverse bronnen, teneinde synergieën en mogelijke resultaten te maximaliseren.

Compte tenu du fait que les pays ACP pourraient bénéficier de l'aide de l'Union provenant tant du budget général de l'Union que du Fonds européen de développement, les trois institutions déclarent que, lors de la mise en œuvre de la facilité de réponse rapide à la flambée des prix alimentaires dans les pays en développement (ci-après dénommée "facilité alimentaire"), il convient d'accorder une attention particulière à la coordination de l'aide provenant de ces diverses sources afin d'obtenir la meilleure synergie et les meilleurs résultats.


Niettemin stemden de ACS-landen ermee in de herziene overeenkomst te ondertekenen omdat in Bijlage I bis wordt gesteld dat "de Europese Unie haar steuninspanningen ten gunste van de ACS-landen handhaaft op tenminste hetzelfde peil als dat van het 9e EOF, resterende bedragen van eerdere fondsen niet inbegrepen; hieraan worden toegevoegd, op basis van de schattingen van de Gemeenschap: het effect van de inflatie, de groei in de Europese Unie en de uitbreiding met tien nieuwe lidstaten".

Cependant, les pays d'Afrique, des Caraïbes et du Pacifique (pays ACP) ont accepté de signer l'accord révisé parce que la nouvelle annexe I bis sur le cadre financier pluriannuel de coopération stipule: "L'Union européenne maintiendra, pour la nouvelle période, son effort d'aide aux États ACP au moins au même niveau que le 9 FED hors reliquats auquel il convient d'ajouter, sur base des estimations communautaires, les effets de l'inflation, de la croissance au sein de l'Union européenne et de l'élargissement de celle-ci aux dix nouveaux États membres en 2004".


- (EN) De Commissie is van mening dat de Overeenkomst van Cotonou tussen de EU en de 77 ACS-landen een kader is dat reële mogelijkheden biedt om de humane en sociale aspecten van deze praktijken aan te pakken door middel van politieke dialoog en ondersteuning van goed bestuur in de ACS-landen. Hetzelfde geldt voor het element van corruptie dat ermee verbonden kan zijn.

- (EN) La Commission pense que le cadre de l’accord de Cotonou passé entre l’UE et les 77 pays ACP donne de réelles occasions d’aborder les aspects humains et sociaux de cette activité, ainsi que le facteur de corruption qui lui est peut-être associé, grâce à un dialogue politique et un soutien à la bonne gouvernance dans les pays ACP.


2. stelt vast dat de totstandbrenging van vrijhandelszones tussen de EU en verschillende regio's in de ACS-landen de economische samenwerking tussen de ACS-landen kan versterken en zal bijdragen tot de ontwikkeling van hun economie, neemt dan ook met voldoening kennis van het voorstel van de Commissie dat de ACS-landen de behandeling die de EU geniet vooruitlopend op liberalisering van de handel met de EU automatisch ook laten gelden voor alle overige ACS-landen die deelnemen aan een partnerschapsovereenkomst,

2. observe que la création de zones de libre échange entre l'UE et différentes régions ACP renforcera la coopération économique entre les Etats ACP et contribuera à leur développement économique, et se félicite de la proposition de la Commission visant à ce que les pays ACP étendent automatiquement le traitement accordé à la CE à tous les autres partenaires ACP-APE en anticipant la libéralisation des échanges commerciaux avec l'UE;




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Date index: 2025-09-11
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