Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Backward reading
Gezondheidswerker - onderwijs
Inadequaat onderwijs
Neventerm
Onderzoek voor toelating tot instelling voor onderwijs
Ontwikkelingsacalculie
Ontwikkelingsdyslexie
Ontwikkelingsrekenstoornis
Ontwikkelingssyndroom van Gerstmann
Problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme
Specifieke leesachterstand
Specifieke spellingsachterstand
Tandarts - onderwijs

Vertaling van "onderwijs in heel " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE


Omschrijving: Een slecht gedefinieerde verzamelcategorie van stoornissen waarin zowel het rekenen als het lezen of spellen duidelijk is gestoord, maar waarin de stoornis niet louter verklaarbaar is in termen van algemene zwakzinnigheid of inadequaat onderwijs. Zij dient gebruikt te worden voor stoornissen die zowel aan de criteria van F81.2 als aan die van F81.0 of F81.1 voldoen.

Définition: Catégorie résiduelle mal définie de troubles dans lesquels il existe à la fois une altération significative du calcul et de la lecture ou de l'orthographe, non imputable exclusivement à un retard mental global ou une scolarisation inadéquate. Cette catégorie doit être utilisée pour des troubles répondant à la fois aux critères de F81.2 et de F81.0 ou de F81.1.


Omschrijving: Deze stoornis heeft betrekking op een specifieke stoornis van rekenvaardigheden die niet alleen verklaard kan worden op basis van algemene zwakzinnigheid of van inadequaat onderwijs. Het defect betreft beheersing van de basale rekenvaardigheden optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen en niet zozeer de meer abstracte wiskundige-vaardigheden van algebra, trigonometrie, meetkunde of analyse. | Neventerm: | ontwikkelingsacalculie | ontwikkelingsrekenstoornis | ontwikkelingssyndroom van Gerstmann

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique


Omschrijving: Dit is een stoornis waarin het voornaamste kenmerk wordt gevormd door een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van spellingsvaardigheden in afwezigheid van een voorgeschiedenis met een specifieke leesstoornis en die niet alleen kan worden verklaard door een lage verstandelijke-leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Het vermogen om hardop te spellen en de woorden juist te schrijven zijn beide aangetast. | Neventerm: | specifieke spellingsachterstand (zonder leesstoornis)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)




Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specif ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


onderzoek voor toelating tot instelling voor onderwijs

Examen pour l'admission dans une institution éducative


problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme

Difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation


overige gespecificeerde problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme

Autres difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation


IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Dit geldt ook voor het Bologna-proces, een intergouvernementeel initiatief om tegen 2010 een Europese ruimte voor hoger onderwijs te creëren: bevorderen van de wederzijdse erkenning van kwalificaties, transparantie van de systemen (zoals de transfer van universitaire kredieten) en bevorderen van de mobiliteit van docenten en studenten in het hoger onderwijs in heel Europa.

Ceci inclut le Processus de Bologne (3), une initiative intergouvernementale visant à créer une ‘European Higher Education Area’ (EHEA) (un cadre pour les qualifications du secteur de l’enseignement supérieur) d’ici 2010 – promouvant la reconnaissance mutuelle des qualifications, démontrant la transparence des systèmes (tels que le transfert de crédits académiques) et facilitant la mobilité du personnel et des étudiants dans l’enseignement supérieur en Europe.


COPRANT organiseert heel wat cursussen en opleidingen rond onder andere basisvorming veiligheid, EHBO, voedingsmiddelenhygiëne, praktische opleiding blustechnieken, vertrouwenspersonen, KB speelterreinen en speeltoestellen, enz. De v.z.w. heeft hiervoor steun gezocht bij het Centrum voor Nascholing Onderwijs van de Universiteit Antwerpen en het Provinciaal Veiligheidsinstituut Antwerpen (PVI).

L’asbl a pour se faire cherché du soutien auprès du Centrum voor Nascholing Onderwijs (centre d’enseignement de recyclage) de l’Université d’Anvers et du Provinciaal Veiligheidsinstituut Antwerpen (PVI, Institut provincial de sécurité).


Naast zijn belangrijke rol in de academische wereld, zijn activiteiten inzake het beheer van de universiteit, onderwijs en wetenschappelijke verenigingen, heeft Jean-Paul Degaute heel wat ervaring in de wereld van de administratie:

Outre son rôle important dans le monde académique, ses activités de gestion universitaire, d’enseignement et d’associations scientifiques, Jean-Paul Degaute possède aussi une grande expérience dans le monde de l’administration :


De documentatiecentra van het Provinciaal Veiligheidsinstituut en van Prevent bevatten heel wat documenten (boeken, eindwerken, video's,..) over preventie en onderwijs.

Le centre d'information et de documentation de Prevent dispose de nombreux documents (manuels, travaux de fin d'étude, vidéos,..) sur la prévention et l'enseignement.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'onderwijs in heel' ->

Date index: 2021-09-16
w