Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Backward reading
Gezondheidswerker - onderwijs
Inadequaat onderwijs
Neventerm
Onderzoek voor toelating tot instelling voor onderwijs
Ontwikkelingsacalculie
Ontwikkelingsdyslexie
Ontwikkelingsrekenstoornis
Ontwikkelingssyndroom van Gerstmann
Problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme
Specifieke leesachterstand
Specifieke spellingsachterstand
Tandarts - onderwijs

Traduction de «middelbaar onderwijs » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


onderzoek voor toelating tot instelling voor onderwijs

Examen pour l'admission dans une institution éducative


problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme

Difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation




Omschrijving: Een slecht gedefinieerde verzamelcategorie van stoornissen waarin zowel het rekenen als het lezen of spellen duidelijk is gestoord, maar waarin de stoornis niet louter verklaarbaar is in termen van algemene zwakzinnigheid of inadequaat onderwijs. Zij dient gebruikt te worden voor stoornissen die zowel aan de criteria van F81.2 als aan die van F81.0 of F81.1 voldoen.

Définition: Catégorie résiduelle mal définie de troubles dans lesquels il existe à la fois une altération significative du calcul et de la lecture ou de l'orthographe, non imputable exclusivement à un retard mental global ou une scolarisation inadéquate. Cette catégorie doit être utilisée pour des troubles répondant à la fois aux critères de F81.2 et de F81.0 ou de F81.1.


Omschrijving: Deze stoornis heeft betrekking op een specifieke stoornis van rekenvaardigheden die niet alleen verklaard kan worden op basis van algemene zwakzinnigheid of van inadequaat onderwijs. Het defect betreft beheersing van de basale rekenvaardigheden optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen en niet zozeer de meer abstracte wiskundige-vaardigheden van algebra, trigonometrie, meetkunde of analyse. | Neventerm: | ontwikkelingsacalculie | ontwikkelingsrekenstoornis | ontwikkelingssyndroom van Gerstmann

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique




Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specifieke ontwikkelingsstoornissen met betrekking tot lezen hebben gewoonlijk een voorgeschiedenis van stoorni ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Omschrijving: Dit is een stoornis waarin het voornaamste kenmerk wordt gevormd door een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van spellingsvaardigheden in afwezigheid van een voorgeschiedenis met een specifieke leesstoornis en die niet alleen kan worden verklaard door een lage verstandelijke-leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Het vermogen om hardop te spellen en de woorden juist te schrijven zijn beide aangetast. | Neventerm: | specifieke spellingsachterstand (zonder leesstoornis)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


overige gespecificeerde problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme

Autres difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Hoger middelbaar onderwijs 169 36% 72% 92 36% 76% 47 30% 72%

Enseignement secondaire inférieur 103 22% 94% 49 19% 95% 31 20% 92%


Hoger middelbaar onderwijs 17 24% 80% 25 24% 68% 350 33% 73% 2.632.785 31% 53%

Enseignement secondaire supérieur 17 24% 80% 25 24% 68% 350 33% 73% 2.632.785 31% 53%


Lager middelbaar onderwijs 10 14% 94% 30 28% 96% 223 21% 94% 1.927.335 23% 75%

Enseignement secondaire inférieur 10 14% 94% 30 28% 96% 223 21% 94% 1.927.335 23% 75%


Lager middelbaar onderwijs 103 22% 94% 49 19% 95% 31 20% 92%

Enseignement primaire 26 6% 100% 13 5% 100% 12 8% 100%


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Die erkende scholen (onderwijs van het type 5) verwelkomen kinderen van de eerste kleuterklas (2,5 jaar) tot het laatste jaar van het middelbaar onderwijs.

Ces établissements scolaires reconnus (enseignement de type 5) accueillent des enfants de la première maternelle (2,5 ans) jusqu’à la dernière année du secondaire.


Die erkende scholen (onderwijs type 5) verwelkomen kinderen van de eerste kleuterklas (2,5 jaar) tot het laatste jaar van het middelbaar onderwijs.

Ces établissements scolaires reconnus (enseignement de type 5) accueillent des enfants de la première maternelle (2,5 ans) jusqu’à la dernière année du secondaire.


33% beschikt hoogstens over een diploma van hoger middelbaar onderwijs.

Un tiers possède au plus un diplôme de l’enseignement secondaire supérieur.


Deze sessies werden georganiseerd voor schooldirecties en leerkrachten uit het middelbaar onderwijs (ASO, TSO, BSO).

Ces sessions furent organisées pour les directions d'école et les enseignants de l'enseignement moyen (ASO, TSO, BSO).


Relatief meer CVS-patiënten hebben een diploma van minstens hoger middelbaar onderwijs.

Il y a relativement plus de patients SFC qui ont un diplôme de l’enseignement secondaire supérieur au moins.


Ik heb mijn collega Ministers van de Gemeenschappen uitgenodigd om een voorlichtingsactie over orgaandonatie in het middelbaar onderwijs te steunen.

J’ai invité mes collègues Ministres dans les Communautés à soutenir une sensibilisation dans les écoles de l’enseignement secondaire.




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'middelbaar onderwijs' ->

Date index: 2025-04-02
w