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Vertaling van "new product launches and " (Nederlands → Frans) :

Marketing & Sales costs fell 1.2 percentage points to 30.8% of net sales as productivity initiatives involving new commercial models, particularly in the US and Europe, provided resources to support ongoing new product launches including Aclasta/Reclast, Tekturna/Rasilez, Exforge, Lucentis and Exelon Patch.

Les coûts de Marketing et vente ont baissé de 1,2 point de pourcentage à 30,8% du chiffre d’affaires net. En effet, différents projets d’amélioration de la productivité impliquant de nouveaux modèles commerciaux, en particulier aux Etats-Unis et en Europe, ont dégagé des ressources pour soutenir le lancement continu de plusieurs produits nouveaux comme Aclasta/Reclast, Rasilez/Tekturna, Exforge, Lucentis et Exelon Patch.


US retail generics and biosimilars (+5%) net sales had a second consecutive quarter in 2009 of year-on-year growth thanks to new product launches, including a first-to-market launch of generic tacrolimus (Prograf ® ).

Aux Etats-Unis, le chiffre d’affaires des génériques au détail et des biosimilaires (+5%) a enregistré, pour le deuxième trimestre d’affilée, une croissance, comparé aux mêmes trimestres de 2008, grâce au lancement de nouveaux produits, comprenant Prograf ® , le premier générique de tacrolimus à être lancé sur le marché.


The strong underlying business expansion, with net sales rising 11% lc, and productivity savings led to operating income gains and enabled significant investments in new product launches, key development projects and geographic expansion.

La forte expansion sous-jacente, qui s’est traduite par une hausse de 11% du chiffre d’affaires net en monnaies locales, et des gains de productivité ont conduit à une amélioration du résultat opérationnel. Celle-ci a permis de procéder à des investissements importants dans les lancements de nouveaux produits, dans des projets-clés de développement et dans une extension géographique.


The double-digit sales expansion and productivity gains of more than USD 700 million in the 2009 period fueled operating income growth and enabled significant investments in new product launches as well as accelerated investments in Oncology projects, particularly Afinitor, and targeted emerging markets such as China.

La hausse à deux chiffres des ventes et des gains de productivité de plus d’USD 700 millions, au cours des neuf premiers mois de l’année, ont alimenté la croissance du résultat opérationnel. Celle-ci a permis de procéder à des investissements importants dans le lancement de nouveaux produits et d’accélérer les investissements dans des projets d’Oncologie, en particulier Afinitor, et dans des marchés émergents ciblés comme la Chine.


Consumer Health: USD 303 million (+4%) Supply chain and other productivity gains helped fund R&D initiatives and new product launches across the division.

Consumer Health: USD 303 millions (+4%) Des gains réalisés dans la chaîne d'approvisionnement et dans la productivité ont contribué à financer les activités de R&D et le lancement de nouveaux produits dans toute la division.


Gross profit margin improvements, productivity gains, and income from an OTC US non-core brand divestment have been the growth drivers, partially offset by higher investments in Marketing & Sales to support new product launches and sales force expansions.

Des améliorations de la marge brute, des gains de productivité et le produit de la cession d’une marque non stratégique d’OTC aux Etats-Unis ont été le moteur de la croissance, qui a été en partie freinée par une hausse des investissements dans Marketing et vente pour soutenir le lancement de nouveaux produits et l’extension des forces de vente.


These priorities, aimed at creating greater value for patients, payors and physicians, include (1) extending the Group’s lead in innovation; (2) delivering sustainable growth through successful new product launches, investments to strengthen the business portfolio, and expansion in emerging markets; and (3) productivity initiatives that free up resources to improve profitability and support investments in innovation and growth.

Ces priorités, visant à créer une plus-value plus importante pour les malades, les payeurs et les médecins, comprennent 1) l’accroissement de l’avance du Groupe dans l’innovation, 2) la réalisation d’une croissance durable par le lancement de nouveaux produits et des investissements pour renforcer le portefeuille d’activités et s’étendre dans les marchés émergents et 3) la réalisation de projets destinés à accroître la productivité de manière à libérer des ressources pour améliorer la profitabilité et soutenir les investissements dans ...[+++]


2007 also saw the launch of the new methodology for detecting and evaluating serious adverse effects, and it is now vital to put this into practice as soon as possible.

2007 also saw the launch of the new methodology for detecting and evaluating serious adverse effects, and it is now vital to put this into practice as soon as possible.


narcotics and concerning risk limitation and therapeutic advice and of 22 January 1998 governing certain psychotropic substances and concerning risk limitation and therapeutic advice and of 12 April 1974 containing certain provisions relating to substances with hormonal, antihormonal, anabolic, beta-adrenergic, anti-infectious, antiparasitic and anti-inflammatory action Law of 15 July 1985 on the use in animals of substances with hormonal, anti-hormonal, beta-adrenergic or production stimulating action Law of 13 June 1986 on the removal and transplanting of organs, with regard to cells and tissues Law of 28 August 1991 on the practice of ...[+++]

narcotics and concerning risk limitation and therapeutic advice and of 22 January 1998 governing certain psychotropic substances and concerning risk limitation and therapeutic advice and of 12 April 1974 containing certain provisions relating to substances with hormonal, antihormonal, anabolic, beta-adrenergic, anti-infectious, antiparasitic and anti-inflammatory action Law of 15 July 1985 on the use in animals of substances with hormonal, anti-hormonal, beta-adrenergic or production stimulating action Law of 13 June 1986 on the removal and transplanting of organs, with regard to cells and tissues Law of 28 August 1991 on the practice of ...[+++]


The FAMHP’s Marketing authorisation Department is responsible for evaluating new applications and requests for amendments to existing marketing authorisation (MA) with a view to granting authorisation for marketing a medicine or health product.

The FAMHP’s Marketing authorisation Department is responsible for evaluating new applications and requests for amendments to existing marketing authorisation (MA) with a view to granting authorisation for marketing a medicine or health product.




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Date index: 2021-09-05
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