Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
BZV5
Biochemisch zuurstofverbruik gedurende vijf dagen
Chronische rugpijn gedurende meer dan 3 maand
Concentratie gedurende lange tijd behouden
Gebruikskosten van softwareproducten beheersen
Gedurende lange tijd geconcentreerd blijven
Kosten van softwareproducten evalueren
Krediet gedurende de dag
Neventerm
Softwareproducten aanschaffen
Traumatische neurose

Traduction de «aanvangsbegeleiding gedurende » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous
concentratie gedurende lange tijd behouden | gedurende lange tijd geconcentreerd blijven

rester concentré pendant de longues périodes


Omschrijving: Een stoornis die wordt gekenmerkt door geheugenstoornissen, leerproblemen en verminderd vermogen zich gedurende wat langere tijd op een taak te concentreren. Er is vaak een uitgesproken gevoel van geestelijke vermoeidheid wanneer geestelijke taken worden ondernomen en het leren van nieuwe dingen wordt subjectief als moeilijk ervaren, zelfs indien dit objectief met goed resultaat verloopt. Geen van deze symptomen is dermate ernstig dat een diagnose van hetzij dementie (F00-F03), hetzij delirium (F05.-) gesteld kan worden. Deze diagnose dient alleen gesteld te worden in verband met een gespecificeerde lichamelijke stoornis en ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


Omschrijving: De ziekte van Alzheimer is een primair degeneratieve hersenziekte van onbekende etiologie met karakteristieke neuropathologische en neurochemische kenmerken. De stoornis heeft doorgaans een sluipend begin en schrijdt langzaam maar zeker voort gedurende een periode van verscheidene jaren.

Définition: La maladie d'Alzheimer est une maladie cérébrale dégénérative primitive d'étiologie inconnue dont la neuropathologie et la neurochimie sont caractéristiques. Elle débute habituellement de façon insidieuse et progresse lentement mais régulièrement en quelques années.


hersenschudding met bewustzijnsverlies gedurende minder dan 1 uur

commotion avec perte de connaissance inférieure à 1h


chronische rugpijn gedurende meer dan 3 maand

douleur dorsale chronique d'une durée supérieure à trois mois


Omschrijving: Ontstaat als een verlate of verlengde reactie op een stressveroorzakende gebeurtenis of situatie (van korte of lange duur) van een buitengewoon bedreigende of catastrofale aard, die bij vrijwel iedereen grote angst zou veroorzaken. Predisponerende factoren, zoals persoonlijkheidstrekken (b.v. compulsieve, asthene) of een voorgeschiedenis van neurotische ziekte, kunnen de drempel voor de ontwikkeling van het syndroom verlagen of zijn verloop verergeren, maar zijn noodzakelijk noch voldoende om het optreden ervan te verklaren. Typische kenmerken zijn onder meer episoden van herhaald herleven van het trauma in zich opdringende gedachten ('flashbacks'), dromen of nachtmerries, die optreden tegen de onveranderlijke achtergrond van ...[+++]

Définition: Ce trouble constitue une réponse différée ou prolongée à une situation ou à un événement stressant (de courte ou de longue durée), exceptionnellement menaçant ou catastrophique et qui provoquerait des symptômes évidents de détresse chez la plupart des individus. Des facteurs prédisposants, tels que certains traits de personnalité (par exemple compulsive, asthénique) ou des antécédents de type névrotique, peuvent favoriser la survenue du syndrome ou aggraver son évolution; ces facteurs ne sont pas toutefois nécessaires ou suffisants pour expliquer la survenue du syndrome. Les symptômes typiques comprennent la reviviscence répétée de l'événement traumatique, dans des souvenirs envahissants ( flashbacks ), des rêves ou des cauchem ...[+++]


biochemisch zuurstofverbruik gedurende vijf dagen | BZV5 [Abbr.]

demande biochimique d'oxygène en cinq jours | DBO5 [Abbr.]


kwaliteit van leer beheren gedurende het productieproces

gérer la qualité du cuir tout au long du processus de production


gebruikskosten van softwareproducten beheersen | kosten van softwareproducten gedurende de levenscyclus evalueren | kosten van softwareproducten evalueren | softwareproducten aanschaffen

évaluer les coûts des logiciels


TRADUCTIONS EN CONTEXTE
3° de aanvangsbegeleiding gedurende het eerste jaar van beroepsuitoefening als leraar in het basisonderwijs, het gewoon secundair onderwijs en het buitengewoon, het secundair volwassenenonderwijs of het deeltijds kunstonderwijs.

3° à l'encadrement initial pendant la première année de l'exercice professionnel comme professeur dans l'enseignement fondamental, l'enseignement secondaire ordinaire et spécial, l'enseignement secondaire des adultes ou l'enseignement artistique à temps partiel.


Art. 7. Het aantal lestijden voor de aanvangsbegeleiding gedurende het eerste jaar van de beroepsuitoefening als leraar (K) in het basisonderwijs wordt op basis van de formule : K = (L / B) X C, waarbij :

Art. 7. Le nombre de périodes de cours pour l'encadrement initial pendant la première année de l'exercice professionnel comme professeur (K) dans l'enseignement fondamental est calculé sur la base de la formule : K = (L / B) X C, où :


Art. 10. Het aantal uren-leraar voor de aanvangsbegeleiding gedurende het eerste jaar van de beroepsuitoefening als leraar (K) in het gewoon secundair onderwijs wordt op basis van de formule :

Art. 10. Le nombre de périodes-professeur pour l'encadrement initial pendant la première année de l'exercice professionnel comme professeur (K) dans l'enseignement secondaire ordinaire est calculé sur la base de la formule :


Het resultaat na samenlegging van de middelen, toegekend aan scholen, centra of instellingen die behoren tot een samenwerkingsverband, wordt, gezamenlijk voor de uren toegekend voor de ondersteuning van de studenten en of cursisten tijdens de stage, de ondersteuning van de leraren-in-opleiding, de aanvangsbegeleiding gedurende het eerste jaar van de beroepsuitoefening als leraar en de overgedragen uren van het schooljaar 2008-2009, afgerond naar de hogere eenheid als het eerste cijfer na de komma 5 of meer is, zoniet vervallen de cijfers na de komma.

Le résultat de la totalisation des moyens attribués aux écoles, centres ou établissements appartenant à un partenariat, est, pour l'ensemble des heures attribuées pour le soutien aux étudiants et/ou apprenants pendant le stage, le soutien aux enseignants en formation, l'encadrement initial pendant la première année de l'exercice professionnel comme professeur et les périodes-professeur transférées de l'année scolaire 2008-2009, arrondi à l'unité supérieure si le premier chiffre après la virgule est égal ou supérieur à 5, sinon les chiffres après la virgule seront supprimés.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
3° Het budget, bestemd voor de aanvangsbegeleiding gedurende het eerste jaar van de beroepsuitoefening als leraar, vermeld in artikel 3, § 1, 3°, b), van het decreet of het budget dat tot stand komt na toepassing van artikel 3, § 2, van het decreet, wordt verdeeld over de vormen van onderwijs, vermeld in artikel 3, pro rata van het totale aantal lestijden, uren-leraar, lesuren of leraarsuren in de desbetreffende vorm van onderwijs, toegekend in het voorgaande schooljaar.

3° Le budget, destiné à l'encadrement initial pendant la première année de l'exercice professionnel comme professeur, visé à l'article 3, § 1, 3°, b) du décret ou le budget créé par application de l'article 3, § 2, du décret, est ventilé sur toutes les formes d'enseignement, visées à l'article 3, au prorata du nombre total de périodes de cours, de périodes-professeur, d'heures de cours, ou de périodes/enseignant dans la forme d'enseignement concernée, attribuées dans l'année scolaire précédente.


w