Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Constrast-stof
Contrastmiddel
Neventerm
Stof waarmee organen zichtbaar kunnen worden gemaakt

Vertaling van "leren waarmee " (Nederlands → Frans) :

TERMINOLOGIE
contrastmiddel | constrast-stof | stof waarmee organen zichtbaar kunnen worden gemaakt

contrast medium (n) | produit de contraste


Omschrijving: IQ bij benadering tussen 35 en 49 (bij volwassenen, verstandelijke leeftijd tussen 6 en 9 jaar). Waarschijnlijk leidend tot duidelijke vertraging in de ontwikkeling op kinderleeftijd, maar de meesten kunnen leren een zekere mate van onafhankelijkheid in de eigen verzorging te bereiken en zich adequate communicatie en simpele vaardigheden eigen te maken.

Définition: Q.I. de 35 à 49 (chez les adultes, âge mental de 6 à moins de 9 ans). Aboutira vraisemblablement à d'importants retards de développement dans l'enfance mais beaucoup peuvent acquérir des aptitudes scolaires et un certain degré d'indépendance et les capacités suffisantes pour communiquer. Les adultes auront besoin d'un soutien, de niveaux variés, pour travailler et vivre dans la communauté. | arriération mentale moyenne


Omschrijving: Een stoornis die wordt gekenmerkt door geheugenstoornissen, leerproblemen en verminderd vermogen zich gedurende wat langere tijd op een taak te concentreren. Er is vaak een uitgesproken gevoel van geestelijke vermoeidheid wanneer geestelijke taken worden ondernomen en het leren van nieuwe dingen wordt subjectief als moeilijk ervaren, zelfs indien dit objectief met goed resultaat verloopt. Geen van deze symptomen is dermate ernstig dat een diagnose van hetzij dementie (F00-F03), hetzij delirium (F05.-) gesteld kan worden. Deze diagnose dient alleen gesteld te worden in verband met een gespecificeerde lichamelijke stoornis en ...[+++]

Définition: Trouble caractérisé par une altération de la mémoire, des difficultés d'apprentissage et une réduction de la capacité à se concentrer sur une tâche, sauf pendant des périodes de courte durée. Le sujet éprouve souvent une fatigue mentale accentuée quand il fait des efforts mentaux, et un nouvel apprentissage peut être subjectivement difficile même quand il est objectivement réussi. Aucun de ces symptômes ne présente une sévérité suffisante pour justifier un diagnostic de démence (F00-F03) ou de delirium (F05.-). Ce diagnostic ne doit être fait qu'en présence d'un trouble somatique spécifié; il ne doit pas être fait en présenc ...[+++]


Omschrijving: Een syndroom met op de voorgrond staande stoornissen in het korte- en langetermijngeheugen, waarbij de inprenting intact is gebleven; verminderd vermogen om nieuwe dingen te leren en desoriëntatie in de tijd. Confabulatie kan een opvallend verschijnsel zijn, maar de waarneming en andere cognitieve functies, inclusief het intellect, zijn doorgaans intact. De prognose is afhankelijk van het beloop van de onderliggende beschadiging. | Neventerm: | psychose of syndroom van Korsakov, niet-alcoholisch

Définition: Syndrome dominé par une altération de la mémoire, récente et ancienne, avec conservation de la mémoire immédiate, par une réduction de la capacité à apprendre des informations nouvelles et par une désorientation temporelle. Il peut y avoir une confabulation marquée, mais la perception et les autres fonctions cognitives, y compris l'intelligence, sont habituellement intactes. Le pronostic dépend de l'évolution de la lésion sous-jacente. | Psychose ou syndrome de Korsakov non alcoolique


aangepast trainingshulpmiddel voor leren van vreemde taal

dispositif d’aide à l’apprentissage des langues étrangères
IN-CONTEXT TRANSLATIONS
Zij verstrekken cognitieve revalidatieprogramma’s om de patiënten de alternatieve strategieën aan te leren waarmee ze bepaalde dagelijkse handelingen kunnen stellen door gebruik te maken van hun bewaarde cognitieve vaardigheden.

Elles dispensent des programmes de rééducation cognitive afin d’apprendre aux patients les stratégies alternatives qui leur permettront d’accomplir certains actes quotidiens en utilisant leurs aptitudes cognitives préservées.


(individuele) prestatie- en/of ontwikkelingsdoelstellingen leren formuleren volgens de SMART-methode (en gekoppeld aan de strategische en operationele doelstellingen van de organisatie, de dienst en het team) indicatoren leren kiezen waarmee men kan nagaan of de vastgestelde doelstellingen zijn bereikt.

apprendre à formuler des objectifs (individuels) de prestation et/ou de développement suivant la méthode SMART (et en lien avec les objectifs stratégiques et opérationnels de l’organisation, du service et de l’équipe) apprendre à choisir des indicateurs qui permettront de vérifier si les objectifs fixés ont été atteints.


Maar er zijn ook gidsen die de overeenkomsten opsommen tussen een normaal geneesmiddel en zijn generisch equivalent, of toepassingen waarmee diabetici hun bloedsuikerspiegel kunnen controleren ... Of nog andere toepassingen waarmee migrainelijders de symptomen van een crisis leren oplijsten en vervolgens anticiperen door nauwgezet een aantal gegevens te noteren, om uiteindelijk in samenspraak met de huisarts een geschikte behandeling te vinden.

Mais on trouve également des guides qui donnent les équivalences entre un médicament normal et son générique, des applications pour que les diabétiques puissent contrôler leur taux de glycémie, d'autres pour que les migraineux apprennent à lister, puis anticiper les signes de crise en notant méticuleusement nombre de données afin de trouver un traitement adapté avec son généraliste en bout de course.


De LPO-sessies (leren om problemen op te lossen) staan op het programma van het 3e en 4e doctoraatsjaar: ze hebben tot doel de complexiteit van de concrete medische situaties waarmee de geneesheer wordt geconfronteerd, te illustreren.

Les séances d’ARP (apprentissage à la résolution de problèmes) sont programmées aux 3 e et 4 e doctorats : elles visent à illustrer la complexité de situations médicales concrètes dont le médecin doit assurer la gestion.


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
Want meer nog dan een risico om de andere te worden - de fameuze dubbele virtualiteit -, vormt Second Life een typisch voorbeeld van virtuele software waarmee men zijn diepste angsten en verlangens kan leren confronteren en temmen.

Car plus que le risque de finir par devenir l'autre – ce fameux double virtuel – Second Life constitue l'exemple typique d'application virtuelle permettant de se confronter à ses angoisses ou ses désirs les plus enfouis et d'apprendre à les dompter.


De definitie van de chronische aandoening van het kind en de adolescent is vermoedelijk dezelfde als die van de volwassene: het gaat om een aandoening, waarvan de patiënt, met onze huidige kennis van zaken, niet kan worden genezen en waarmee hij moet leren leven.

La définition de la pathologie chronique de l’enfant et de l’adolescent n’est probablement pas différente de celle de l’adulte: il s’agit d’une pathologie dont le patient, dans l’état actuel de nos connaissances, ne peut être guéri et qu’il doit accepter pour la vie




Anderen hebben gezocht naar : neventerm     constrast-stof     contrastmiddel     leren waarmee     


datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'leren waarmee' ->

Date index: 2023-04-10
w