Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Backward reading
Gezondheidswerker - onderwijs
Inadequaat onderwijs
Neventerm
Onderzoek voor toelating tot instelling voor onderwijs
Ontwikkelingsacalculie
Ontwikkelingsdyslexie
Ontwikkelingsrekenstoornis
Ontwikkelingssyndroom van Gerstmann
Problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme
Specifieke leesachterstand
Specifieke spellingsachterstand
Tandarts - onderwijs

Traduction de «onderwijs te bevorderen » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


Omschrijving: Een slecht gedefinieerde verzamelcategorie van stoornissen waarin zowel het rekenen als het lezen of spellen duidelijk is gestoord, maar waarin de stoornis niet louter verklaarbaar is in termen van algemene zwakzinnigheid of inadequaat onderwijs. Zij dient gebruikt te worden voor stoornissen die zowel aan de criteria van F81.2 als aan die van F81.0 of F81.1 voldoen.

Définition: Catégorie résiduelle mal définie de troubles dans lesquels il existe à la fois une altération significative du calcul et de la lecture ou de l'orthographe, non imputable exclusivement à un retard mental global ou une scolarisation inadéquate. Cette catégorie doit être utilisée pour des troubles répondant à la fois aux critères de F81.2 et de F81.0 ou de F81.1.


onderzoek voor toelating tot instelling voor onderwijs

Examen pour l'admission dans une institution éducative


Omschrijving: Deze stoornis heeft betrekking op een specifieke stoornis van rekenvaardigheden die niet alleen verklaard kan worden op basis van algemene zwakzinnigheid of van inadequaat onderwijs. Het defect betreft beheersing van de basale rekenvaardigheden optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen en niet zozeer de meer abstracte wiskundige-vaardigheden van algebra, trigonometrie, meetkunde of analyse. | Neventerm: | ontwikkelingsacalculie | ontwikkelingsrekenstoornis | ontwikkelingssyndroom van Gerstmann

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique


Omschrijving: Dit is een stoornis waarin het voornaamste kenmerk wordt gevormd door een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van spellingsvaardigheden in afwezigheid van een voorgeschiedenis met een specifieke leesstoornis en die niet alleen kan worden verklaard door een lage verstandelijke-leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Het vermogen om hardop te spellen en de woorden juist te schrijven zijn beide aangetast. | Neventerm: | specifieke spellingsachterstand (zonder leesstoornis)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)




Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specifieke ontwikkelingsstoornissen met betrekking tot lezen hebben gewoonlijk een voorgeschiedenis van stoorni ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme

Difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation




overige gespecificeerde problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme

Autres difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Ze dragen bij tot een verbetering van de kansen van elke rechthebbende om een zo autonoom en sociaal geïntegreerd mogelijk leven te leiden, in het bijzonder door zijn handhaving in het gezin en het volgen van aangepast onderwijs te bevorderen.

Ils contribuent à améliorer les chances de tout bénéficiaire de mener la vie la plus autonome et la plus socialement intégrée possible, en particulier en favorisant son maintien en famille et sa fréquentation d’un enseignement adapté.


Dit geldt ook voor het Bologna-proces, een intergouvernementeel initiatief om tegen 2010 een Europese ruimte voor hoger onderwijs te creëren: bevorderen van de wederzijdse erkenning van kwalificaties, transparantie van de systemen (zoals de transfer van universitaire kredieten) en bevorderen van de mobiliteit van docenten en studenten in het hoger onderwijs in heel Europa.

Ceci inclut le Processus de Bologne (3), une initiative intergouvernementale visant à créer une ‘European Higher Education Area’ (EHEA) (un cadre pour les qualifications du secteur de l’enseignement supérieur) d’ici 2010 – promouvant la reconnaissance mutuelle des qualifications, démontrant la transparence des systèmes (tels que le transfert de crédits académiques) et facilitant la mobilité du personnel et des étudiants dans l’enseignement supérieur en Europe.


− de Belgian Working Group of Interventional Cardiology (BWGIC) is een vereniging met de volgende doelstellingen: (1°) het bevorderen van de kwaliteit van de invasieve cardiologie in België, (2°) het tot stand brengen, het verspreiden en het opvolgen van de toepassing van de wetenschappelijke referentiestandaarden op het gebied van onderwijs, voortgezet onderwijs en klinische praktijkvorming die eigen zijn aan de invasieve cardiologie, (3°) het begunstigen van wetenschappelijke uitwisselingen en het aanmoedigen van zowel klinisch als ...[+++]

− le Belgian Working Group of Interventional Cardiology (BWGIC) est une association qui a pour but (1°) de promouvoir la qualité de la cardiologie invasive en Belgique, (2°) d’établir, de diffuser et de suivre la mise en application des standards de référence scientifiques en matière d’enseignement, de formation continue et de pratique clinique propres à la cardiologie invasive, (3°) de favoriser les échanges scientifiques et d’encourager la recherche clinique et fondamentale dans le domaine de la cardiologie invasive, (4°) d’évaluer et de normaliser la qualité de la cardiologie invasive et interventionnelle.


Het gaat hier in feite om werkgroepen van de Belgische Vereniging voor Cardiologie waarvan de opdrachten bepaald worden in artikel 3 van haar statuten: “de doelstellingen van de Belgian Society of Cardiology en van haar werkgroepen zijn: (1°) het bevorderen van de kwaliteit van de geneeskunde van hart- en vaatziekten in België, (2°) het tot stand brengen, het verspreiden en het opvolgen van de toepassing van de wetenschappelijke referentiestandaarden op het gebied van onderwijs, voortgezet onderwijs en klinische praktijkvorming, (3°) ...[+++]

Il s’agit là en fait de groupes de travail de la Société Belge de Cardiologie dont les missions sont reprises à l’article 3 de ses statuts: « la société belge de cardiologie et ses groupes de travail poursuivent les objectifs suivants (1°) la promotion de la qualité de la médecine des maladies du cœur et des vaisseaux en Belgique, (2°) l’élaboration, la diffusion et le suivi de l’application de normes de référence scientifiques dans le domaine de l’enseignement, de la formation continuée et de la formation pratique clinique, (3°) l’incitation à des échanges scientifiques et la promotion de la recherche scientifique tant clinique que fond ...[+++]


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Professor Mark Vervenne, Rector van de KULeuven, Professor Thierry Zeyen, titularis van de leerstoel en Dokter Dirk Vander Mijnsbrugge, vertegenwoordiger van Pfizer, ondertekenen de verlenging voor de komende drie jaar van de leerstoel voor Glaucoma. Deze leerstoel heeft tot doel het onderzoek en het onderwijs in glaucoma te bevorderen met het aanbrengen van bijkomende fondsen.

Le Professeur Mark Vervenne, Recteur de la KULeuven, le Professeur Thierry Zeyen, titulaire de la chaire et le Docteur Dirk Vander Mijnsbrugge, représentant Pfizer, signent la prolongation pour trois ans de la chaire pour le glaucome.


Professor Mark Vervenne, Rector van de KULeuven, Professor Thierry Zeyen, titularis van de leerstoel en Dokter Dirk Vander Mijnsbrugge, vertegenwoordiger van Pfizer, ondertekenen de verlenging voor de komende drie jaar van de leerstoel voor Glaucoma. Deze leerstoel heeft tot doel het onderzoek en het onderwijs in glaucoma te bevorderen met het aanbrengen van bijkomende fondsen.

Le Professeur Mark Vervenne, Recteur de la KULeuven, le Professeur Thierry Zeyen, titulaire de la chaire et le Docteur Dirk Vander Mijnsbrugge, représentant Pfizer, signent la prolongation pour trois ans de la chaire pour le glaucome.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'onderwijs te bevorderen' ->

Date index: 2023-07-01
w