Boost Your Productivity!Translate documents (Ms-Word, Ms-Excel, ...) faster and better thanks to artificial intelligence!
https://pro.wordscope.com
https://blog. wordscope .com
Backward reading
Gezondheidswerker - onderwijs
Inadequaat onderwijs
Neventerm
Onderzoek voor toelating tot instelling voor onderwijs
Ontwikkelingsacalculie
Ontwikkelingsdyslexie
Ontwikkelingsrekenstoornis
Ontwikkelingssyndroom van Gerstmann
Problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme
Specifieke leesachterstand
Specifieke spellingsachterstand
Tandarts - onderwijs

Traduction de «lager onderwijs » (Néerlandais → Français) :

TERMINOLOGIE
voir aussi les traductions en contexte ci-dessous


onderzoek voor toelating tot instelling voor onderwijs

Examen pour l'admission dans une institution éducative


problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme

Difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation




Omschrijving: Een slecht gedefinieerde verzamelcategorie van stoornissen waarin zowel het rekenen als het lezen of spellen duidelijk is gestoord, maar waarin de stoornis niet louter verklaarbaar is in termen van algemene zwakzinnigheid of inadequaat onderwijs. Zij dient gebruikt te worden voor stoornissen die zowel aan de criteria van F81.2 als aan die van F81.0 of F81.1 voldoen.

Définition: Catégorie résiduelle mal définie de troubles dans lesquels il existe à la fois une altération significative du calcul et de la lecture ou de l'orthographe, non imputable exclusivement à un retard mental global ou une scolarisation inadéquate. Cette catégorie doit être utilisée pour des troubles répondant à la fois aux critères de F81.2 et de F81.0 ou de F81.1.


Omschrijving: Deze stoornis heeft betrekking op een specifieke stoornis van rekenvaardigheden die niet alleen verklaard kan worden op basis van algemene zwakzinnigheid of van inadequaat onderwijs. Het defect betreft beheersing van de basale rekenvaardigheden optellen, aftrekken, vermenigvuldigen en delen en niet zozeer de meer abstracte wiskundige-vaardigheden van algebra, trigonometrie, meetkunde of analyse. | Neventerm: | ontwikkelingsacalculie | ontwikkelingsrekenstoornis | ontwikkelingssyndroom van Gerstmann

Définition: Altération spécifique des performances en arithmétique, non imputable exclusivement à un retard mental global ou à une scolarisation inadéquate. L'altération concerne la maîtrise des éléments de base du calcul: addition, soustraction, multiplication et division (c'est-à-dire, n'est pas limitée aux capacités mathématiques plus abstraites impliquées dans l'algèbre, la trigonométrie, la géométrie ou le calcul différentiel et intégral). | Acalculie de développement Syndrome de Gerstmann Trouble de l'acquisition de l'arithmétique




Omschrijving: Het voornaamste kenmerk is een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van leesvaardigheden die niet wordt verklaard door alleen de verstandelijke leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Begrijpend lezen, woordbeeldherkenning, hardop lezen en de uitvoering van taken die lezen vereisen kunnen allemaal zijn aangetast. Spellingsmoeilijkheden zijn vaak verbonden met een specifieke leesstoornis en duren dikwijls voort tot in de adolescentie zelfs nadat er enige vooruitgang met lezen is geboekt. Specifieke ontwikkelingsstoornissen met betrekking tot lezen hebben gewoonlijk een voorgeschiedenis van stoorni ...[+++]

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative de l'acquisition de la lecture, non imputable exclusivement à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités de compréhension de la lecture, la reconnaissance des mots, la lecture orale et les performances dans les tâches nécessitant la lecture, peuvent, toutes, être atteintes. Le trouble spécifique de la lecture s'accompagne fréquemment de difficultés en orthographe, persistant souvent à l'adolescence, même quand l'enfant a pu faire quelques progrès en lecture. Les enfants présentant un troub ...[+++]


Omschrijving: Dit is een stoornis waarin het voornaamste kenmerk wordt gevormd door een specifieke en belangrijke stoornis van de ontwikkeling van spellingsvaardigheden in afwezigheid van een voorgeschiedenis met een specifieke leesstoornis en die niet alleen kan worden verklaard door een lage verstandelijke-leeftijd, visusproblemen of inadequaat onderwijs. Het vermogen om hardop te spellen en de woorden juist te schrijven zijn beide aangetast. | Neventerm: | specifieke spellingsachterstand (zonder leesstoornis)

Définition: La caractéristique essentielle est une altération spécifique et significative du développement des performances en orthographe, en l'absence d'antécédents d'un trouble spécifique de la lecture et non imputable à un âge mental bas, à des troubles de l'acuité visuelle, ou à une scolarisation inadéquate. Les capacités à épeler oralement et à écrire correctement les mots sont toutes deux affectées. | Retard spécifique de l'orthographe (sans trouble de la lecture)


overige gespecificeerde problemen verband houdend met onderwijs en alfabetisme

Autres difficultés liées à l'éducation et l'alphabétisation
TRADUCTIONS EN CONTEXTE
Lager onderwijs 15,9 6,2 8,7 8,7 Lager middelbaar 13,5 5,6 5,4 7,8 Hoger middelbaar 7,0 3,5 3,1 2,8 Hoger onderwijs 6,2 2,3 1,9 3,6

Primaire 15,9 6,2 8,7 8,7 Secondaire inférieur 13,5 5,6 5,4 7,8 Secondaire supérieur 7,0 3,5 3,1 2,8 Supérieur 6,2 2,3 1,9 3,6


Lager onderwijs 4 6% 100% 4 4% 100% 59 6% 100% 2.097.686 25% 100%

Enseignement primaire 4 6% 100% 4 4% 100% 59 6% 100% 2.097.686 25% 100%


13 Hoogst behaalde opleidingsniveau 13.1. nooit naar school geweest/lager onderwijs nooit afgewerkt 13.2. lager onderwijs 13.3. secundair onderwijs 13.4. hoger onderwijs/universiteit 13.5. onbekend

13 Niveau de formation le plus élevé obtenu 13.1. n’a jamais été à l’école/n’a jamais terminé l’enseignement primaire 13.2. enseignement primaire 13.3. enseignement secondaire 13.4. enseignement supérieur/université 13.5. inconnu


121 Totaal aantal vrouwelijke werknemers ingeschreven in het personeelsregister bij het afsluiten van het boekjaar 1210 Totaal aantal vrouwelijke werknemers volgens het studieniveau lager onderwijs 1211 Totaal aantal vrouwelijke werknemers volgens het studieniveau secundair onderwijs 1212 Totaal aantal vrouwelijke werknemers volgens het studieniveau hoger-niet universitair onderwijs 1213 Totaal aantal vrouwelijke werknemers volgens het studieniveau universitair onderwijs

121 Nombre total de travailleurs féminins inscrits au registre du personnel à la clôture de l’exercice 1210 Nombre total de travailleurs féminins par niveau d’études de niveau primaire 1211 Nombre total de travailleurs féminins par niveau d’études de niveau secondaire 1212 Nombre total de travailleurs féminins par niveau d’études de niveau supérieur non universitaire 1213 Nombre total de travailleurs féminins par niveau d’études de niveau universitaire


For more results, go to https://pro.wordscope.com to translate your documents with Wordscope Pro!
120 Totaal aantal mannelijke werknemers ingeschreven in het personeelsregister bij het afsluiten van het boekjaar 1200 Totaal aantal mannelijke werknemers volgens het studieniveau lager onderwijs 1201 Totaal aantal mannelijke werknemers volgens het studieniveau secundair onderwijs 1202 Totaal aantal mannelijke werknemers volgens het studieniveau hoger-niet universitair onderwijs 1203 Totaal aantal mannelijke werknemers volgens het studieniveau universitair onderwijs

120 Nombre total de travailleurs masculins inscrits au registre du personnel à la clôture de l’exercice 1200 Nombre total de travailleurs masculins par niveau d’études de niveau primaire 1201 Nombre total de travailleurs masculins par niveau d’études de niveau secondaire 1202 Nombre total de travailleurs masculins par niveau d’études de niveau supérieur non universitaire 1203 Nombre total de travailleurs masculins par niveau d’études de niveau universitaire


25 % heeft enkel het lager onderwijs vervolledigd (7% heeft het lager onderwijs niet gehaald).

25 % n’ont pas réussi un niveau après les primaires (7 % n’ont pas réussi les primaires).


Het project ‘inclusief onderwijs’ startte als experiment in het schooljaar 1999-2000 met een groep van 13 leerlingen in het lager onderwijs.

Le projet ‘enseignement inclus’ a commencé comme expérience durant l’année scolaire 1999-2000 avec un groupe de 13 élèves dans l’enseignement primaire.


- Voor het lager onderwijs: e-Bug " Junior" (.PDF)

- Pour les écoles primaires: e-Bug " Junior" [.PDF]


Er werden twee lessenpakketten ontwikkeld: een pakket voor kinderen van de lagere school (9 tot 12 jaar) en een bundel voor de leerlingen van het secundair onderwijs (14-16 jaar).

E-Bug se compose de deux manuels pédagogiques : un manuel pour les écoliers âgés de 9 à 12 ans et une ressource conçue pour les élèves âgés de 14 à 16 ans.


- Lager secundair onderwijs (drie eerste jaren): algemeen, kunst, technisch, beroeps

- Enseignement secondaire inférieur (3 premières années) : général, artistique, technique, professionnel




datacenter (28): www.wordscope.be (v4.0.br)

'lager onderwijs' ->

Date index: 2022-01-07
w