Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Aanbod
Aanbod aan arbeidskrachten
Aanbod tot mededinging
Aanpassing van het aanbod aan de vraag
Afstemming van het aanbod op de vraag
Beroepsonderwijs
Docent bedrijfskunde beroepsonderwijs
Docente bedrijfsadministratie beroepsonderwijs
Docente onthaal beroepsonderwijs
Hoger beroepsonderwijs
Inschrijving
Inschrijving op een aanbesteding
MBO
Middelbaar beroepsonderwijs
Onderwijsgevende bedrijfskunde beroepsonderwijs
Onderwijsgevende hotel beroepsonderwijs
Secundair beroepsonderwijs
Vakdocent bedrijfskunde beroepsonderwijs
Vakdocent design en toegepaste kunst beroepsonderwijs
Vakdocent onthaal beroepsonderwijs
Vakdocente hotel beroepsonderwijs
Vraag
Vraag en aanbod
Vraag naar arbeidskrachten

Vertaling van "aanbod van beroepsonderwijs " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
docent bedrijfskunde beroepsonderwijs | onderwijsgevende bedrijfskunde beroepsonderwijs | docente bedrijfsadministratie beroepsonderwijs | vakdocent bedrijfskunde beroepsonderwijs

professeur de gestion des entreprises (voie professionnelle)/professeure de gestion des entreprises (voie professionnelle) | professeure de gestion des entreprises de la voie professionnelle | professeur de gestion des entreprises (voie professionnelle) | professeur de gestion des entreprises de la voie professionnelle/professeure de gestion des entreprises de la voie professionnelle


leerkracht vormgeving en toegepaste kunst beroepsonderwijs | vakdocent design en toegepaste kunst beroepsonderwijs | vakdocent ontwerp en toegepaste kunst beroepsonderwijs | vakdocent vormgeving en toegepaste kunst beroepsonderwijs

enseignante d’arts appliqués de la voie professionnelle | enseignant d’arts appliqués de la voie professionnelle | enseignant d’arts appliqués de la voie professionnelle/enseignante d’arts appliqués de la voie professionnelle


docente onthaal beroepsonderwijs | onderwijsgevende hotel beroepsonderwijs | vakdocent onthaal beroepsonderwijs | vakdocente hotel beroepsonderwijs

professeur titulaire du CAPLP Hôtellerie-Restauration, option Service et Commercialisation/professeure titulaire du CAPLP Hôtellerie-Restauration, option Service et Commercialisation | professeure en hôtellerie | professeur en hôtellerie | professeur en hôtellerie/professeure en hôtellerie


vraag en aanbod [ aanbod | vraag ]

offre et demande [ demande | offre ]


hoger beroepsonderwijs | middelbaar beroepsonderwijs

enseignement professionnel agricole


middelbaar beroepsonderwijs | secundair beroepsonderwijs | MBO [Abbr.]

enseignement professionnel secondaire


aanpassing van het aanbod aan de vraag | afstemming van het aanbod op de vraag

adaptation de l'offre à la demande




vraag naar arbeidskrachten [ aanbod aan arbeidskrachten ]

besoin de main-d'œuvre [ besoin de main-d'oeuvre | demande de main-d'oeuvre | demande de main-d'œuvre | offre de main-d'oeuvre | offre de main-d'œuvre ]


inschrijving op een aanbesteding [ aanbod tot mededinging | inschrijving ]

soumission d'offres [ offre de concours ]
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
- het aanbod van beroepsonderwijs en –opleiding beter laten inspelen op de veranderende arbeidsmarktbehoeften, gebaseerd op planninginstrumenten in samenwerking met de sociale partners en de openbare diensten voor arbeidsvoorziening.

- rendre l’EFP plus réceptive à l’évolution des besoins du marché du travail sur la base d’outils prévisionnels en collaboration avec les partenaires sociaux et les services publics de l’emploi.


Om het aanbod van beroepsonderwijs- en –opleiding zo goed mogelijk op de arbeidsmarktbehoeften af te stemmen, moet meer gebruik worden gemaakt van verschillende vormen van beroepspraktijkvorming.

Pour améliorer au mieux l’adéquation entre l’EFP et les besoins du marché du travail, il convient d’intensifier le recours à différentes formes d’apprentissage par le travail.


Er moeten sectorale kwaliteitsnormen voor opleiding, ondersteund door kwaliteitsborgingsmechanismen en accreditatiesystemen voor beroepsonderwijs en ‑opleiding, worden ontwikkeld om het aanbod aan beroepsonderwijs en -opleiding beter op de behoeften van de arbeidsmarkt af te stemmen.

Il conviendrait d’élaborer des normes de qualité pour la formation sectorielle, étayées par des mécanismes d’assurance de la qualité et des systèmes d’accréditation dans l’enseignement et la formation professionnels (EFP), afin de mieux adapter l’offre d’EFP aux besoins du marché du travail.


Het aanbod aan beroepsonderwijs en opleiding op hoger niveau neemt gestaag toe en wordt, omdat het vaardigheden aanleert waar behoefte aan is op de arbeidsmarkt, zowel door lerenden als door werkgevers gewaardeerd.

Les propositions de cycles supérieurs en EFP sont en expansion constante et sont appréciées par les apprenants et les employeurs parce qu’elles apportent les compétences que requiert le marché du travail.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Er moeten sectorale kwaliteitsnormen voor opleiding, ondersteund door kwaliteitsborgingsmechanismen en accreditatiesystemen voor beroepsonderwijs en ‑opleiding, worden ontwikkeld om het aanbod aan beroepsonderwijs en -opleiding beter op de behoeften van de arbeidsmarkt af te stemmen.

Il conviendrait d’élaborer des normes de qualité pour la formation sectorielle, étayées par des mécanismes d’assurance de la qualité et des systèmes d’accréditation dans l’enseignement et la formation professionnels (EFP), afin de mieux adapter l’offre d’EFP aux besoins du marché du travail.


Die goedkeuring kan alleen in de volgende gevallen worden verleend : 1° een gegroepeerde basisoptie die de inrichtende macht voorgesteld heeft in de 3 graad op te richten overeenkomstig artikel 24, § 2, van het besluit van de Executieve van de Franse Gemeenschap van 15 maart 1993 tot vaststelling van de verplichtingen tot overleg tussen inrichtingen in het secundair onderwijs met volledig leerplan; 2° een gegroepeerde basisoptie R, die in de 2 en 3 graad voor het schooljaar 2015-2016 of 2016-2017 werd goedgekeurd, maar die respectief in 2015-2016 en 2016-2017 niet kon worden georganiseerd; 3° een gegroepeerde basisoptie die de inrichte ...[+++]

Cette autorisation ne peut être accordée que dans les cas suivants : 1° une option de base groupée que le Pouvoir organisateur a proposé de créer au 3e degré, conformément à l'article 24, § 2, de l'Arrêté de l'Exécutif de la Communauté française du 15 mars 1993 fixant les obligations de concertation entre établissements dans l'enseignement secondaire de plein exercice; 2° une option de base groupée R|F2 approuvée au 2e ou au 3e degré pour l'année scolaire 2015-2016 ou 2016-2017, mais qui n'a pas pu être organisée respectivement en 2015-2016 ou en 2016-2017. 3° une option de base groupée que le Pouvoir organisateur propose de créer en re ...[+++]


Op 2 juli zullen de commissarissen Androulla Vassiliou en László Andor in Leipzig het startschot geven voor de Europese Alliantie voor leerlingplaatsen om de kwaliteit, het aanbod en het imago van leerlingplaatsen en beroepsonderwijs in de hele EU te verbeteren.

Le 2 juillet, les commissaires Mme Androulla Vassiliou et M. László Andor donneront, à Leipzig, le coup d'envoi de l’alliance européenne pour l’apprentissage, en vue d'améliorer l’offre d’apprentissages et d’enseignement professionnel, ainsi que leur qualité et leur image, dans l’ensemble de l'UE.


Het kader schrijft geen bijzonder kwaliteitsborgingssysteem of -concept voor, maar bevat gemeenschappelijke beginselen, kwaliteitscriteria, indicatieve descriptoren en indicatoren die de bestaande stelsels en het bestaande aanbod van beroepsonderwijs en -opleiding kunnen helpen beoordelen en verbeteren.

Le cadre de référence ne prescrit aucun système ni aucune méthode spécifique d'assurance de la qualité, mais propose des principes, des critères de qualité, des descripteurs indicatifs et des indicateurs communs, susceptibles d'aider à évaluer et à améliorer les systèmes et les prestations existants d'EFP.


Het kader schrijft geen bijzonder kwaliteitsborgingssysteem of -concept voor, maar bevat gemeenschappelijke beginselen, kwaliteitscriteria, indicatieve descriptoren en indicatoren die de bestaande stelsels en het bestaande aanbod van beroepsonderwijs en -opleiding kunnen helpen beoordelen en verbeteren.

Le cadre de référence ne prescrit aucun système ni aucune méthode spécifique d'assurance de la qualité, mais propose des principes, des critères de qualité, des descripteurs indicatifs et des indicateurs communs, susceptibles d'aider à évaluer et à améliorer les systèmes et les prestations existants d'EFP.


De meeste ministers waren van mening dat de praktische dimensie van leerplannen en opdrachten daartoe moet worden versterkt, om discrepanties tussen de vraag naar en het aanbod van vaardig­heden te voorkomen, en dat leerlingen en studenten meer mogelijkheden moeten hebben om praktijkervaring op te doen, in het bijzonder doordat wordt voorzien in kwalitatief hoogwaardige leerplekken en stages en door beroepsonderwijs en -opleiding aantrekkelijker te maken.

Les ministres estiment pour la plupart que, pour y parvenir, les programmes et l'enseignement doivent être conçus de façon plus pragmatique, afin d'éviter les inadéquations entre l'offre et la demande de compétences; il convient de donner aux élèves et aux étudiants davantage d'occasions d'acquérir une expérience pratique, en particulier en promouvant un apprentissage et des stages de qualité et en rendant plus attrayants l'enseignement et la formation professionnels.


w