Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
- het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming.
Backward reading
Gezondheidswerker - onderwijs
Inadequaat onderwijs
Neventerm
Onderzoek voor toelating tot instelling voor onderwijs
Ontwikkelingsacalculie
Ontwikkelingsdyslexie
Ontwikkelingsrekenstoornis
Ontwikkelingssyndroom van Gerstmann
Problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme
Specifieke leesachterstand
Specifieke spellingsachterstand
Tandarts - onderwijs
Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming

Vertaling van "ministerie van onderwijs " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE


onderzoek voor toelating tot instelling voor onderwijs

Examen pour l'admission dans une institution éducative


problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme

Difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation




Omschrijving: Een slecht gedefinieerde verzamelcategorie van stoornissen waarin zowel het rekenen als het lezen of spellen duidelijk is gestoord, maar waarin de stoornis niet louter verklaarbaar is in termen van algemene zwakzinnigheid of inadequaat onderwijs. Zij dient gebruikt te worden voor stoornissen die zowel aan de criteria van F81.2 als aan die van F81.0 of F81.1 voldoen.

Définition: Catégorie résiduelle mal définie de troubles dans lesquels il existe à la fois une altération significative du calcul et de la lecture ou de l'orthographe, non imputable exclusivement à un retard mental global ou une scolarisation inadéquate. Cette catégorie doit être utilisée pour des troubles répondant à la fois aux critères de F81.2 et de F81.0 ou de F81.1.


Omschrijving: Deze stoornis heeft betrekking op een specifieke stoornis van rekenvaardigheden die niet alleen verklaard kan worden op basis van algemene zwakzinnigheid of van inadequaat onderwijs. Het defect betreft beheersing van de basale rekenvaardigheden optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen en niet zozeer de meer abstracte wiskundige-vaardigheden van algebra, trigonometrie, meetkunde of analyse. | Neventerm: | ontwikkelingsacalculie | ontwikkelingsrekenstoornis | ontwikkelingssyndroom van Gerstmann

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique




Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specif ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Omschrijving: Dit is een stoornis waarin het voornaamste kenmerk wordt gevormd door een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van spellingsvaardigheden in afwezigheid van een voorgeschiedenis met een specifieke leesstoornis en die niet alleen kan worden verklaard door een lage verstandelijke-leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Het vermogen om hardop te spellen en de woorden juist te schrijven zijn beide aangetast. | Neventerm: | specifieke spellingsachterstand (zonder leesstoornis)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


overige gespecificeerde problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme

Autres difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming

Ministère flamand de l'Enseignement et de la Formation


- het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming, sinds 12/01/2010, in samenwerking met de onderwijsverstrekkers VSKO, GO!, OVSG, POV, OKO en in overleg met de Cel Beleidsvoorbereiding van het Ministerie van Onderwijs en de onderwijsinspectie.

- Le Ministère Flamand de l'Enseignement et de la Formation, depuis le 12/01/2010, en collaboration avec les fournisseurs de l'enseignement VSKO, GO! OVSG, POV, OKO et en collaboration avec la Cellule Préparation de la politique du Ministère de l'Enseignement et de l'inspection de l'enseignement.


3. Geweldpreventie in het onderwijs Begin december 2008 werd een infosessie georganiseerd in samenwerking met de preventiedienst van de sector onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap voor de personeelsleden uit het Nederlandstalige onderwijs (samenwerkingsverband met dhr. Dejonghe van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming) Thema van de infosessie: impact van gedrag en lichaamshouding op agressie.

3. Prévention de la violence dans le secteur de l'enseignement En décembre 2008, une session d'information à l'attention du secteur de l'enseignement du côté néerlandophone a été organisée en collaboration avec le service de prévention de l'enseignement de la Communauté flamande (en collaboration avec Monsieur Dejonghe du Ministère flamand de l'enseignement et la formation). Thème de la session: impact du comportement et de l'attitude corporelle dans l'agression.


Deze infosessie werd georganiseerd in samenwerking met de preventiedienst van de sector onderwijs van de Vlaamse Gemeenschap (samenwerkingsverband met dhr. Dejonghe van het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming)

Cette session a été organisée en collaboration avec le service de prévention de l'enseignement de la Communauté flamande (en collaboration avec Monsieur Dejonghe du Ministère flamand de l'enseignement et la formation).


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
In 2010 werden Nederlandstalige sessies georganiseerd in Brugge, Antwerpen en Hasselt, in samenwerking met het Vlaams ministerie van onderwijs rond het thema “Hoe omgaan met agressie in het onderwijs?”.

En 2010, des sessions néerlandophones ont été organisées à Bruges, Anvers et Hasselt, en collaboration avec le Ministère flamand de l'enseignement autour du thème " Comment faire face à l'agression dans l'enseignement" ?


FOD Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg in samenwerking met het Vlaams Ministerie - Dep. Onderwijs FOD Werkgelegenheid, Arbeid en Sociaal Overleg in samenwerking met het Vlaams Ministerie - Dep.

Ministerie van Onderwijs Nationaal Opleidingscentrum Preventieadviseurs, Bedrijven + 100 werknemers, Werkgevers, Rust- en verzorgingstehuizen, Brandweerdiensten, Sociale partners, Inspecteurs TWW


van de LCM; o 4b. de lijst met INSZ/RN_INSZ en de lijst met RIZIV/RN_RIZIV aan Vaccinnet; o 4c. de lijst met INSZ/RN_INSZ aan het Vlaams Ministerie van Onderwijs en

de l'UNMC; o 4b. la liste INSZ/RN_INSZ et la liste RIZIV/RN_RIZIV à Vaccinnet; o 4c. la liste INSZ/RN_INSZ au Ministère flamand de l'Enseignement et de la


Provinciaal Comité West- Vlaanderen voor de Bevordering van de Arbeid Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming, FOD WASO en de provinciale comités

Provinciaal comité Vlaams- Brabant voor de Bevordering van de Arbeid en Provinciaal Comité van Oost-Vlaanderen voor de bevordering van de arbeid


- het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming.

- le Ministère flamand de l'Enseignement et de la Formation.


Het samenwerkingsprotocol met het Vlaams Ministerie van Onderwijs en Vorming is ondertekend op 12/01/2010.

4. Le protocole de collaboration avec le Ministère flamand de l’Enseignement et de la Formation a été signé le 12/01/2010.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'ministerie van onderwijs' ->

Date index: 2021-01-26
w