Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aardrijkskunde onderwijzen
Amoreel
Antisociaal
Antropofobie
Antropogeografie
Asociaal
Cultuurschok
Docente aardrijkskunde secundair onderwijs
Docente aardrijkskunde voortgezet onderwijs
Economische aardrijkskunde
Economische geografie
Fysische aardrijkskunde
Geografie onderwijzen
Hospitalisme bij kinderen
Klanten aantrekken via sociale media
Leerkracht aardrijkskunde voortgezet onderwijs
Marketingtechnieken voor sociale media
Mens-aardrijkskunde
Mensaardrijkskunde
Menselijke aardrijkskunde
Natuurkundige aardrijkskunde
Neventerm
Onderwijsgevende aardrijkskunde secundair onderwijs
Politieke geografie
Psychopathisch
Rouwreactie
Sociale angst
Sociale neurose
Sociale-mediamarketingtechnieken
Sociale-mediastrategie
Sociopathisch
Staatkundige aardrijkskunde

Traduction de «aardrijkskunde en sociale » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
docente aardrijkskunde secundair onderwijs | docente aardrijkskunde voortgezet onderwijs | leerkracht aardrijkskunde voortgezet onderwijs | onderwijsgevende aardrijkskunde secundair onderwijs

professeur d’histoire géographie/professeure d’histoire géographie | professeur d’histoire géographique | professeur de géographie/professeure de géographie | professeure de géographie


fysische aardrijkskunde | Natuurkundige aardrijkskunde

Géographie physique


antropogeografie | mensaardrijkskunde | mens-aardrijkskunde | menselijke aardrijkskunde

géographie humaine


Omschrijving: Angst voor kritische beoordeling door anderen die leidt tot vermijding van sociale situaties. Ernstiger sociale-fobieën gaan doorgaans gepaard met weinig zelfwaardering en angst voor kritiek. Zij kunnen worden gepresenteerd als klachten over blozen, trillende handen, misselijkheid of aandrang tot plassen, terwijl de patiënt er soms van overtuigd is dat een van deze secundaire uitingen van zijn angst het primaire probleem is. De symptomen kunnen de intensiteit aannemen van paniekaanvallen. | Neventerm: | antropofobie | sociale angst | sociale neurose

Définition: Crainte d'être dévisagé par d'autres personnes, entraînant un évitement des situations d'interaction sociale. Les phobies sociales envahissantes s'accompagnent habituellement d'une perte de l'estime de soi et d'une peur d'être critiqué. Les phobies sociales peuvent se manifester par un rougissement, un tremblement des mains, des nausées ou un besoin urgent d'uriner, le patient étant parfois convaincu que l'une ou l'autre de ces manifestations secondaires constitue le problème primaire. Les symptômes peuvent évoluer vers des attaques de panique. | Anthropophobie Névrose sociale


politieke geografie | staatkundige aardrijkskunde

géographie politique


aardrijkskunde onderwijzen | geografie onderwijzen

enseigner la géographie


economische geografie [ economische aardrijkskunde ]

géographie économique


Omschrijving: Toestanden van subjectieve spanning en emotionele ontregeling die doorgaans het sociaal functioneren en optreden belemmeren en ontstaan in de periode van aanpassing aan een belangrijke levensverandering of stressveroorzakende levensgebeurtenis. De stressveroorzakende factor kan de samenhang van iemands sociale netwerk aangetast hebben (sterfgeval, scheiding) of sociale steun en waarden in groter verband (migratie, vluchtelingenstatus) of vertegenwoordigde een belangrijke ontwikkelingsstap of crisis (naar school gaan, ouder worden, falen in het bereiken van een dierbaar persoonlijk doel, pensionering). Individuele predisposi ...[+++]

Définition: Etat de détresse et de perturbation émotionnelle, entravant habituellement le fonctionnement et les performances sociales, survenant au cours d'une période d'adaptation à un changement existentiel important ou un événement stressant. Le facteur de stress peut entraver l'intégrité de l'environnement social du sujet (deuil, expériences de séparation) ou son système global de support social et de valeurs sociales (immigration, statut de réfugié); ailleurs, le facteur de stress est en rapport avec une période de transition ou de crise au cours du développement (scolarisation, naissance d'un enfant, échec dans la poursuite d'un b ...[+++]


Omschrijving: Een persoonlijkheidsstoornis die wordt gekenmerkt door veronachtzaming van sociale plichten en botte onverschilligheid voor de gevoelens van anderen. Er bestaat een uitgesproken verschil tussen het gedrag en de heersende sociale normen. Het gedrag kan niet gemakkelijk worden bijgestuurd door slechte ervaringen, inclusief bestraffing. Er bestaat een geringe frustratietolerantie en een lage agressiedrempel, onder meer leidend tot geweld; er is een neiging de schuld bij anderen te leggen of geloofwaardig klinkende rationalisaties te geven voor het gedrag waardoor de betrokkene in conflict komt met de gemeenschap. | Neventerm: ...[+++]

Définition: Trouble de la personnalité caractérisé par un mépris des obligations sociales et une indifférence froide pour autrui. Il y a un écart considérable entre le comportement et les normes sociales établies. Le comportement n'est guère modifié par les expériences vécues, y compris par les sanctions. Il existe une faible tolérance à la frustration et un abaissement du seuil de décharge de l'agressivité y compris de la violence; il y a une tendance à blâmer autrui ou à justifier un comportement amenant le sujet à entrer en conflit avec la société par des rationalisations plausibles. | Personnalité:amorale | antisociale | asociale | ...[+++]


klanten aantrekken via sociale media | sociale-mediastrategie | marketingtechnieken voor sociale media | sociale-mediamarketingtechnieken

techniques de marketing des médias sociaux
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Art. 8. De overkoepelende werkgroep belast met de « Menswetenschappen : geschiedenis, aardrijkskunde' en economische en sociale wetenschappen » bedoeld in artikel 60septies, § 1, van het decreet van 24 juli 1997, zoals gewijzigd bij het decreet van 23 november 2017, bestaat uit :

Art. 8. Le groupe de travail faîtier portant sur les « Sciences humaines : histoire, géographie et sciences économiques et sociales » visé à l'article 60septies, § 1, du décret du 24 juillet 1997, tel que modifié par le décret du 23 novembre 2017, comprend :


- Een overkoepelende werkgroep voor de menswetenschappen, waaronder de eerste sensibilisering voor menswetenschappen die de tijd van de plenaire vergadering en het werk in drie subgroepen zal doen afwisselen, inzonderheid een subgroep geschiedenis, een subgroep aardrijkskunde en een subgroep economische en sociale wetenschappen;

- Un GT faîtier pour les sciences humaines, dont l'éveil aux sciences humaines, qui alternera les moments de réunion plénière et le travail en trois sous-groupes distincts, à savoir un sous-groupe histoire, un sous-groupe géographie et un sous-groupe sciences économiques et sociales;


- vier verplichte vakken : Frans (3 uur), sociale en economische opleiding (2 uur), wetenschappelijke opleiding (2 uur), opleiding geschiedenis en aardrijkskunde (2 uur).

- quatre matières obligatoires : français (3h), formation sociale et économique (2h), formation scientifique (2h), formation historique et géographique (2h).


- een vak te kiezen uit : Frans (5 uur), wiskunde (4 uur), wetenschappen (3 uur), moderne taal I (4 uur) (Nederlands, Duits, Engels), economische wetenschappen (4 uur), sociale wetenschappen (4 uur), Latijn (4 uur), opleiding geschiedenis en aardrijkskunde (3 uur).

- une matière à choisir parmi : français (5h), mathématique (4h), sciences (3h), langue moderne I (4h) (néerlandais, allemand, anglais), sciences économiques (4h), sciences sociales (4h), latin (4h), formation historique et géographique (3h).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Art. 9. Artikel 28 van het voornoemde decreet wordt vervangen door : « De ambten die de personeelsleden kunnen uitoefenen, zijn bevorderingsambten die gerangschikt worden als volgt : 1° Inspecteur : Inspecteur gewoon kleuteronderwijs; Inspecteur gewoon lager onderwijs; Inspecteur cursussen lichamelijke opvoeding in het gewoon lager onderwijs; Inspecteur cursussen tweede taal in het gewoon basisonderwijs; Inspecteur cursussen niet-confessionele zedenleer in het gewoon en gespecialiseerd lager onderwijs Inspecteur cursussen oude talen; Inspecteur cursussen Frans bij de lagere graad van het gewoon secundair onderwijs; Inspecteur cursussen Frans bij de hogere graad van het gewoon secundair onderwijs; Inspecteur cursussen Romaanse ...[+++]

Art. 9. L'article 28 du décret précité est remplacé par : « Les fonctions que peuvent exercer les membres du personnel sont des fonctions classées comme suit : 1° Inspecteur : 1. Inspecteur de l'enseignement maternel ordinaire; 2. Inspecteur de l'enseignement primaire ordinaire; 3. Inspecteur des cours d'éducation physique dans l'enseignement primaire ordinaire; 4. Inspecteur des cours de seconde langue dans l'enseignement fondamental ordinaire; 5. Inspecteur des cours de morale non confessionnelle dans l'enseignement primaire ordinaire et spécialisé; 6. Inspecteur des cours de langues anciennes; 7. Inspecteur des cours de français au degré inférieur de l'enseignement secondaire ordinaire; 8. Inspecteur des cours de français au degr ...[+++]


Art. 22. In artikel 11, C. Hoger secundair technisch onderwijs, 4. -leraar algemene vakken (aardrijkskunde, actuele problemen), Groep B, c), worden de woorden « GLSO aardrijkskunde, geschiedenis, sociale en economische wetenschappen, GLSO aardrijkskunde, geschiedenis, sociale wetenschappen, GLSO menswetenschappen : geschiedenis, aardrijkskunde, sociale wetenschappen » toegevoegd na het woord « letterkunde ».

Art. 22. A l'article 11, C. Enseignement technique secondaire supérieur, 4.- professeur de cours généraux (géographie, questions d'actualité), Groupe B, c), les mots " AESI géographie, histoire, sciences économiques et sociales, AESI géographie, histoire, sciences sociales, AESI sciences humaines : histoire, géographie, sciences sociales" sont ajoutés après le mot " littéraire" .


Voor de lagere secundaire beroepsscholen en -leergangen, wordt punt 1.2, a) aangevuld met Frans en zedenleer, Frans en godsdienst, Frans en Frans als vreemde taal, wiskunde, - aardrijkskunde, geschiedenis, economische en sociale wetenschappen, - aardrijkskunde, geschiedenis, sociale wetenschappen-, - menswetenschappen : geschiedenis, aardrijkskunde, sociale wetenschappen, wiskunde-zedenleer, wiskunde-godsdienst, - biologie, scheikunde, natuurkunde-, wetenschappen : biologie, scheikunde, natuurkunde.

Aux écoles et cours professionnels secondaires inférieurs, le point 1.2., a), est complété par français et morale, français et religion, français et français langue étrangère, mathématique, - géographie, histoire, sciences économiques et sociales-, - géographie, histoire, sciences sociales-, - sciences humaines : histoire, géographie, sciences sociales-, mathématique-morale, mathématique-religion, - biologie, chimie, physique -, sciences : biologie, chimie, physique.


Art. 27. In artikel 10, § 1, wordt de lijst van de specialiteiten aangevuld met de volgende specialiteiten : Frans en zedenleer, Frans en godsdienst, Frans en Frans als vreemde taal, -aardrijkskunde, geschiedenis, economische en sociale wetenschappen-, aardrijkskunde, geschiedenis, sociale wetenschappen-, -menswetenschappen : geschiedenis, aardrijkskunde, sociale wetenschappen-, wiskunde, wiskunde-zedenleer, wiskunde-godsdienst, handel, -biologie, scheikunde, natuurkunde-, wetenschappen : biologie, scheikunde, natuurkunde, -economische wetenschappen en t ...[+++]

Art. 27. A l'article 10, § 1, la liste des spécialités est complétée par les spécialités suivantes : français et morale, français et religion, français et français langue étrangère, -géographie, histoire, sciences économiques et sociales-, -géographie, histoire, sciences sociales-, -sciences humaines : histoire, géographie, sciences sociales-, mathématique, mathématique-morale, mathématique- religion, commerce, -biologie, chimie, physique-, sciences : biologie, chimie, physique, -sciences économiques et sciences économiques appliquées-.


Art. 8. In artikel 10, § 1, wordt de lijst van de specialiteiten aangevuld met de volgende specialiteiten : Frans en zedenleer, Frans en godsdienst, Frans en Frans als vreemde taal, -aardrijkskunde, geschiedenis, economische en sociale wetenschappen-, -aardrijkskunde, geschiedenis, sociale wetenschappen-, -menswetenschappen : geschiedenis, aardrijkskunde, sociale wetenschappen-, wiskunde, wiskunde-zedenleer, wiskunde-godsdienst, handel, biologie, scheikunde, natuurkunde, wetenschappen : -biologie, scheikunde, natuurkunde, -economische wetenschappen en to ...[+++]

Art. 8. A l'article 10, § 1, la liste des spécialités est complétée par les spécialités suivantes : français et morale, français et religion, français et français langue étrangère, -géographie, histoire, sciences économiques et sociales-, -géographie, histoire, sciences sociales-, -sciences humaines : histoire, géographie, sciences sociales-, mathématique, mathématique-morale, mathématique- religion, commerce, -biologie, chimie, physique-, sciences : biologie, chimie, physique, -sciences économiques et sciences économiques appliquées.


Programma's op dit niveau zijn gewoonlijk opgezet op eenheids- of projectbasis, teneinde kinderen degelijk basisonderwijs in lezen, schrijven en rekenen te geven, naast een basiskennis van andere vakken zoals geschiedenis, aardrijkskunde, natuurwetenschappen, sociale wetenschappen, kunst en muziek.

Les programmes à ces niveaux s'articulent normalement autour d'une unité ou d'un projet qui visent à donner aux élèves un solide enseignement de base en lecture, en écriture et en mathématiques et des connaissances élémentaires dans d'autres matières telles que l'histoire, la géographie, les sciences naturelles, les sciences sociales, le dessin et la musique.


w