Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Backward reading
Balkon
Balustrade
Brug
Dak
Een emotionele stoornis uit F93.-
Een neurotische stoornis uit F40-F48
Gebouw
Gedragsstoornis uit F91.- samen met
Gezondheidswerker - onderwijs
Muur
Neventerm
Onderzoek voor toelating tot instelling voor onderwijs
Ontwikkelingsacalculie
Ontwikkelingsdyslexie
Ontwikkelingsrekenstoornis
Ontwikkelingssyndroom van Gerstmann
Problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme
Raam
Specifieke leesachterstand
Specifieke spellingsachterstand
Tandarts - onderwijs
Toren
Torenflat
Verdieping
Viaduct
Vlaggenmast

Vertaling van "uit het onderwijs " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
val van, uit of door | balkon | val van, uit of door | balustrade | val van, uit of door | brug | val van, uit of door | dak | val van, uit of door | gebouw | val van, uit of door | muur | val van, uit of door | raam | val van, uit of door | toren | val van, uit of door | torenflat | val van, uit of door | verdieping | val van, uit of door | viaduct | val van, uit of door | vlaggenmast

chute à travers, du haut de:balcon | balustrade | bâtiment | fenêtre | mât | mur | plancher | pont | toit | tour | tourelle | viaduc |


Omschrijving: Deze categorie vereist de combinatie van een gedragsstoornis (F91.-) en aanhoudende en duidelijke emotionele-symptomen - zoals angst, dwanggedachten of dwanghandelingen, depersonalisatie of derealisatie, fobieën of hypochondrie. | Neventerm: | gedragsstoornis uit F91.- samen met | een emotionele stoornis uit F93.- | gedragsstoornis uit F91.- samen met | een neurotische stoornis uit F40-F48

Définition: Groupe de troubles catactérisés par la présence d'un trouble des conduites (F91.-), associé à des perturbations émotionnelles persistantes et marquées, par exemple une anxiété, des obsessions ou des compulsions, une dépersonnalisation ou une déréalisation, des phobies ou une hypocondrie. | Troubles des conduites en F91.- associés à un trouble:émotionnel en F93.- | névrotique en F40-F48


Omschrijving: Deze stoornis heeft betrekking op een specifieke stoornis van rekenvaardigheden die niet alleen verklaard kan worden op basis van algemene zwakzinnigheid of van inadequaat onderwijs. Het defect betreft beheersing van de basale rekenvaardigheden optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen en niet zozeer de meer abstracte wiskundige-vaardigheden van algebra, trigonometrie, meetkunde of analyse. | Neventerm: | ontwikk ...[+++]

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique


Omschrijving: Een slecht gedefinieerde verzamelcategorie van stoornissen waarin zowel het rekenen als het lezen of spellen duidelijk is gestoord, maar waarin de stoornis niet louter verklaarbaar is in termen van algemene zwakzinnigheid of inadequaat onderwijs. Zij dient gebruikt te worden voor stoornissen die zowel aan de criteria van F81.2 als aan die van F81.0 of F81.1 voldoen.

Définition: Catégorie résiduelle mal définie de troubles dans lesquels il existe à la fois une altération significative du calcul et de la lecture ou de l'orthographe, non imputable exclusivement à un retard mental global ou une scolarisation inadéquate. Cette catégorie doit être utilisée pour des troubles répondant à la fois aux critères de F81.2 et de F81.0 ou de F81.1.


onderzoek voor toelating tot instelling voor onderwijs

Examen pour l'admission dans une institution éducative


Omschrijving: Dit is een stoornis waarin het voornaamste kenmerk wordt gevormd door een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van spellingsvaardigheden in afwezigheid van een voorgeschiedenis met een specifieke leesstoornis en die niet alleen kan worden verklaard door een lage verstandelijke-leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Het vermogen om hardop te spellen en de woorden juist te schrijven zijn bei ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lez ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]






problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme

Difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
19/03 Brussel Opleiding Netwerksessie voor vertrouwenspersonen uit het onderwijs

16/03 Brussel Opleiding Netwerksessie voor vertrouwenspersonen uit het onderwijs - sessie conflictbemiddeling


13/02 Brussel Opleiding Netwerksessie voor vertrouwenspersonen uit het onderwijs

09/02 Brussel Opleiding Module A: infosessie over de wetgeving aangaande psychosociale belasting en de rol van de verschillende


Kinderpsychiaters en psychologen, huisartsen en kinderartsen, maar ook mensen uit het onderwijs, de welzijnssector en bijzondere jeugdzorg, de gehandicaptensector en vertegenwoordigers van patiëntenverenigingen gingen meerdere keren samen rond de tafel zitten, met professionele methodologische ondersteuning.

Des pédopsychiatres et des psychologues, des médecins généralistes et des pédiatres, mais aussi des enseignants, des professionnels de l’aide sociale, de l’aide à la jeunesse et du secteur des personnes handicapées ainsi des représentants des associations de patients se sont réunis à plusieurs reprises, avec un encadrement professionnel au niveau de la méthodologie.


28/03 Brussel Opleiding Netwerksessie voor vertrouwenspersonen uit het onderwijs

23/03 Brussel Opleiding Netwerksessie voor vertrouwenspersonen uit het onderwijs - sessie conflictbemiddeling


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
12/03 Brussel Opleiding Netwerksessie voor vertrouwenspersonen uit het onderwijs

05/03 Brussel Opleiding Netwerksessie voor vertrouwenspersonen uit het onderwijs - sessie


17/02 Brussel Opleiding Netwerksessie voor vertrouwenspersonen uit het onderwijs

13/02 Brussel Opleiding Netwerksessie voor vertrouwenspersonen uit het onderwijs - sessie Luistertechnieken


27/02 Brussel Opleiding Netwerksessie voor vertrouwenspersonen uit het onderwijs

17/02 Brussel Opleiding Netwerksessie voor vertrouwenspersonen uit het onderwijs - sessie


05/03 Brussel Opleiding Netwerksessie voor vertrouwenspersonen uit het onderwijs

01/03 Asse Studieavond Artikel 52 van het ARAB Provinciaal Comité Vlaams-Brabant voor de bevordering van de arbeid en Prebes Vlaams-Brabant-Brussel


Een interestloze lening van 370 € wordt toegekend aan studenten uit het hoger onderwijs in het kader van dossiers van sociale zekerheid (geneeskundige verzorging, aanbetalingen voor het ziekenhuis) en eveneens in het kader van de inschrijvingskosten in het hoger onderwijs.

Un prêt de maximum € 370, sans intérêts, est accordé aux étudiants de l’enseignement post-secondaire dans le cadre de la sécurité sociale (soins de santé, acomptes aux hôpitaux).


De deelnemers kwamen niet alleen uit de sector van de psychiatrie en de geestelijke gezondheidszorg, maar ookuit het onderwijs, de welzijnssector en bijzondere jeugdzorg, de gehandicaptensector en de patiëntenverenigingen In workshops en ronde tafelgesprekken, werd hun input volgens een welbepaalde methode verwerkt. Dat was een primeur voor deze sector.

Les participants ne venaient pas seulement du secteur de la psychiatrie ou de la santé mentale, mais également du milieu de l’enseignement, de l’aide sociale, de l’aide à la jeunesse, du secteur des handicapés et des associations de patients.




Anderen hebben gezocht naar : neventerm     backward reading     balkon     balustrade     een neurotische stoornis uit f40-f48     gebouw     gezondheidswerker onderwijs     specifieke leesachterstand     specifieke spellingsachterstand     tandarts onderwijs     torenflat     val van uit of door     verdieping     viaduct     vlaggenmast     uit het onderwijs     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'uit het onderwijs' ->

Date index: 2024-02-27
w