Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Backward reading
Gezondheidswerker - onderwijs
Inadequaat onderwijs
Neventerm
Onderzoek voor toelating tot instelling voor onderwijs
Ontwikkelingsacalculie
Ontwikkelingsdyslexie
Ontwikkelingsrekenstoornis
Ontwikkelingssyndroom van Gerstmann
Problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme
Specifieke leesachterstand
Specifieke spellingsachterstand
Tandarts - onderwijs

Vertaling van "onderwijs van universitair " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE


onderzoek voor toelating tot instelling voor onderwijs

Examen pour l'admission dans une institution éducative


problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme

Difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation




Omschrijving: Een slecht gedefinieerde verzamelcategorie van stoornissen waarin zowel het rekenen als het lezen of spellen duidelijk is gestoord, maar waarin de stoornis niet louter verklaarbaar is in termen van algemene zwakzinnigheid of inadequaat onderwijs. Zij dient gebruikt te worden voor stoornissen die zowel aan de criteria van F81.2 als aan die van F81.0 of F81.1 voldoen.

Définition: Catégorie résiduelle mal définie de troubles dans lesquels il existe à la fois une altération significative du calcul et de la lecture ou de l'orthographe, non imputable exclusivement à un retard mental global ou une scolarisation inadéquate. Cette catégorie doit être utilisée pour des troubles répondant à la fois aux critères de F81.2 et de F81.0 ou de F81.1.


Omschrijving: Deze stoornis heeft betrekking op een specifieke stoornis van rekenvaardigheden die niet alleen verklaard kan worden op basis van algemene zwakzinnigheid of van inadequaat onderwijs. Het defect betreft beheersing van de basale rekenvaardigheden optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen en niet zozeer de meer abstracte wiskundige-vaardigheden van algebra, trigonometrie, meetkunde of analyse. | Neventerm: | ontwikkelingsacalculie | ontwikkelingsrekenstoornis | ontwikkelingssyndroom van Gerstmann

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique




Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specif ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Omschrijving: Dit is een stoornis waarin het voornaamste kenmerk wordt gevormd door een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van spellingsvaardigheden in afwezigheid van een voorgeschiedenis met een specifieke leesstoornis en die niet alleen kan worden verklaard door een lage verstandelijke-leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Het vermogen om hardop te spellen en de woorden juist te schrijven zijn beide aangetast. | Neventerm: | specifieke spellingsachterstand (zonder leesstoornis)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


overige gespecificeerde problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme

Autres difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Getuigschriften uitgereikt door de schoolinrichtingen die erkend zijn door de staat van verblijf, en waaruit de erkenning blijkt (secundair onderwijs, hoger niet-universitair onderwijs en universitair onderwijs), waarop de periode werd vermeld waarover onderwijs in het buitenland werd gevolgd.

Attestations délivrées par des fondations scientifiques dans le cadre d’une bourse octroyée en tant que chercheurs, et par des organisations non gouvernementales (Médecins Sans Frontière, UNICEF, .).


Hoger technisch onderwijs van universitair niveau (industrieel ingenieur)

Enseignement technique supérieur de niveau universitaire (ingénieur industriel)


Voor meer informatie hierover, raadpleeg het persbericht: Uitdagingen en kansen voor de integratie van gezondheid en veiligheid op het werk in universitair onderwijs. Lees het rapport in het Engels: Mainstreaming occupational safety and health into university education. Lees een samenvatting van het rapport: Factsheet 91 - Uitdagingen en kansen voor de integratie van veiligheid en gezondheid op het werk in universitair onderwijs (Bron: PreventMail nr. 122 - 30 juni 2010)

Plus d’information à ce sujet, consultez le communiqué de presse: Intégration de la SST dans l'enseignement universitaire: défis et opportunités Voyez le rapport complet en anglais: Mainstreaming occupational safety and health into university education Lisez un résumé du rapport: Factsheet 91 - Défis et opportunités pour intégrer la SST dans l’enseignement universitaire (PDF) (Source: PreventMail n°122 - 30 juin 2010)


Rapport 'Mainstreaming occupational safety and health into university education’ (Integratie veiligheid en gezondheid op het werk in universitair onderwijs) Het rapport bestudeert de problemen om veiligheid en gezondheid op het werk in universitaire lesprogramma's op te nemen en is op zoek naar creatieve manieren om dit te verwezenlijken.

Rapport ‘Mainstreaming occupational safety and health into university education’ (Intégrer la santé et la sécurité au travail dans l'enseignement universitaire) Le rapport examine les défis liés à l'intégration de la sécurité et de la santé au travail dans les cursus universitaires, et propose des moyens inventifs de relever de tels défis.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Tabel 16 op pagina 102 van het rapport heeft betreking op het hoogste opleidingsniveau van de CVS-patiënten. 40% van hen heeft een diploma van hoger universitair of niet-universitair onderwijs behaald.

Le tableau 16 à la page 102 de ce rapport se rapporte au niveau d’instruction le plus élevé des patients SFC. 40% d’entre eux ont obtenu un diplôme de l’enseignement supérieur universitaire ou non universitaire.


Kunnen beschouwd worden als onderwijsinstellingen van het derde niveau alle onderwijsinstellingen die universitair en niet-universitair onderwijs verstrekken .

Peuvent être considérés comme établissements d’enseignement de troisième niveau: tous les établissements d’enseignement qui dispensent un enseignement universitaire et supérieur non universitaire.


Voornoemd koninklijk besluit van 15 april 2002 bevat overgangsmaatregelen voor de kinesitherapeuten die al door het RIZIV waren erkend en die houder zijn van een universitair diploma kinesitherapie of van een diploma van het hoger niet-universitair onderwijs kinesitherapie dat een opleiding van minstens vier jaar bekrachtigt in het kader van het dagonderwijs.

L’arrêté royal du 15 avril 2002 précité comporte des mesures transitoires pour les kinésithérapeutes qui étaient déjà agréés par l’INAMI et qui sont titulaires d’un diplôme universitaire en kinésithérapie ou d’un diplôme d’enseignement supérieur non universitaire en kinésithérapie sanctionnant une formation d’au moins quatre ans dans le cadre d’un enseignement de plein exercice.


Andere personeelsleden (13) hebben met dezelfde bedoeling in avond- of weekendonderwijs hun studies hervat aan een universiteit of school voor sociale promotie (graduaat informatica, bedrijfsbeheer, gezinswetenschappen, management, management van gezondheids-instellingen, gezondheidswetenschappen, sociaal consulent, post-universitair onderwijs voor ziekenhuisapothekers).

D’autres agents (13), visant le même objectif, ont repris leurs études à l’Université ou à l’école de promotion sociale, sous forme de cours du soir ou de week-end (graduat en informatique, gestionnaire d’entreprise, sciences familiales, management, management des institutions de soins de santé, formation en science de la santé, consultant social, formation continue pour pharmacien).


Andere personeelsleden (13) hebben met dezelfde bedoeling in avond- of weekendonderwijs hun studies hervat aan een universiteit of school voor sociale promotie (graduaat informatica, bedrijfsbeheer, gezinswetenschappen, management, management van gezondheidsinstellingen, gezondheidswetenschappen, sociaal consulent, post-universitair onderwijs voor ziekenhuisapothekers).

Dans le même but, d’autres membres du personnel (13) ont repris leurs études dans une université ou dans une école de promotion sociale (graduat en informatique, gestion d’entreprise, sciences familiales, management, management d’établissements de soins, sciences sanitaires, conseiller social, enseignement post-universitaire pour pharmaciens hospitaliers), et ce, en cours du soir ou le week-end.


Die relatie is verschillend van elke deelname van het C. R.C. in het universitaire onderwijs of in een onderzoekslaboratorium dat niet door het RIZIV wordt gefinancierd.

Cette relation est distincte de toute participation du C. R.C. dans l’enseignement universitaire ou dans un laboratoire de recherche dont le financement est étranger à l’I. N.A.M.I.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'onderwijs van universitair' ->

Date index: 2025-05-10
w